چگونه مردان سیاه پوست به بازماندگان آزار جنسی نامرئی تبدیل شدند؟ _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

مردان سیاه پوست را تشکیل می دهند حداقل 22.6 درصد در میان تمام بازماندگان مرد از آزار و/یا تجاوز جنسی، اما در میان بازماندگان مرد از همه گروه‌های نژادی، آنها مسلماً نامرئی‌ترین هستند.

تولید Shvets / Pexels

تولید Shvets / Pexels

این فرض رایج که مردان «واقعی» در برابر تجاوزات جنسی آسیب‌ناپذیر هستند، مانعی برای حضور در جنبش‌های پایان دادن به خشونت جنسی است. با این حال، برای مردان سیاه پوست، این احساس تنها با این که چگونه معمولی و معمولی مردانگی سیاه پوستان بیش از حد مردانه و بیش از حد جنسی است، تقویت و تشدید می شود.

تلاقی این تصورات نادرست می‌تواند منجر به ناتوانی مدافعان و سیستم‌های قضایی در درک مردان سیاه‌پوست به‌عنوان قربانی شود، به دلیل ناهماهنگی شناختی بین شواهد قربانی‌شدن و این واقعیت که آنها احتمالاً هیچ طرح واره‌ای از بازمانده مرد سیاه‌پوست ندارند.

در بهترین حالت، این بازماندگان مرد سیاه‌پوست را نامرئی و رها می‌کند – در بدترین حالت، آنها با استفاده از همان کلیشه‌هایی که در وهله اول آنها را در برابر شکار آسیب‌پذیر می‌کردند، بی‌اعتبار و تلافی می‌شوند.

یک مشکل معاصر

در سال 2017، تری کروز، بازیگر، درباره یک «مدیری سطح بالا» صحبت کرد که در یک رویداد حرفه‌ای در هالیوود، لب‌هایش را با لاس زدن و دست زدن به خدمه در مقابل دیدگان بسیاری از تماشاگران صحبت کرد.

داستان او نه‌تنها نشان می‌دهد که چگونه بدن‌های مردانه سیاه‌پوست به‌طور معمولی عینیت می‌یابند، بلکه همچنین به‌طور معمول تصور می‌شود که مردان سیاه‌پوست از نگاه جنسی دیگران لذت می‌برند. این تصور کلیشه‌ای که مردان سیاه‌پوست از نظر جنسی پرخاشگر، سیری ناپذیر و درنده هستند – ظاهراً آماده و مایل به «روشن کردن» در هر زمان، هر مکان و توسط هر کسی هستند – این فرض را نشان می‌دهد.

بدنی خدمه با وزن 6’2 اینچی و 240 پوندی، همچنین نمادی از “مرد سیاه پوست ترسناک” در تخیل نژادپرستانه است که اغلب رسانه های جریان اصلی را شکل می دهد. نژادپرستی قد و قامت بدنی خروس شاید دلیل آن باشد که همسرش به او هشدار دادتری، شما هرگز نمی توانید چنین موقعیتی را با خشونت اداره کنید. شما یک هدف هستید. اگر واکنش فیزیکی نشان دهید طعمه خواهید شد و کشیده خواهید شد.»

کروس با اشاره به توصیه‌های همسرش ادامه داد: «این چیزی است که می‌دانستم – چون یک مرد آفریقایی-آمریکایی بزرگ در آمریکا بودم، بلافاصله به عنوان یک اراذل و اوباش دیده می‌شدم.»

در یک بازتابنده پست رسانه های اجتماعیخدمه نوشت که اگر او واکنش نشان می‌داد، می‌دانست: «۲۴۰ پوند. مرد سیاه‌پوست هونچوی هالیوود را بیرون می‌کشد» تیتر یک روز بعد خواهد بود.»

پوشک / پکسل

پوشک / پکسل

به نظر کروس، رسانه‌های جریان اصلی مملو از افسانه‌های بیش از حد مردانه درباره مردان سیاه‌پوست هستند. به عنوان مثال، هالیوود مدت‌هاست که مردان سیاه‌پوست را در نقش‌های ابرمردانه تایپ می‌کند. طبق یکی مطالعهحتی زمانی که بازیگران مرد سیاه‌پوست نقش معلمان را بازی می‌کنند، تیپ‌های شخصیتی آن‌ها تمایل به تقویت کلیشه‌ها دارند.

برای تعمیم انتقاد خدمه به بیشجنس‌گرایی مردان سیاه‌پوست، شوخی‌هایی که دستگاه تناسلی Black XY را به‌طور غیرطبیعی بزرگ می‌دانند – که نژادپرستی علمی را متقاعد می‌کند – در تلویزیون، فیلم، موسیقی، و استندآپ کمدی فراگیر است (به عنوان مثال، “یک بار که سیاه می‌شوی”. …”).

ترانه های بیش از حد جنسی در پورن های بین نژادی نیز بیداد می کند، ژانری که اغلب تفاوت های نژادی را جنسی می کند. پورن ممکن است یک سایت غیر محتمل برای تحلیل جامعه‌شناختی به نظر برسد، اما در میان یک نمونه تصادفی از 10000 آمریکایی، 84 درصد فیلم‌های مستهجن را مشاهده کرده بودند.

چه برای مخاطبان همجنسگرا باشد و چه مستقیم، پورن نژادی به طور معمول مردان سیاه پوست را به عنوان ظرفی از تمایلات جنسی حیوانی و اولیه به تصویر می کشد. یکی از محققین دریافت که پورن نژادی به طور معمول از مردان سیاه پوست به عنوان «اراذل، دلالان، هوسبازان…برادرانی که در کاپوت زندگی می‌کنند و «موبایل دلال محبت» می‌رانند، اشاره می‌کند و اغلب دستگاه تناسلی سیاه پوست XY/مرد را به صورت هذلولی توصیف می‌کند – با کلماتی مانند «بزرگ» “بزرگ”، “هیولایی”، “غول پیکر” و “باور نکردنی”. یکی دیگر مطالعه اشاره کرد که پورن نژادی، در مقایسه با پورن های هم نژاد، مردان سیاه پوست را پرخاشگرتر و کمتر محبت آمیز نشان می دهد.

که در نژاد و مردانگی در پورن همجنس گرایان: تخریب جانوران سیاه بزرگ، دزموند گاس نظرات را در زیر ویدئوهای پورنو نژادی بررسی کرد. نظراتی که بیانگر فتیش‌ها و گره‌های مربوط به عدم رضایت رضایت‌بخش و تجاوز به تجاوز است، اغلب توسط مردان سفیدپوست همجنس‌گرای خودشناس ارسال می‌شد که پرخاشگری را به مردان سیاه‌پوست نشان می‌دادند. مربوطه، که در اروتیک نژادیسی وینتر هان اشاره می‌کند که پورن‌های همجنس‌گرایانه معمولاً ارزش خود را کاهش می‌دهند و همه آن‌ها را پاک می‌کنند، اما «پایین» سیاه و «بالا» آسیایی را پاک می‌کنند.

گیل داینز وارد بحث می شود بار مرد سفید: پورنوگرافی گونزو و ساخت مردانگی سیاه پوستدر بیشتر کشورهای غربی، یک اجماع عمومی وجود دارد که یک مرد واقعی (بخوانید: سفید پوست) سخت کار می کند، غذا را روی میز می گذارد و یک SUV را در خیابان می گذارد، به رفاه فرزندانش علاقه نشان می دهد و نشان می دهد. مجموعه‌ای محدود از اعمال جنسی در ازدواج دگرجنس‌گرایانه‌ای که توسط دولت تایید شده است.»

برعکس، مردانگی سیاه‌پوست به‌عنوان متضاد «سخت‌کوش، قانون‌گرا، روشنفکر، منطقی، و از نظر جنسی محدود و کنترل‌شده» مشخص می‌شود. با این حال، برای بینندگان سفیدپوست پورن نژادی که به دنبال ارضای لحظه‌ای رضایت جنسی بر روی هنجارهای جامعه متمدن سفیدپوست هستند، این ساختار نژادپرستانه سفیدپوست از تمایلات جنسی مردانه سیاه‌پوست خارج از کنترل، راه فراری است. با این حال، در خارج از صفحه نمایش، همین بدن مردان سیاه پوست اهمیتی ندارد زیرا ارزش آنها فراتر از لذت جنسی، ارزش سرگرمی و استثمار اقتصادی نیست.

دارلین آلدرسون / پکسل

دارلین آلدرسون / پکسل

ریشه های تاریخی مشکل

ما از جنوب هرگز حق سیاه پوستان را برای حکومت بر مردان سفیدپوست به رسمیت نشناخته ایم و هرگز نخواهیم کرد. ما هرگز باور نکرده‌ایم که او با مرد سفیدپوست برابری می‌کند و تسلیم شهوت او در مورد زنان و دخترانمان نمی‌شویم، بدون اینکه او را لینچ کنیم.»

در سال 1915، رهبران کشور به طور منظم گرد هم می آمدند تا «تولد ملت» را تماشا کنند، فیلمی صامت با تصاویری که ارتباط مردان سیاه پوست را با تجاوز به زنان سفیدپوست تقویت می کرد.

این فیلم در طول تاریخ تاثیرات دنیای واقعی داشته است. در قرنی که از انتشار آن می گذرد، موارد متعددی وجود داشته است که در آن یک زن سفیدپوست به دروغ یک مرد سیاه پوست را متهم کرده است پسران اسکاتسبورو (1931)، Groveland Four (1949)، امت تیل (1955)، مک چارلز پارکر (1959)، رونی لانگ (1976)، سالیوان والتر (1986)، پارک پنج (1989)، پرویس پین (1991) و برایان بنکس (2002). شورش نژاد تولسا در سال 1921 و کشتار رز وود در سال 1923 را نیز می توان در چنین ادعاهایی دنبال کرد.

بسیاری از این پرونده ها به لینچ ختم شد. ایدا بی. ولز-بارنت، روزنامه‌نگار لغو الغا، در خبرنامه خود نوشت: وحشت های جنوبی“جنوب خود را پشت پرده محتمل دفاع از ناموس زنانش محافظت می کند.” ولز بارنت اظهار داشت که ویراستاران بازرگانی روزانه ممفیس نوشت: “ارتکاب این جنایت هر سال بیشتر می شود” و “دیگر هیچ محدودیتی برای شور وحشیانه سیاهپوستان وجود ندارد.” در نتیجه برخی از موارد فوق به اخته ختم شد.

در سال 1952، فرانتس فانون، فیلسوف استعماری، نظریه پردازی کرد پوست سیاه، ماسک سفید که تثبیت انسان‌شناختی و اجتماعی-جنسی بر «فالوس تاریک»، همانطور که او آن را می‌خواند، از استعمار اروپایی در آفریقا سرچشمه گرفت و به یک ایدئولوژی برتری‌طلب سفیدپوست از انحراف جنسی سیاه‌پوستان تبدیل شد که برای کنترل اجتماعی به کار گرفته شد.

فانون این کار را با تقابل ظلم ضد سیاه‌پوستان و ضد یهود انجام می‌دهد و بیان می‌کند که در حالی که برتری‌طلبان سفیدپوست به یهودیان به‌عنوان یک تهدید فکری نگاه می‌کردند، سیاهان نماینده یک تهدید بیولوژیکی بودند، «زیرا سیاه‌پوستان فقط بیولوژیکی هستند». در نتیجه، فانون استدلال می‌کند که تبعیت و کنترل اجتماعی سیاه‌پوستان بر امور جسمانی، به‌ویژه جنسی متمرکز شده است.

آندرس آیرتون / پکسلز

آندرس آیرتون / پکسل

فانون پیشنهاد می‌کند که یک مفهوم خطرناک برای مردان سیاه‌پوست این است: «هرکس تجاوز می‌گوید، سیاه‌پوست می‌گوید».

این کلیشه‌های مبتنی بر تاریخی می‌توانند قربانیان/بازمانده‌های مرد سیاه‌پوست را واجد شرایط نباشند. به عنوان مثال، در درک تجارب بازماندگان مرد کوئیر سیاه از تجاوز جنسیمصاحبه‌شونده‌ای از افسر پلیسی می‌گوید که با تحقیر به او می‌گوید: «تو اینجا نشسته‌ای گوشواره‌ای و انتظار داری که تو را جدی بگیریم؟»

نه تنها این، بلکه می‌توانند بازماندگان مرد سیاه‌پوست را تا زمانی که بی‌گناهی آنها ثابت شود، مجرم معرفی کنند و در میان اتهامات نادرست، آنها را در برابر سوگیری تأیید آسیب‌پذیر کند.

همانطور که توسط نویسندگان هر چهار مرد سیاه‌پوست انجام خواهند داد: تجاوز، نژاد، و بُز مقتول نهاییموسساتی مانند رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و پلیس دانشگاه، سلسله‌مراتب هژمونیک پدرسالارانه سفیدپوستان را زمانی که تحقیق درباره «حقیقت» به نفع وضعیت موجود کنار گذاشته می‌شود، تقدیس می‌کنند.»

به همان اندازه مهم، آن‌ها بازماندگان مرد سیاه‌پوست را برای خودشان بی‌شرایط می‌کنند. توضیح اینکه چرا نتوانست خود را به عنوان قربانی تشخیص دهد، یکی از شرکت کنندگان الف مطالعه در مورد بازماندگان مرد سیاه پوست به سادگی پاسخ دادند: “من قبلاً به عنوان یک شکارچی جنسی از سلام کردن دیده می شوم.”

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/beyond-cultural-competence/202405/how-black-men-became-invisible-sexual-harassment-survivors

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید