افرادی که از اراده به تنهایی برای رسیدن به اهداف استفاده می کنند، در مقابل وسوسه مقاومت می کنند و قابل اعتمادتر به نظر می رسند _اخبار روانشناسی

واشنگتن – بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا، افرادی که از اراده برای غلبه بر وسوسه ها و دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند نسبت به افرادی که از استراتژی هایی استفاده می کنند که شامل انگیزه ها یا عوامل بازدارنده خارجی است – مانند فحش دادن یا برنامه های مسدود کننده اینترنت – قابل اعتمادتر تلقی می شوند.

این دانش که افراد می توانند از استراتژی های تعهد بیرونی برای غلبه بر مشکلات خودکنترلی استفاده کنند، هزاران سال است که وجود داشته است. آریلا کریستال، نویسنده ارشد، دکترای دانشگاه کلمبیا، می‌گوید: حداقل از زمان هومر و ادیسه، تمرکز در درجه اول روی کارآمدی این استراتژی‌ها برای شخصی که تصمیم می‌گیرد درگیر آنها باشد، بوده است. برای مثال، این کار قبلی نشان داد که اودیسه تصمیم درستی گرفت تا خود را به دکل ببندد، نه اینکه سعی کند از اراده برای مقاومت در برابر آژیرها در لحظه استفاده کند.

به گفته کریستال، این رویکردها که به عنوان استراتژی های تعهد شناخته می شوند، موفقیت را برای اهداف مختلفی از جمله ترک سیگار، کاهش وزن، پیشرفت تحصیلی و پس انداز پول بهبود می بخشند. با وجود مزایای استراتژی های تعهد، تحقیقات کمی در مورد اینکه چگونه بر ادراکات دیگران از افرادی که از آنها استفاده می کنند تأثیر می گذارد، انجام شده است.

برای درک بهتر اینکه چگونه استفاده افراد از استراتژی های تعهد بر قدرت اراده بر ادراک دیگران از آنها تأثیر می گذارد، کریستال و نویسنده همکار او، جولیان زلاتف، دکترای دانشکده بازرگانی هاروارد، یک سری آزمایشات آنلاین را با بیش از 2800 شرکت کننده از ایالات متحده انجام دادند. .

این تحقیق در مجله منتشر شد مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی.

در بیشتر آزمایش‌ها، شرکت‌کنندگان با یک موقعیت فرضی شامل افرادی که با استفاده از اراده یا استراتژی تعهد تلاش می‌کردند به هدفی دست یابند، ارائه شد. در یک آزمایش، از آن‌ها خواسته شد که صداقت افراد فرضی را که برای اجتناب از رفتار ناخواسته (مثلاً خوردن غذای ناسالم یا نوشیدن الکل) از قدرت اراده استفاده می‌کردند در مقابل پرداخت 5 دلار برای هر بار انجام این رفتار ناخواسته، رتبه‌بندی کنند. در سناریویی دیگر، افراد فرضی یا از قدرت اراده یا یک اپلیکیشن برای جلوگیری از پرت کردن وب‌سایت‌هایی مانند فیس‌بوک یا اینستاگرام استفاده کردند.

به طور کلی، افرادی که از استراتژی های تعهد برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کردند، نسبت به افرادی که به تنهایی از نیروی اراده استفاده می کردند کمتر قابل اعتماد ارزیابی شدند.

در دو آزمایش، محققان دریافتند که شرکت‌کنندگان بیشتر احتمال دارد که کاربران فرضی استراتژی‌های تعهد را کمتر قابل اعتماد ارزیابی کنند، حتی اگر شرکت‌کنندگان تشخیص دهند که استراتژی‌ها مؤثرتر از اراده به تنهایی هستند. در دیگری، شرکت‌کنندگان در صورتی که فکر می‌کردند دیگران ممکن است متوجه این موضوع شوند، کمتر احتمال دارد که یک استراتژی تعهد خارجی را انتخاب کنند.

کریستال گفت: «به نظر می‌رسد که مردم در اتخاذ استراتژی‌های تعهد در زمانی که استفاده عمومی از آن‌ها منتشر می‌شود، مردد هستند، و اگرچه به آن اندازه نیست، مقاومت مردم همچنان بالا می‌ماند، حتی زمانی که استفاده از استراتژی‌ها خصوصی بماند». “این با وجود این واقعیت رخ می دهد که مردم مزایای این استراتژی های تعهد را تشخیص داده و تصدیق می کنند.”

محققان بر این باورند که انتخاب استفاده از استراتژی تعهد به دیگران نشانه کمبود شخصیت فرد است. به این معنا که مردم معتقدند کسانی که به کمک خارجی نیاز دارند (در مقابل استفاده از نیروی اراده عادلانه) به احتمال زیاد در گذشته شکست خورده اند و بنابراین کمتر قادر به غلبه بر مشکلات خودکنترلی به تنهایی هستند.

«شکست‌های گذشته خودکنترلی می‌تواند توسط دیگران به‌عنوان شکست‌های اخلاقی تلقی شود. کریستال می‌گوید: از آنجایی که اخلاق جزء مهمی از صداقت و به طور گسترده‌تر قابل اعتماد بودن است، افرادی که بر استراتژی‌های تعهد تکیه می‌کنند ممکن است نسبت به افرادی که صرفاً از نیروی اراده استفاده می‌کنند کمتر قابل اعتماد باشند.

به گفته کریستال، این یافته‌ها پیامدهای مهمی برای توسعه برنامه‌ها و ابتکاراتی دارند که بر استراتژی‌های بیرونی برای کمک به مردم برای دستیابی به اهدافشان تکیه دارند. با بررسی نقش قضاوت‌های بین فردی در انتخاب استراتژی خودکنترلی، می‌توانیم درک کنیم که چرا افراد ممکن است این استراتژی‌های مفید را اتخاذ نکنند و چگونه می‌توان استفاده مؤثر استراتژی را ارتقا داد.

مقاله: «رفتن به فراتر از خود در کنترل خود: پیامدهای بین فردی استراتژی های تعهد»، توسط آریلا کریستال، دکترای دانشکده بازرگانی دانشگاه کلمبیا، و جولیان زلاتف، دکترای دانشکده بازرگانی هاروارد. مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی، منتشر شده آنلاین در 11 آوریل 2024.

مخاطب: آریلا کریستال می توان از طریق ایمیل تماس گرفت. جولیان زلاتف می توان از طریق ایمیل تماس گرفت.

Source link

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید