واقعیت مجازی نویدبخش درمان افسردگی است _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

خلاصه: یک مطالعه جدید پتانسیل واقعیت مجازی (VR) را در درمان اختلال افسردگی اساسی (MDD) نشان می دهد. محققان با استفاده از فعال‌سازی رفتاری توسعه‌یافته با واقعیت (XR-BA) دریافتند که مداخلات VR می‌تواند با اثربخشی درمان‌های فعال‌سازی رفتاری سنتی مطابقت داشته باشد.

شرکت‌کنندگان از هدست‌های واقعیت مجازی برای شرکت در فعالیت‌های مختلف، از بازی‌های رومیزی VR گرفته تا رقص، استفاده کردند که نه تنها علائم افسردگی را کاهش داد، بلکه روند درمان را نیز لذت‌بخش‌تر کرد. این مطالعه پتانسیل واقعیت مجازی را برای در دسترس‌تر کردن و جذاب‌تر کردن مراقبت‌های بهداشت روانی نشان می‌دهد که نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجهی در درمان افسردگی است.

حقایق کلیدی:

  1. معادل سازی با درمان سنتی: این مطالعه نشان داد که فعال سازی رفتاری تقویت شده با XR به اندازه روش های سنتی در کاهش علائم افسردگی موثر است.
  2. افزایش مشارکت بیمار: ماهیت همهجانبه واقعیت مجازی، روند درمان را برای شرکت کنندگان لذت بخش تر کرد و به طور بالقوه باعث افزایش پایبندی و رضایت آنها شد.
  3. پتانسیل کاهش انگ: با استفاده از فناوری پیشرفته، XR ممکن است به رفع انگ از درمان سلامت روان کمک کند و افراد بیشتری را تشویق کند که به دنبال کمک باشند.

منبع: انتشارات JMIR

یک مطالعه جدید منتشر شده در JMIR سلامت روان نقش امیدوارکننده واقعیت مجازی (VR) در درمان اختلال افسردگی اساسی (MDD) را روشن می کند.

این تحقیق به رهبری دکتر مارگوت پل و تیمی از دانشگاه استنفورد، از اثربخشی فعال‌سازی رفتاری تقویت‌شده با واقعیت توسعه‌یافته (XR-BA) در کاهش علائم افسردگی پرده‌برداری کرد.

MDD میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد و دسترسی به روان‌درمانی‌های مبتنی بر شواهد همچنان یک چالش برای بسیاری است. درمان های سنتی اغلب با موانعی روبرو هستند که محققان را به کشف راه حل های نوآورانه ترغیب می کند. XR، که شامل VR می‌شود، شامل فناوری‌های غوطه‌وری مختلف است که شامل محیط‌های کامپیوتری است که دنیای فیزیکی و دیجیتال را با هم ترکیب می‌کند. این مطالعه با استفاده از قدرت فراگیر XR، XR-BA را به عنوان یک تغییر دهنده بازی بالقوه در درمان MDD مورد بررسی قرار داد.

این یک دختر را در هدست VR نشان می دهد.
اگرچه منحنی یادگیری برای استفاده از هدست بالا بود، شرکت‌کنندگان گزارش دادند که این تجربه با گذشت زمان لذت‌بخش‌تر و مفیدتر شد. اعتبار: اخبار علوم اعصاب

دکتر پل و تیمش یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده را بین 26 بیمار سرپایی مبتلا به MDD که مراقبت از راه دور دریافت می کردند، انجام دادند. با استفاده از یک هدست VR Meta Quest 2، شرکت‌کنندگان در فعالیت‌های شبیه‌سازی‌شده لذت‌بخش یا استادانه، از جمله بازی تخته‌ای VR جادویی، رمزگشایی سرنخ‌ها برای حل پازل، رقصیدن با موسیقی، و بازی مینی گلف به تنهایی یا با دوستان شرکت کردند.

اگرچه منحنی یادگیری برای استفاده از هدست بالا بود، شرکت‌کنندگان گزارش دادند که این تجربه با گذشت زمان لذت‌بخش‌تر و مفیدتر شد.

نتایج با فعال سازی رفتاری سنتی ارائه شده از طریق سلامت از راه دور قابل مقایسه بود. هر دو XR-BA و فعال سازی رفتاری سنتی به کاهش شدت افسردگی کمک کردند، همانطور که توسط پرسشنامه سلامت بیمار – 9 اندازه گیری شد.

علاوه بر این، یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد گروه XR-BA ممکن است به دلیل جدید بودن فناوری و باورهای ضمنی در مورد درمان سلامت روان، انتظار افزایش یافته یا پاسخ دارونما را تجربه کرده باشند.

«این نتایج نشان می‌دهد که XR ممکن است به انگ زدایی از مراقبت‌های روانی و کاهش موانع برای افرادی که به دنبال مراقبت هستند کمک کند. پزشکان می توانند از XR به عنوان یک ابزار درمانی برای کمک به ایجاد انگیزه در مراجع برای مشارکت فعال در درمان روان درمانی خود با تکمیل «تکالیف» جدید، سرگرم کننده و در دسترس استفاده کنند.

این مطالعه بر پتانسیل واقعیت مجازی، به ویژه XR-BA، در متحول کردن درمان افسردگی با ارائه اثربخشی مشابه درمان سنتی تاکید می‌کند.

این یک راه امیدوارکننده برای افزایش نتایج درمان و رفع موانع دسترسی به روان‌درمانی‌های مبتنی بر شواهد برای MDD است که به طور بالقوه مراقبت‌ها را برای افراد آسیب‌دیده گسترش می‌دهد.

علاوه بر این، کاوش در ظرفیت XR برای تقویت اثرات دارونما به احتمالات دگرگون‌کننده درمان‌های سلامت روان با کمک فناوری اشاره دارد.

درباره این افسردگی و اخبار تحقیق واقعیت مجازی

نویسنده: جین کلی
منبع: انتشارات JMIR
مخاطب: جین کلی – انتشارات JMIR
تصویر: این تصویر به Neuroscience News اعتبار داده شده است

تحقیق اصلی: دسترسی بسته
بررسی اثربخشی فعال‌سازی رفتاری توسعه‌یافته با واقعیت برای بزرگسالان مبتلا به اختلال افسردگی اساسی: کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شدهتوسط مارگوت پل و همکاران. JMIR سلامت روان


خلاصه

بررسی اثربخشی فعال‌سازی رفتاری توسعه‌یافته با واقعیت برای بزرگسالان مبتلا به اختلال افسردگی اساسی: کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده

زمینه:

اختلال افسردگی اساسی (MDD) با افزایش شیوع یک نگرانی جهانی است. در حالی که بسیاری از روان‌درمانی‌های مبتنی بر شواهد (EBPs) برای درمان MDD شناسایی شده‌اند، موانع متعددی برای دسترسی بیماران به آنها وجود دارد. واقعیت مجازی (VR) به عنوان یک تقویت کننده درمانی برای انواع اختلالات سلامت روان استفاده شده است، اما مطالعات کمی استفاده بالینی آن را در درمان MDD بررسی کرده اند.

فعال‌سازی رفتاری (BA) یک EBP ساده و در عین حال موثر و تثبیت‌شده خط اول برای MDD است که این پتانسیل را دارد که به راحتی با فناوری VR بهبود یابد و سازگار شود. یک گزارش قبلی توسط گروه ما امکان‌سنجی و مقبولیت BA تقویت‌شده با VR را در یک پایلوت بالینی کوچک اثبات مفهوم مورد بررسی قرار داد. این مطالعه اثربخشی بالینی نمونه اولیه BA (XR-BA) با واقعیت توسعه‌یافته‌تر (XR) را بررسی می‌کند. این اولین آزمایش اثربخشی بالینی پروتکل XR-BA است.

هدف، واقعگرایانه:

این مطالعه بررسی کرد که آیا XR-BA در درمان MDD در یک کلینیک پزشکی از راه دور سرپایی عملی و مؤثر است یا خیر.

مواد و روش ها:

یک کارآزمایی کنترل‌شده تصادفی‌سازی شده بین آزمودنی‌های بدون کور، XR-BA را با BA سنتی ارائه شده از طریق سلامت از راه دور مقایسه کرد. این مطالعه از مداخله BA EBP 3 هفته‌ای و 4 جلسه‌ای که قبلاً ایجاد شده بود استفاده کرد. به شرکت‌کنندگان آزمایشی XR-BA دستور داده شد که از هدست واقعیت مجازی متا کوئست 2 (آزمایشگاه‌های واقعیت) برای شرکت در فعالیت‌های شبیه‌سازی‌شده لذت‌بخش یا تسلط‌آمیز استفاده کنند و با یک بازوی کنترلی مقایسه شدند که فقط از تسلط واقعی یا فعالیت‌های دلپذیر در بین جلسات استفاده می‌کرد. مشق شب.

پرسشنامه سلامت بیمار (PHQ)-9 معیار پیامد اولیه بود. نمونه مستقل و نمونه زوجی تی برای تعیین معنی‌داری آماری از آزمون‌های (2-tailed) استفاده شد و با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری تأیید شد.

نتایج:

به طور کلی، 26 شرکت کننده مبتلا به MDD برای دریافت XR-BA (13، 50٪) یا BA سنتی (13، 50٪) تصادفی شدند. میانگین سنی 26 شرکت کننده (n=6، 23% مرد؛ n=19، 73% زن؛ n=1، 4% جنسیت غیر دودویی یا سوم) 50.3 (SD 17.3) سال بود.

هیچ عارضه جانبی در هر دو گروه گزارش نشد و تفاوت قابل توجهی در میزان ترک تحصیل یا تکمیل تکالیف مشاهده نشد. مشخص شد که XR-BA از نظر آماری نسبت به BA سنتی (t18.6=−0.28; پ=.78). هر دو XR-BA (تی9=2.5; پ=.04) و BA سنتی (t10=2.3; پ=.04) بازوها کاهش آماری معنی داری در PHQ-9 و شدت بالینی از ابتدای جلسه 1 تا شروع جلسه 4 نشان دادند.

کاهش قابل توجهی در نمرات PHQ-8 تا PHQ-9 بین دریافت تلفن و شروع جلسه 1 برای گروه XR-BA وجود داشت (t11=2.6; پ=.03) اما نه گروه BA سنتی (t11=1.4; پ=.20).

نتیجه گیری:

این مطالعه یافته‌های قبلی را تأیید کرد که XR-BA ممکن است یک پیشرفت عملی، غیر پایین‌تر و قابل قبول نسبت به BA سنتی باشد. علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که از پتانسیل XR برای افزایش انتظارات یا اثرات دارونما پشتیبانی می کند. تحقیقات بیشتری برای بررسی پتانسیل XR برای بهبود دسترسی، نتایج و موانع مراقبت از MDD مورد نیاز است.

ثبت نام آزمایشی:

ClinicalTrials.gov NCT05525390; https://clinicaltrials.gov/study/NCT05525390

https://neurosciencenews.com/depression-virtual-reality-26044/

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید