نگاهی به سلامت روان در سال 2023 _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

نگاهی به سلامت روان در سال 2023

در سال 2023، سلامت روان در ایالات متحده آمریکا و در سطح جهان کماکان به دلیل پیامدهای همه‌گیری کووید-19 با چالش‌های مهمی بود. یک نظرسنجی توسط روانشناسی آمریکا نشان داد که انجمن اختلالات سلامت روان افزایش می یابد، به طوری که بزرگسالان 35 تا 44 ساله بیشترین افزایش را در شرایط پاتولوژیک سلامت روان را تجربه می کنند.
سطح استرس به طور قابل توجهی توجه و معناداری در گروه های سنی مختلف بالا بوده است والدین کودکان زیر 18 سال به ویژه تحت تأثیر بوده و فشار مالی و ترس شدید را گزارش کرده اند.
بنابر همین گزارش از جزیره ذهن رسانه سلامت روان ایران جهانی بهداشت روان در سال 2023 بر سلامت روان به عنوان یک حق جهانی بشر کرد و هم چنین برای حفظ سلامت روان، ارتقاء اطلاعات و تضمین دسترسی به مراقبت با کیفیت برای همه افراد هم شناسایی شد.
گزارش سلامت روان جهان در سال 2023 نگرش خاص و متفوتی را در روندهای جهانی بهزیستی روانی ارائه می دهد و بر سلامت روانی در مدیریت بحران ها و استرس های زندگی شکسته است.

در سال 2023، شایع‌ترین شرایط و نشانه‌های پاتولوزیک سلامت روان در ایالات متحده شامل مواردی مانند اختلالات عملکردی، غیرفعال از توجه/بیش‌بی (ADHD)، اختلال در بیماری‌ها (ASD) و اختلال دوقطبی بوده است.
نظرسنجی وضعیت سلامت روان در آمریکا در سال 2023 نشان داد که تقریباً 21 درصد از بزرگسالان کمتر از یک بیماری روانی را تجربه می کنند و حدود 5.44 درصد بیماری روانی شدید را تجربه می کنند. علاوه بر این، از 12.1 میلیون نفر از افکار جدی خودکشی را گزارش کردند که بر روی چندین مشکل روان در جامعه ایالات متحده تاکید می کند.

گزارشات برخی از عوامل موثر بر سلامت روان در سال 2023 به این قرار معرفی کرده اند :

ژنتیک: بیماری‌های روانی کماکان در خانواده‌هایی بروز می‌کنند که نشان‌دهنده استعدادهای ژنتیکی برای این شرایط هستند.
عوامل بیولوژیکی: عملکرد غیرطبیعی مدارها یا مسیرهای عصبی در مغز، و همچنین آسیب یا آسیب به نواحی خاص مغز، می تواند به جلوگیری از سلامت روان کمک کند. این یکی از عوامل مهم در گزارشات بوده است.
آسیب روانی: آزار یا سوء استفاده شدید عاطفی، جسمی یا جنسی در دوران کودکی یا نوجوانی از قرار گرفتن هنوز هم باعث ایجاد یا بدتر شدن اختلالات سلامت روان است..
عوامل محیطی:
موقعیت‌های استرس‌زای زندگی مانند مشکلات مالی، تجربیات آسیب‌زای دیگری مانند جنگ و درگیری، و تجربیات نامطلوب دوران کودکی می‌تواند منجر به خطر ابتلا به بیماری‌های روانی را افزایش دهد.
سوء مصرف مواد: از الکل یا مواد مخدر حتی از مصرف تفریحی هم یک عامل خطر برای وضعیت سلامت روان گزارشات نشان می دهد که شرایط مناسبی برای بهبود شرایط در دست نیست.
عوامل اجتماعی و اقتصادی: نابرابری اجتماعی و اقتصادی، بیکاری، درآمد پایین، ضعیف، ضعیف و شرایط بد زندگی با پیام های بد سلامت روان مرتبط بوده و گزارشات سال 2023 نشان می دهد که فقر و نابرابری کماکان دشمنان سلامت و
تاب آوری هستند
محمدرضا مقدسی و موسس خانه تاب آوری در خاتمه این مطلب بر تاثیر متقابل مدیر عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی، روانی، محیطی و اجتماعی را در ایجاد شرایط پاتولوژیک سلامت روانی ایجاد کردند.

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید