اضطراب شناور آزاد: این چیزی نیست که شما فکر می کنید _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

واقعیت این است که اضطراب شناور آزاد اغلب به اشتباه تشخیص داده می شود و به اشتباه درک می شود.

در اینجا توضیحاتی درباره اضطراب شناور آزاد از سوی اعضای مختلف جامعه روانشناسی ارائه شده است:

انجمن روان‌شناسی آمریکا اضطراب شناور آزاد را این‌گونه تعریف می‌کند: «احساس پراکنده و مزمن ناراحتی و دلهره که متوجه موقعیت یا موضوع خاصی نیست».

به گفته یکی از همکاران در psycom.net، اضطراب شناور آزاد “احساسی است که افراد وقتی امواج تصادفی اضطراب را بدون دلیل تجربه می کنند، دریافت می کنند.” “هیچ چیزی برای پیوستن به ترس وجود ندارد.”

یونگ آن را “ترس نازک گسترش می دهد” نامیده است.

اخبار پزشکی امروز در این مورد می گوید: “اضطراب شناور آزاد ممکن است به دلیل GAD (اختلال اضطراب عمومی) یا اختلال اضطرابی دیگری باشد. افراد مبتلا به این وضعیت احساس ناراحتی یا عدم اطمینان دارند که به یک رویداد، شی یا موقعیت خاصی مربوط نمی شود.”

فروید معتقد بود که این امر جنسی ممنوع است و تکانه های تهاجمی ساکن در بخش ابتدایی ذهن به نام id. شناسه باید سرکوب می شد تا جامعه مدنی حفظ شود. اضطراب ناشی از ترسی بود که ممکن است تکانه های id از بین بروند. ممکن است احساس شود که اضطراب ریشه در یک موقعیت یا اتفاق ندارد.

متأسفانه بسیاری از درمانگران به اضطراب شناور آزاد از یکی از این دیدگاه ها نگاه می کنند.

برخلاف این ادعاها، واقعیت این است که همیشه دلیل، فکر یا شناختی وجود دارد که باعث ایجاد یک احساس می شود. اپیکتتوس، فیلسوف رواقی یونانی، اظهار داشت: «این عقیده انسانها نسبت به رویدادها است، نه خود رویدادها، که باعث ایجاد احساسات آنها می شود».

و همانطور که درمانگران REBT (رفتار درمانی عاطفی منطقی) و CBT (درمان رفتار شناختی) به مراجعان خود در یک جلسه اولیه آموزش می دهند، اغلب اولین جلسه، همه احساسات توسط تفکر ما در مورد موقعیت ها ایجاد می شود، نه توسط خود موقعیت ها.

√ برای مثال، اگر به دلیل از دست دادن شغل خود احساس افسردگی می کنید، این فقط از دست دادن شغلتان نیست که شما را افسرده می کند، بلکه به خود می گویید: “این وحشتناک، وحشتناک و وحشتناک است که من کارم را از دست دادم، نمی توانم تحمل کنم، این ثابت می کند که من یک شکست کامل هستم.” به این ترتیب، تمام احساسات ما در برخی ایده ها، تصورات، باورها لنگر انداخته اند، هرگز در غیر این صورت.

اغلب، نه همیشه، چیزی که به اشتباه به عنوان اضطراب شناور آزاد برچسب گذاری می شود، یک اختلال ثانویه است که احساس اضطراب در مورد احساس اضطراب است. شما می توانید خود را در مورد احساس اضطراب در حال یا در آینده مضطرب کنید. یک نمونه معمول شامل زمانی است که قرار است روز بعد یک سخنرانی برای مخاطبان زیادی ارائه دهید. متوجه می شوید که ممکن است در آن ارائه احساس اضطراب کنید. امروز وقتی به آن فکر می کنید احساس اضطراب می کنید.

در اینجا یک مثال از یک تمرین سه دقیقه ای (TME) آورده شده است که می توانید برای مبارزه با آن تمرین کنید:

الف. (رویداد فعال‌سازی) فرض کنید فردا که قرار است برای مخاطبان زیادی سخنرانی کنم، احساس اضطراب می‌کنم.

ب. (باور غیرمنطقی) من مطلقاً نباید در طول صحبت احساس اضطراب کنم.

ج. (پیامد عاطفی نامطلوب) اضطراب بیشتر.

د. (بحث یا زیر سؤال بردن باور غیرمنطقی) شواهد، منطق یا عمل شناسی چیست که ثابت کند من مطلقاً نباید فردا در سخنرانی خود احساس اضطراب کنم؟

E. (تفکر جدید مؤثر) هیچ مدرکی وجود ندارد. اگرچه من شدیداً ترجیح می‌دهم در حین صحبتم از مضطرب شدن و یخ زدن احساس اضطراب نکنم، دلیلی وجود ندارد که مطلقاً این کار را نکنم. از آنجایی که اضطراب از صحبت کردن در جمع رایج تر از ترس از مرگ است، البته ممکن است مضطرب هم باشم. همه اینها در بدترین حالت ارزش من را ثابت می کند این است که من یک انسان ناقص هستم که ناقص عمل می کنم، فکر می کنم و احساس می کنم.

ف. (احساس جدید) نگرانی و تمرین در مقابل آینه، اما نه مضطرب.

برای تغییر تفکر و غلبه بر اضطراب، ضروری است که این دیدگاه معقول جدید را بارها و بارها تمرین کنید.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-three-minute-therapist/202402/free-floating-anxiety-its-not-what-you-think

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید