مواد شیمیایی خانگی مرتبط با خطرات سلامت مغز _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

خلاصه: برخی از مواد شیمیایی خانگی، از جمله موادی که در محصولات مراقبت شخصی و مبلمان یافت می شوند، خطری برای سلامت مغز ایجاد می کنند و به طور بالقوه در ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس و اوتیسم نقش دارند. این مطالعه نشان می‌دهد که این مواد شیمیایی به الیگودندروسیت‌ها، سلول‌های ضروری برای محافظت از سلول‌های عصبی آسیب می‌رسانند.

یافته‌های کلیدی شامل شناسایی بازدارنده‌های مضر ارگانوفسفره و ترکیبات آمونیوم چهارتایی است، که مورد دوم از زمان همه‌گیری COVID-19 افزایش یافته است. این تحقیق پیشگامانه نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد تأثیر این مواد شیمیایی بر بیماری‌های عصبی را نشان می‌دهد و نیازمند بررسی دقیق‌تر و مقررات برای حفاظت از سلامت عمومی است.

حقایق کلیدی:

  1. آسیب الیگودندروسیت: این مطالعه دو دسته از مواد شیمیایی خانگی را شناسایی می‌کند که یا از بلوغ الیگودندروسیت‌ها که برای سلامت مغز حیاتی هستند، می‌کشند یا از بلوغ آن جلوگیری می‌کنند.
  2. افزایش خطرات مواجهه: استفاده از ترکیبات آمونیوم چهارتایی در ضدعفونی‌کننده‌ها افزایش یافته است و نگرانی‌هایی را در مورد اثرات طولانی‌مدت آن‌ها بر مغز، به‌ویژه در زمینه ارتباط آن‌ها با پیامدهای عصبی در کودکان ایجاد کرده است.
  3. فراخوان برای تحقیقات بیشتر: این یافته ها بر اهمیت مطالعات آینده برای ردیابی سطوح قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و تأثیر مستقیم آنها بر سلامت انسان، با هدف کاهش خطرات مرتبط با این مواد شیمیایی رایج تاکید می کند.

منبع: کیس وسترن رزرو

تیمی از محققان از دانشکده پزشکی دانشگاه کیس وسترن رزرو، بینش جدیدی در مورد خطراتی که برخی از مواد شیمیایی خانگی رایج برای سلامت مغز ایجاد می‌کنند، ارائه کرده‌اند.

آنها پیشنهاد می کنند که مواد شیمیایی موجود در طیف گسترده ای از اقلام، از مبلمان گرفته تا محصولات مو، ممکن است با بیماری ام اس و اختلالات طیف اوتیسم مرتبط باشد.

این محصولات پاک کننده را نشان می دهد.
محققان همچنین قرار گرفتن در معرض یکی از مواد شیمیایی را با پیامدهای عصبی ضعیف در کودکان در سطح ملی مرتبط دانستند. اعتبار: اخبار علوم اعصاب

مشکلات عصبی میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، اما تنها کسری از موارد را می توان به تنهایی به ژنتیک نسبت داد، که نشان می دهد عوامل محیطی ناشناخته نقش مهمی در ایجاد بیماری های عصبی دارند.

مطالعه جدید امروز در مجله منتشر شد علوم اعصاب طبیعتکشف کرد که برخی از مواد شیمیایی رایج خانگی به طور خاص بر الیگودندروسیت‌های مغز تأثیر می‌گذارند، یک نوع سلول تخصصی که عایق محافظ اطراف سلول‌های عصبی را ایجاد می‌کند.

محقق اصلی این مطالعه، پل تزار، دکتر دونالد و روث وبر گودمن، پروفسور درمان نوآورانه و مدیر موسسه علوم گلیال در دانشکده پزشکی، گفت: «از دست دادن الیگودندروسیت ها زمینه ساز مولتیپل اسکلروزیس و سایر بیماری های عصبی است.

ما اکنون نشان می‌دهیم که مواد شیمیایی خاص در محصولات مصرفی می‌تواند مستقیماً به الیگودندروسیت‌ها آسیب برساند، که نشان دهنده یک عامل خطر ناشناخته قبلی برای بیماری‌های عصبی است.

با این فرض که تحقیقات کامل کافی در مورد تأثیر مواد شیمیایی بر سلامت مغز انجام نشده است، محققان بیش از 1800 ماده شیمیایی را که ممکن است در معرض انسان قرار گیرند، تجزیه و تحلیل کردند.

آنها مواد شیمیایی را شناسایی کردند که به طور انتخابی به الیگودندروسیت‌ها آسیب می‌رسانند به دو دسته تعلق دارند: بازدارنده‌های شعله ارگانوفسفره و ترکیبات آمونیوم چهارتایی.

از آنجایی که ترکیبات آمونیوم چهارتایی در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی و ضدعفونی‌کننده‌ها وجود دارد، که از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، انسان‌ها مرتباً در معرض این مواد شیمیایی قرار می‌گیرند. و بسیاری از لوازم الکترونیکی و مبلمان شامل بازدارنده‌های شعله فسفات ارگانیک هستند.

محققان از سیستم های سلولی و ارگانوئیدی در آزمایشگاه استفاده کردند تا نشان دهند که ترکیبات آمونیوم چهارتایی باعث مرگ الیگودندروسیت ها می شود، در حالی که مواد بازدارنده شعله ارگانوفسفره از بلوغ الیگودندروسیت ها جلوگیری می کنند.

آنها نشان دادند که چگونه همان مواد شیمیایی به الیگودندروسیت ها در مغز در حال رشد موش آسیب می رساند. محققان همچنین قرار گرفتن در معرض یکی از مواد شیمیایی را با پیامدهای عصبی ضعیف در کودکان در سطح ملی مرتبط دانستند.

ارین کوهن، نویسنده اصلی و دانشجوی فارغ التحصیل در برنامه آموزش دانشمندان پزشکی دانشکده پزشکی، گفت: «ما دریافتیم که الیگودندروسیت ها – اما نه سایر سلول های مغزی – به طور شگفت انگیزی در برابر ترکیبات آمونیوم چهارتایی و بازدارنده های شعله ارگانوفسفره آسیب پذیر هستند.

“درک قرار گرفتن انسان در معرض این مواد شیمیایی ممکن است به توضیح یک حلقه گمشده در چگونگی ایجاد برخی بیماری های عصبی کمک کند.”

متخصصان هشدار دادند که ارتباط بین قرار گرفتن انسان در معرض این مواد شیمیایی و اثرات آن بر سلامت مغز نیازمند بررسی بیشتر است. تحقیقات آینده باید سطوح شیمیایی در مغز بزرگسالان و کودکان را برای تعیین میزان و طول مدت قرار گرفتن در معرض مورد نیاز برای ایجاد یا بدتر کردن بیماری ردیابی کند.

تزار گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که بررسی جامع‌تر اثرات این مواد شیمیایی خانگی رایج بر سلامت مغز ضروری است.

ما امیدواریم که کار ما به تصمیم گیری های آگاهانه در مورد اقدامات نظارتی یا مداخلات رفتاری برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و محافظت از سلامت انسان کمک کند.

محققان دیگری از دانشکده پزشکی کیس وسترن رزرو و آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده شامل بنجامین کلیتون، مایور ماداوان، کریستین لی، سارا یاکوب، یوری فدوروف، ماریسا اسکاوزو، کتی پل فریدمن و تیموتی شافر بودند.

این تحقیق با کمک های مالی از مؤسسه ملی بهداشت، انجمن ملی مولتیپل اسکلروزیس، مؤسسه پزشکی هوارد هیوز و بنیاد سلول های بنیادی نیویورک، و حمایت بشردوستانه توسط sTF5 Care و خانواده های لانگ، والتر، پترسون، گودمن و گلر حمایت شد.

درباره این خبر تحقیقات علوم اعصاب

نویسنده: ویلیام لوبینگر
منبع: کیس وسترن رزرو
مخاطب: ویلیام لوبینگر – کیس وسترن رزرو
تصویر: این تصویر به Neuroscience News اعتبار داده شده است

تحقیق اصلی: یافته ها در ظاهر خواهند شد علوم اعصاب طبیعت

https://neurosciencenews.com/household-chemicals-brain-health-25807/#comment-78530

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید