مطالعه نشان می دهد که مردم فکر می کنند “پیری” دیرتر از گذشته شروع می شود _اخبار روانشناسی

واشنگتنبر اساس مطالعه‌ای که انجمن روان‌شناسی آمریکا منتشر کرده، افراد میانسال و مسن‌تر معتقدند که سالمندی دیرتر از همسالانشان در دهه‌های قبل شروع می‌شود.

“امید به زندگی افزایش یافته است، که ممکن است به شروع دیرتر پیری کمک کند. همچنین، برخی از جنبه‌های سلامت در طول زمان بهبود یافته است، به طوری که افراد در سن خاصی که در گذشته پیر تلقی می‌شدند، امروزه دیگر مسن تلقی نمی‌شوند. .

با این حال، این مطالعه، که در مجله منتشر شد روانشناسی و پیری، همچنین شواهدی یافت که روند پیری دیرتر درک شده در دو دهه گذشته کند شده است.

وتشتاین به همراه همکارانش در دانشگاه استنفورد، دانشگاه لوکزامبورگ و دانشگاه گریفسوالد آلمان، داده‌های 14056 شرکت‌کننده در نظرسنجی آلمانی سالمندی را بررسی کردند، یک مطالعه طولی که شامل افرادی بود که در آلمان متولد شده‌اند بین سال‌های 1911 و 1974 زندگی می‌کنند. سوالات نظرسنجی تا هشت بار در طول 25 سال (1996-2021)، زمانی که آنها بین 40 تا 100 سال سن داشتند. شرکت کنندگان اضافی (40 تا 85 ساله) در طول دوره مطالعه به عنوان نسل های بعدی وارد میانسالی و سالمندی شدند. در میان بسیاری از سوالاتی که شرکت کنندگان در نظرسنجی به آنها پاسخ دادند این بود: “در چه سنی فردی را پیر توصیف می کنید؟”

محققان دریافتند که در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که زودتر به دنیا آمده‌اند، شرکت‌کنندگانی که دیرتر متولد شده‌اند، شروع دیرتر پیری را گزارش کرده‌اند. به عنوان مثال، زمانی که شرکت کنندگان متولد 1911 65 ساله بودند، شروع سالمندی را در سن 71 سالگی تعیین کردند. در مقابل، شرکت کنندگان متولد 1956 گفتند که سن به طور متوسط ​​در سن 74 سالگی و در 65 سالگی آغاز می شود.

با این حال، محققان همچنین دریافتند که روند به سمت شروع دیرتر پیری در سال‌های اخیر کند شده است.

وتشتاین گفت: «روند به تعویق انداختن سالمندی خطی نیست و ممکن است لزوماً در آینده ادامه پیدا نکند.

محققان همچنین به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه ادراک افراد شرکت کننده از سالمندی با افزایش سن تغییر می کند. آنها دریافتند که با بالا رفتن سن افراد، درک آنها از شروع سالمندی بیشتر به سمت بیرون کشیده می شود. در سن 64 سالگی، متوسط ​​شرکت کننده گفت که سن از 74.7 سال شروع شده است. آنها در سن 74 سالگی گفتند که سن از 76.8 سالگی شروع شده است. به طور متوسط، شروع درک شده پیری حدود یک سال به ازای هر چهار تا پنج سال پیری واقعی افزایش می یابد.

در نهایت، محققان بررسی کردند که چگونه ویژگی‌های فردی مانند جنسیت و وضعیت سلامتی به تفاوت‌ها در شروع درک سالمندی کمک می‌کند. آنها دریافتند که زنان به طور متوسط ​​می گویند که دوران سالمندی دو سال دیرتر از مردان شروع می شود و تفاوت بین زن و مرد در طول زمان افزایش یافته است. آنها همچنین دریافتند افرادی که احساس تنهایی بیشتر، سلامتی بدتر و احساس مسن‌تر داشتند، گفتند که سن پیری به طور متوسط ​​زودتر از افرادی که کمتر تنها بودند، از سلامت بهتری برخوردار بودند و احساس جوانی داشتند، زودتر شروع شد.

Wettstein گفت که نتایج ممکن است پیامدهایی برای زمان و چگونگی آماده شدن افراد برای پیری خود و همچنین نحوه تفکر مردم در مورد افراد مسن تر داشته باشد.

مشخص نیست که روند به تعویق انداختن سالمندی تا چه حد منعکس کننده گرایش به دیدگاه های مثبت تر در مورد افراد مسن تر و پیری است، یا بهتر است بگوییم برعکس – شاید شروع سالمندی به تعویق بیفتد زیرا افراد سالخوردگی را حالتی نامطلوب می دانند. وتشتاین گفت.

به گفته محققان، تحقیقات آتی باید بررسی کند که آیا روند به تعویق افتادن سالمندی ادامه دارد یا خیر و جمعیت‌های متنوع‌تر را در کشورهای دیگر، از جمله کشورهای غیر غربی، بررسی کند تا بفهمد که چگونه تصورات پیری در کشورها و فرهنگ‌ها متفاوت است.

مقاله: «به تعویق انداختن سالمندی: شواهدی برای تغییر تاریخی به سوی شروعی که بعداً تصور می‌شود پیری»، توسط مارکوس وتشتاین، دکترا، و دنیس گرستورف، دکترا، دانشگاه هومبولت برلین. Rinseo Park، PhD، و Nilan Ram، PhD، دانشگاه استنفورد. Anna E. Kornadt، PhD، دانشگاه لوکزامبورگ. سوزان ورم، دکترای پزشکی دانشگاه گریفسوالد. روانشناسی و پیری، منتشر شده آنلاین در 22 آوریل 2024.

مارکوس وتشتاین، دکترا، می تواند باشد از طریق ایمیل تماس گرفت.

Source link

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید