س. آوریل 30th, 2024

عشق در روانشناسی چگونه توصیف می شود؟

عشق یک عاطفه پیچیده و چندوجهی است که از حالات عاطفی و روانی قوی و مثبت را در بر می گیرد، از عالی ترین فضیلت یا عادت خوب تا عمیق ترین محبت بین فردی یا ساده ترین را می توانم عشق نامید را گزارش کنم. جزیره ذهن رسانه روانشناسی و تاب آوری ایران عشق در ادبیات و روانشناسی به شکلی است که توصیف می شود.در ادبیات فارسی، عشق موضوعات به عنوان جنبه ای اساسی از وجود انسان می تواند منجر به خود شود و از خود محوری و خودفتگی می گذرد.
از جانب ادبیات، عشق به عنوان یک ویژگی و بیشتر توصیف انسانی می شود که باعث تزکیه نفس و دوری از خودخواهی و منیت در انسان می شود این می تواند به احساس کشش قوی و وابستگی عاطفی اشاره داشته باشد.
لیلا حضرتی روانشناس و مدرس دانشگاه در ادامه این مطلب آورده شده است که عشق می تواند مثبت باشد و هم منفی تلقی می شود، زیرا فضیلت آن نشان دهنده مهربانی، شفقت و محبت انسانی است و رذیلت آن نشان دهنده اخلاقی انسانی شبیه به غرور، خودخواهی، عشق است. .
در روانشناسی، عشق به عنوان یک احساس پیچیده شامل احساسات شدید محبت و لطافت نسبت به معشوق تعریف می شود.
در روانشناسی توسعه از عشق به عنوان یک ابزار برای کمک به تولید مثل و سپس مراقبت از فرزندان یاد شده است. اروین یالوم، روان درمانگر وجودی، عشق را به عنوان یک نوع از خود بی خودی و ذهنیتی افسون توصیف می کند که چنین حالتی از زندگی فرد را با شکوه و پر جادبه می کند. به دو نوع عشق وجودی و عشق نوعی تعلق در افراد تعریف می کند.

عشق داستان برای توصیف اعمال محبت آمیز و محبت آمیز نسبت به انسان های دیگر، خود یا حیوانات و یا حتی طبیعت به کار می رود و به عنوان عامل اصلی روابط بین فردی عمل می کند و یکی از رایج ترین موضوعات در خلاقیت های هنری است. .

فیلسوفان یونان باستان شش شکل از عشق را شناسایی کردند: عشق خانوادگی (storge)، عشق دوستانه یا عشق افلاطونی (philia)، عشق رمانتیک (eros)، عشق به خود (philautia)، عشق مهمان (xenia)، و عشق الهی یا بدون قید و شرط (agape). ).
نویسندگان مدرن انواع دیگری از عشق را متمایز کرده اند، از جمله عشق نافرجام، عشق توخالی، عشق همراه، عشق کامل، عشق شیفته، عشق ورزیدن، و عشق درباری.
عشق برای توصیف یک احساس قوی از محبت و وابستگی می تواند استفاده شود و می تواند برای احساسات عشاق، اعضای خانواده و حتی دوستان نزدیک استفاده شود همچنین می توان از آن برای توصیف احساس میل و کشش استفاده کرد.

 

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید