بیش از 3400 مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه توکلی، صبح شنبه در همایش گرامیداشت روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب در استان کرمان گفت: بیش از 3400 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر کشور خدمات سلامت و مشاوره روانشناسی را به مردم روان می‌دهند که این نشان از توانایی، پتانسیل و سرمایه‌گذاری سازمان بهزی دارد و مشخص می‌کند که بهزیستی در این زمینه خاص است. فعالیت کرده است.

وی افزود: به جرأت اعلام می‌کنم سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌ها و موضوع متولیان خدمات روانشناسی اجتماعی، خدمات بسیاری در حوزه روان انجام می‌شود که این هم مرهون نیروی انسانی و سرمایه‌های سلامت انسانی بسیار ارزشمند است که در این زمینه در اختیار دارد. .

وی توضیح داد: بهزیستی در بخش دولتی بیش از 60 هزار نیروی تحصیل کرده و متخصص در مقاطع مختلف دارد که بضاعت بزرگی است و باید قدرشان را بدانیم.

معصومه توکلی، ادامه داد: در بخش خصوصی بالغ بر چند 10 هزار مرکز خصوصی در سراسر کشور داریم که در موضوعات مختلف اعم از توانبخشی، اجتماعی، علل و موضوعات مختلف آسیب دیدگان خدمات اجتماعی ارائه می‌شوند.

وی افزود: بر اساس آمار محاسبه شده از سامانه بهزیستی، حدود 3 میلیون جلسه مشاوره در این سامانه به ثبت رسیده و بیش از یک میلیون 300 هزار نفر به مراکز ما مراجعه کرده اند. اند که این نشان می‌دهد خدمات و توانمندی‌های این مراکز توسط مردم و جامعه از خدمات ما استفاده می‌کند و فکر نمی‌کنم هیچ دستگاهی با این بزرگی و عظمت وارد این موضوع می‌شود.

توکلی، با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان مردمی و حمایت یکسری خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهد، گفت: خط ۱۴۸۰ ما از ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهند و متخصصان کارکشته و تحصیل کرده‌ای پشت خط وجود دارند که دارند. آماده ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و هشتصد هزار خدمت توسط مراکز خدمات تلفنی رایگان به جامعه ارائه می شود افزود: در کنار مراکز مشاوره دولتی، یاری برگ مشاوره نیز برای افراد بی بضاعت و یا کسانی که توانمندی پرداخت هزینه های مشاوره را ندارند. نظر گرفته شده است.

وی افزود: آمارهای موجود در سال گذشته 85 هزار نفر از انواع آموزش‌ها از جمله مهارت‌های زندگی، زندگی و خانواده، پنج سال اول زوجین و انواع و اقسام آموزش‌هایی که بهزیستی به طور رایگان انجام می‌شود و با استفاده از بخش خصوصی و خصوصی ارائه شده است. اند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در سامانه تصمیم گیری هم که مخصوص ارائه مشاوره به زوجین به منظور کاهش و کنترل طلاق می‌باشد ۱۶۵ هزار زوج در سال گذشته خدمت گرفته شده است. اند و در 700 هزار جلسه مشاوره ارزیابی غربالگری و خدمات روانشناختی برای این عزیزان بزرگ شده است که بسیار کار ارزشمندی است.

توکلی، افزود: در طلاق‌های توافقی ما بیش از 22 درصد زوجینی است که برای طلاق توافقی به توافق رسیده است به سازش برسانیم و دوباره به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید