پیوند اجتماعی افراد را در یک طول موج قرار می دهد _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

بر اساس مطالعه ای که در 19 مارس در مجله دسترسی آزاد منتشر شد، هنگامی که گروه های سلسله مراتبی کوچک با هم پیوند می خورند، فعالیت عصبی بین رهبران و پیروان همسو می شود و ارتباطات سریع تر و مکرر را ترویج می کند. زیست شناسی PLOS توسط جون نی از دانشگاه عادی پکن، چین و همکارانش.

گروه های اجتماعی اغلب به صورت سلسله مراتبی سازماندهی می شوند، جایی که تفاوت های وضعیتی و پیوندهای بین اعضا، پویایی گروه را شکل می دهد. برای درک بهتر اینکه چگونه پیوند بر ارتباطات درون گروه‌های سلسله مراتبی تأثیر می‌گذارد و کدام مناطق مغز در این فرآیندها دخیل هستند، 176 گروه سه نفره از شرکت‌کنندگان انسانی (که قبلاً هرگز ملاقات نکرده بودند) را در حالی که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند، ثبت کردند. صورت در مثلث شرکت‌کنندگان کلاه‌هایی با الکترودهای fNIRS (طیف‌سنجی نزدیک به مادون قرمز عملکردی) برای اندازه‌گیری غیرتهاجمی فعالیت مغز هنگام برقراری ارتباط با اعضای گروه خود می‌پوشیدند. هر گروه به طور دموکراتیک یک رهبر را انتخاب کرد، بنابراین هر گروه سه نفره در نهایت شامل یک رهبر و دو پیرو بود. پس از استراتژی با هم، گروه ها دو بازی اقتصادی را انجام دادند که برای آزمایش تمایل آنها برای فداکاری به نفع گروه خود (یا آسیب رساندن به سایر گروه ها) طراحی شده بود.

آزمایش‌کنندگان چند سه‌گانه را برای گذراندن یک جلسه پیوند تعیین کردند، جایی که آنها بر اساس اولویت‌های رنگی گروه‌بندی شدند، لباس‌های یکنواختی به آنها داده شد، و از طریق یک جلسه گفتگوی مقدماتی برای ایجاد آشنایی هدایت شدند. گروه‌های پیوندی آزادانه‌تر صحبت می‌کردند و در مقایسه با گروه‌هایی که این جلسه پیوند را تجربه نکردند، بیشتر و سریع‌تر بین سخنرانان صحبت می‌کردند. این اثر پیوندی بین رهبران و پیروان قوی‌تر از بین دو پیرو بود. فعالیت عصبی در دو ناحیه مغز مرتبط با تعامل اجتماعی، قشر جلوی پیشانی پشتی جانبی راست (rDLPFC) و محل اتصال گیجگاهی گیجگاهی راست (rTPJ)، که بین رهبران و پیروان در یک راستا قرار دارند. نویسندگان بیان می‌کنند که این همگام‌سازی عصبی نشان می‌دهد که رهبران ممکن است حالات ذهنی پیروان را در طول تصمیم‌گیری گروهی پیش‌بینی کنند، اگرچه آنها اذعان می‌کنند که یافته‌های آنها محدود به افراد چینی آسیای شرقی است که از طریق متن (بدون نشانه‌های غیرکلامی) با هم ارتباط برقرار می‌کنند، که فرهنگشان بر آن تأکید دارد. انسجام گروهی و تعهد نسبت به رهبران گروه.

نویسندگان می‌افزایند: «پیوند اجتماعی تبادل اطلاعات و همگام‌سازی عصبی پیش‌پیشانی را به‌طور انتخابی در میان افراد با موقعیت‌های اجتماعی مختلف افزایش می‌دهد و توضیحی بالقوه عصبی شناختی برای چگونگی تسهیل پیوند اجتماعی ساختار سلسله مراتبی گروه‌های انسانی ارائه می‌دهد.»

https://www.sciencedaily.com/releases/2024/03/240320122528.htm

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید