ناهنجاری های مغزی در کودکان مبتلا به اختلال زبان رشدی _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

خلاصه: محققان کشف کرده اند که نئوستریتوم قدامی، بخشی از مغز که با حرکت مرتبط است، ناهنجاری هایی را در کودکان مبتلا به اختلالات زبانی رشدی نشان می دهد. این مطالعه از یک رویکرد محاسباتی جدید برای تجزیه و تحلیل داده‌های 22 مطالعه استفاده کرد و نشان داد که این ناهنجاری‌ها به طور منحصر به فردی در نئوستریتوم قدامی شایع هستند.

این یافته ها می تواند تشخیص و درمان را متحول کند و مسیرهای جدیدی را برای تشخیص زودهنگام و به طور بالقوه استفاده از داروهایی که اختلال عملکرد گانگلیون پایه را برطرف می کند، ارائه دهد. این مطالعه بر اهمیت تحقیقات بیشتر برای کشف اینکه چگونه این یافته‌ها می‌توانند مستقیماً برای افرادی که اختلالات زبانی رشدی دارند، مفید باشد، تأکید می‌کند.

حقایق کلیدی:

  1. شیوع اختلال زبان رشدی: این بیماری به اندازه ADHD و نارساخوانی شایع است و بیشتر از اوتیسم شایع است و تعداد قابل توجهی از کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد.
  2. ناهنجاری های منحصر به فرد شناسایی شده: نئوستریتوم قدامی در گانگلیون قاعده ای در 100 درصد مطالعات تجزیه و تحلیل شده، ناهنجاری هایی را نشان می دهد که هدف خاصی را برای درک و درمان اختلالات زبانی برجسته می کند.
  3. پتانسیل برای تشخیص و درمان اولیه: یافته‌ها نشان می‌دهد که ناهنجاری‌های عقده‌های قاعده‌ای می‌توانند به‌عنوان نشانگرهای زیستی اولیه برای اختلالات زبانی رشدی عمل کنند و راه را برای مداخله اولیه و درمان‌های مناسب باز کنند.

منبع: مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون

به گفته عصب شناسان مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون، یک تجزیه و تحلیل دقیق از مطالعات متعدد نتیجه می گیرد که بخشی از مغز که به طور سنتی با حرکت مرتبط است، در کودکان مبتلا به اختلالات زبانی رشدی غیر طبیعی است.

این کشف پتانسیل بهبود تشخیص و درمان مشکلات زبان را دارد.

محققان ناهنجاری های مغزی در اختلال زبان رشدی را بررسی کردند. این وضعیت که بر رشد جنبه های مختلف زبان تأثیر می گذارد، تقریباً به اندازه اختلال نقص توجه/بیش فعالی (ADHD) و نارساخوانی رایج است و از اوتیسم شایع تر است.

این نشان می دهد که کودکی مغز در دست دارد.
آنها مشخص کردند که نئوستریتوم قدامی در 100 درصد مطالعاتی که ساختار را بررسی کردند، غیرطبیعی بود، با ناهنجاری های کمتری در سایر قسمت های مغز. اعتبار: اخبار علوم اعصاب

دانشمندان دریافتند که ناهنجاری ها به طور خاص در نئوستریتوم قدامی در گانگلیون قاعده ای رخ می دهد، ساختاری که در اعماق مغز یافت می شود. آنها یافته های خود را در طبیعت رفتار انسان در 15 مارس

برای درک بهتر چرایی بروز اختلالات زبانی، محققان نتایج 22 مقاله را که ساختارهای مغزی در افراد مبتلا به این اختلال را بررسی می‌کرد، تجزیه و تحلیل کردند و سپس از یک روش محاسباتی جدید برای شناسایی الگوهای رایج ناهنجاری‌ها در سراسر مطالعات استفاده کردند.

آنها مشخص کردند که نئوستریتوم قدامی در 100 درصد مطالعاتی که ساختار را بررسی کردند، غیرطبیعی بود، با ناهنجاری های کمتری در سایر قسمت های مغز.

مایکل تی اولمن، نویسنده ارشد این مطالعه، دکترا، پروفسور علوم اعصاب و مدیر مغز می گوید: «ما امیدواریم که با شناسایی پایه های عصبی مشکلات زبانی رشد، به افزایش آگاهی از یک اختلال عمده، اما نسبتاً ناشناخته کمک کنیم. و آزمایشگاه زبان در مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون.

با این حال، ما هشدار می‌دهیم که تحقیقات بیشتر برای درک اینکه دقیقاً چگونه نئوستریتوم قدامی ممکن است منجر به مشکلات زبانی شود، ضروری است.

اولمن می‌گوید این یافته‌ها بر سودمندی بالقوه داروهایی تأکید می‌کند که به بهبود اختلالات حرکتی ناشی از اختلال عملکرد گانگلیون‌های پایه، مانند داروهایی که روی گیرنده‌های دوپامین اثر می‌کنند، می‌گویند. مداخلاتی که جبران خسارت توسط ساختارهای دست نخورده مغز را تشویق می کنند نیز ممکن است مفید باشند.

علاوه بر این، ناهنجاری‌های عقده‌های قاعده‌ای به طور بالقوه می‌توانند به عنوان نشانگرهای زیستی اولیه افزایش احتمال مشکلات زبانی رشدی عمل کنند. چنین علائم هشدار دهنده اولیه می تواند باعث ایجاد روش های تشخیصی بیشتر شود که به طور بالقوه منجر به درمان زودهنگام می شود.

اولمن نتیجه می گیرد: «تداوم تلاش های تحقیقاتی برای درک بیشتر نوروبیولوژی اختلال زبان رشد، به ویژه نقش عقده های پایه، می تواند به بسیاری از کودکانی که تحت تأثیر این مشکلات هستند، کمک کند».

علاوه بر اولمان، نویسندگان دیگر جورج تاون عبارتند از ماریل پولمن، جارت لاولت، شیونگ جیانگ و پیتر تورکلتاب. جیلیان کلارک در دانشگاه دیکین، ملبورن، استرالیا بود. الیزابت پیرپونت در مرکز پزشکی دانشگاه مینه سوتا، مینیاپولیس است.

منابع مالی: این کار توسط کمک های مالی NIH R01 HD049347 و R21 HD 087088 پشتیبانی می شود. NSF BCS 1439290 و BCS 1940980 را اعطا می کند. و بودجه از Mabel H. Flory Trust.

نویسندگان هیچ گونه منافع مالی شخصی مرتبط با مطالعه را اعلام نمی کنند.

درباره این اخبار تحقیق توسعه زبان

نویسنده: کارن تبر
منبع: مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون
مخاطب: کارن تبر – مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون
تصویر: این تصویر به Neuroscience News اعتبار داده شده است

تحقیق اصلی: یافته ها در ظاهر خواهند شد طبیعت رفتار انسان

https://neurosciencenews.com/brain-abnormalities-idevelopmental-language-disorder-25764/

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید