فشار همنوایی اجتماعی با همسالان تا بزرگسالی ادامه دارد_اخبار روانشناسی جزیره ذهن

فشار همنوایی اجتماعی با همسالان تا بزرگسالی ادامه دارد:

 بزرگسالان هم مانند نوجوانان، با چالش‌های فشار همسالان و همنوایی اجتماعی روبرو هستند. با بررسی 157 بزرگسال 18 تا 80 ساله، محققان دریافتند که بزرگسالان جوان تر مستعد تأثیرگذاری همسالان هستند، در حالی که افراد میانسال و مسن تر، خودکنترلی بیشتری از خود نشان می دهند.

این تحقیق که به بررسی “خواسته های روزمره” و “تضاد آنها با اهداف شخصی” می پردازد، نشان می دهد که مقاومت در برابر انطباق اجتماعی با افزایش سن، بیشتر می شود. در واقع رشد خودتنظیمی در طول عمر، بزرگسالی را از سایر مراحل زندگی مجزا می کند. یافته‌های این مطالعه، باورهای قبلی را در مورد از بین رفتن فشار همسالان پس از نوجوانی به چالش می‌کشد، که حاکی از رشد مدیریت تمایلات در زمینه‌های اجتماعی است.

حقایق کلیدی:

  1. حساسیت بزرگسالان به فشار همسالان: فشار همسالان از نوجوانی تا اوایل بزرگسالی گسترش می‌یابد، و بزرگسالان جوان‌تر به احتمال زیاد تسلیم همنوایی اجتماعی می‌شوند.
  2. خودکنترلی بیشتر با افزایش سن: افراد میانسال و مسن‌تر توانایی قوی‌تری برای مقاومت در برابر خواسته‌هایی که با اهداف شخصی در تضاد هستند نشان می‌دهند، که نشان‌دهنده بهبود خودکنترلی با افزایش سن افراد است.
  3. پیامدهای دنیای واقعی: این مطالعه بر روی سناریوهای معمول و روزمره تمرکز دارد، و روشن می کند که چگونه افراد خواسته هایی مانند استفاده از رسانه های اجتماعی یا لذت بردن از رفتار در حضور دیگران را هدایت می کنند، و بینش هایی را در مورد الگوهای رفتاری در گروه های سنی مختلف ارائه می دهد.

اصطلاح «فشار همسالان» اغلب به تجربیات کودکان یا نوجوانان در موقعیت‌های شدید مرتبط است. یکی از محققین دانشگاه تگزاس در دالاس این سوال را مطرح کرد که آیا بزرگسالان همچنان در موقعیت‌های روزمره تسلیم فشارهای انطباق اجتماعی می‌شوند؟

دکتر کندرا سیمن، استادیار روانشناسی در دانشکده علوم رفتاری و مغز (BBS)، و همکارانش اخیراً نبرد بین خودکنترلی و فشار همسالان را در جمعیت بالای 18 سال بررسی کردند.

در یک مطالعه منتشر شده از 157 بزرگسال 18 تا 80 ساله خواستند تا به نظرسنجی های زمان بندی شده تصادفی از طریق پیام متنی پاسخ دهند تا بر خودکنترلی شرکت کنندگان بر تمایلات خود به خود در زندگی روزمره نظارت کنند.

این یک گروه از مردم را نشان می دهد.
نتایج نشان داد که وقتی افراد در حضور دیگران میلی را تجربه می کنند، افراد میانسال و مسن‌تر نسبت به بزرگسالان جوان‌تر در کنترل خواسته‌های خود بهتر عمل می‌کنند. اعتبار: اخبار علوم اعصاب

محققان دریافتند که تأثیر فشار همسالان تا اوایل بزرگسالی ادامه دارد، در حالی که افراد میانسال و مسن‌تر در کنترل خواسته‌های خود بهتر عمل می‌کنند.

سیمن، نویسنده ارشد این مطالعه و مدیر آزمایشگاه Aging Well در مرکز طول عمر حیاتی در UT دالاس، گفت که تصور می شد حساسیت به فشار همسالان در نوجوانی به اوج خود می رسد و به تدریج در اوایل بزرگسالی ناپدید می شود.

او گفت: «بیشتر تئوری‌های موجود نشان می‌دهند که وقتی بالغ می‌شوید، در مقاومت در برابر هوس‌ها خوب هستید. اما ما نمی دانیم مردم چه زمانی یا چگونه در اوایل بزرگسالی به آن مرحله می رسند و نمی دانیم که این خودکنترلی چگونه در بزرگسالی ایجاد می شود.

در حالی که افراد مسن‌تر عموماً احساسات را به‌طور مؤثرتری تنظیم می‌کنند، که نشان‌دهنده خودکنترلی و مقاومت بیشتر در برابر فشارهای همنوایی است، سیمن گفت که آنها همچنین با مجموعه‌ای از اولویت‌های جدید روبرو هستند که ممکن است مقاومت در برابر چنین تأثیراتی را دشوارتر کند، به‌ویژه وقتی همسالان خود را در حال مشارکت می‌بینند.

او گفت: “با افزایش سن، معضلاتی که با آن روبرو هستیم تغییر می کند.” اگر می‌خواهم وزن کم کنم، آیا باید در جشن تولد خواهرزاده‌ام یک تکه کیک شکلاتی بخورم؟ اگر می‌خواهم پول خود را پس انداز کنم، آیا باید با همکارانم یک لاته گران قیمت بگیرم؟»

از شرکت کنندگان در مطالعه پرسیده شد که آیا در سه ساعت گذشته ولع یا تمایلی را تجربه کرده اند؟. اگر آنها پاسخ مثبت دادند، سؤالات بعدی وجود داشت: آیا این میل با اهداف شخصی، مانند زندگی سالم یا پس انداز پول در تضاد بود؟ در این مراسم افراد دیگری نیز در اطرافشان بودند؟ آیا آنها از اصرار برای مشارکت پیروی کردند؟ همچنین از آنها خواسته شد تا در مورد میزان اصرار و درگیری قضاوت کنند.

نتایج نشان داد که وقتی امیال در حضور دیگران که آن میل را اجرا می‌کنند تجربه می‌شود، افراد میانسال و مسن‌تر نسبت به بزرگسالان جوان‌تر در کنترل خواسته‌های خود بهتر عمل می‌کنند.

سیمن گفت: «در حالی که همه ما می دانیم که یک منحنی رشدی تند برای خودکنترلی در دوران نوجوانی وجود دارد، این پایان داستان نیست.

مطابق با مطالعات دیگر در مورد “تنظیم احساسات که با افزایش سن بهبود می یابد”، این نتایج نشان می دهد که مقاومت در برابر فشار سازگاری اجتماعی در طول عمر بزرگسالی افزایش می یابد.

سیمن گفت که این تحقیق به جنبه‌های ناشناخته فشار همسالان پرداخته است.

او گفت: «تقریباً تمام مطالعات انجام شده روی نوجوانان بر روی فعالیت‌های پرخطر متمرکز شده‌اند: مشروبات الکلی، رابطه جنسی محافظت نشده و غیره.» “این مطالعه در مورد تمایلات بسیار پیش پا افتاده تر است: برای مثال نوشیدن یک لیوان نوشابه یا بررسی رسانه های اجتماعی.”

این مطالعه همچنین بر خاطرات فوری متمرکز بود که قابل اعتمادتر از یادآوری تجربیات است.

او گفت: «مطالعات دیگر از مردم خواسته اند در هفته، ماه یا سال گذشته فکر کنند. ما در حال حذف آن جزء حافظه بلندمدت هستیم و فقط نمونه‌گیری از تجربه انجام می‌دهیم، درباره رویدادهای سه ساعت گذشته سؤال می‌کنیم، و افراد را در حین انجام کارهای روزمره شان به تصویر می‌کشیم.»

سیمن گفت که انطباق اجتماعی و خودکنترلی در زندگی بزرگسالی یک مرز نسبتاً جدید در تحقیقات رفتار انسانی است.

«نتایج ما نشان می‌دهد که تفاوت‌های مربوط به سن بزرگسالان تا حدی حساسیت به فشار انطباق اجتماعی را در تصمیمات خودکنترلی در دنیای واقعی توضیح می‌دهد. بزرگسالان جوان تر در تنظیم امیال کمتر موفق هستند.

در حالی که مطالعات دیگر نشان می دهد که این تأثیر تقریباً پس از اواخر نوجوانی ناپدید می شود، ما آن را در اینجا – هرچند محدودتر – در بزرگسالی جوان و حتی در میانسالی می یابیم.

دکتر Jaime Castrellon که در حال حاضر محقق فوق دکترا در دانشگاه پنسیلوانیا است، نویسنده اصلی این مطالعه بود که محققان دانشکده پزشکی دانشگاه دوک و دانشگاه واندربیلت نیز در آن شرکت داشتند.

منابع مالی: این تحقیق با کمک های مالی از موسسه ملی پیری (R01-AG044838, R01-AG043458) و موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر (R21-DA033611) که هر دو جزء مؤسسه ملی بهداشت هستند، پشتیبانی شد.

در مورد این اخبار رفتار اجتماعی و تحقیقات روانشناسی

نویسنده: استفان فونتنو
منبع: UT دالاس
مخاطب: استفان فونتنوت – یو تی دالاس

تحقیق اصلی: دسترسی آزاد.
تفاوت‌های مربوط به سن بزرگسالان در حساسیت به فشارهای همنوایی اجتماعی در کنترل خود بر تمایلات روزانه توسط کندرا سیمن و همکاران. روانشناسی و پیری


خلاصه

تفاوت‌های مربوط به سن بزرگسالان در حساسیت به فشارهای همنوایی اجتماعی در کنترل خود بر تمایلات روزانه

ادبیات رشد نشان می دهد که حساسیت به فشار همنوایی اجتماعی در نوجوانی به اوج خود می رسد و با بلوغ در اوایل بزرگسالی ناپدید می شود.

پیش بینی ها در مورد این رفتارها برای افراد میانسال و مسن تر واضح نیست. از یک سو، در حالی که افزایش‌ سن در اولویت‌بندی اهداف اجتماعی-عاطفی ممکن است حساسیت بیشتری به فشارهای همنوایی اجتماعی را پیش‌بینی کند، پیری نیز با تنظیم هیجانی تقویت‌شده همراه است که می‌تواند از مقاومت در برابر فشارهای انطباق حمایت کند.

در این مطالعه تحقیقاتی اکتشافی، ما از نظرسنجی‌های نمونه‌گیری تجربه تلفن همراه استفاده کردیم تا به طور طبیعی ردیابی کنیم که چگونه 157 بزرگسال سالم بین سنین 18 تا 80 سال، بر روی تمایلات خود به خودی در زندگی روزمره خودکنترلی انجام می‌دهند. بسیاری از این خواسته ها در حضور دیگرانی که آن خواسته را اجرا می کردند، تجربه می شد.

نتایج نشان داد که بزرگسالان میانسال و مسن‌تر در کنترل خواسته‌های خود بهتر از بزرگسالان جوان هستند، زمانی که امیال در حضور دیگران با میل مشابه، تجربه می‌شدند.

مطابق با ادبیات مربوط به بهبود تنظیم هیجان با افزایش سن، این نتایج شواهدی را ارائه می دهد که توانایی مقاومت در برابر فشار انطباق اجتماعی در طول عمر بزرگسالی افزایش می یابد.

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید