اعضای سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با همه‌گیری‌های آینده به توافق نرسیدند _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

عضو سازمان بهداشت جهانی (WHO) از دو سال بحث و گفتگوی جمعی، به توافقی بین‌المللی با هدف آماده‌سازی جهان برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر در آینده دست‌بند می‌رسند. قرار است در ماه آوریل از سر گرفته شود.

آگهی

عضو سازمان بهداشت جهانی در این جلسه تصمیم سازمانی را صادر کرد که در ادامه مذاکرات متنی الزام‌آور است تا از تکرار اشتباهات مرگبار و پرهزینه مانند بحران کووید-۱۹ جلوگیری شود.

نهمین دور از رسیدگی عضو سازمان جهانی که از روز ۱۸ مارس آغاز شد روز گذشته بدون دست‌یابی به توافق نهایی نهایی به پایان رسید.

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در پایان نشست در مقر این سازمان در ژنو گفت: «شما فاصله زیادی تا رسیدن به توافق دارد».

او با یادآوری این که «توافقنامه یک ابزار نجات بخش است، نه فقط یک تکه کاغذ» افزود: «امیدوارم که شما به آنجا رسیدید.»

آدهانوم از عضو خواست تا برای دستیابی به توافق نهایی مذاکره را از سر بگیرید.

الولیه دره اِیهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه اِی سعمان بههههر ارهتلاف ننهر دمدند. با این، امید به دستیابی به توافق از بین نرفته است و مذاکره از ۲۹ آوریل از سر گرفته خواهد شد و تا ۱۰ ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

اعضای سازمان بهداشت جهانی به روندهای طولانی برای دستیابی به توافقات از طریق جماع همه کشورهای عادی عادت دارند، رویه‌هایی که معمولاً در طول سال‌ها می‌کشند.

پیش‌نویس توافق‌نامه احتمالی با اصلاحات پیشنهادی از ۳۰ صفحه به حدود ۱۰۰ صفحه رسیده و مملو از اسناد موقتی است که در داخل آن قرار می‌گیرد و ممکن است با تغییرات دیگری جایگزین شود.

یکات دیپلماسی غربی گفت که این پیش‌نویس بیش از حد از حد و مرز است و نمی‌توانم در این مدت کوتاه با این میزان از عدم قطعیت به توافق برسد.

موضوعات کلیدی که هنوز روی آن بحث می‌شود ادامه دارد به دسترسی به انواع پاتوژن‌ها، تامین مالی قابل اعتماد و انتقال فناوری به فقیرتر است.

کشورهای اروپایی خواهان سرمایه‌گذاری بیشتر برای آبیاری از مناطق همه‌گیر هستند و آفریقایی می‌گویند به دانش فنی، دسترسی به آزمایش‌ها، واکسن‌ها و سایر درمان‌ها و بودجه نیاز دارند. از سوی دیگر ایالات متحده نیز خواستار شفافیت و به اشتراک گذاری سریع در مورد بیماری های ناشناخته شده است.

به اینستاگرام جزیره ذهن فارسی بپیوندید

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که بدون دستیابی به توافق «ما شاهد همان نابرابری‌ها، همان عدم هماهنگی، همان تلفات جانی، مشکلات معیشتی قابل انجام و همان تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بود که با همه‌گیری اتفاق افتاد.»

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید