د. آوریل 29th, 2024
استرس چیست؟

چگونه استرس را کنترل کنیم؟

امروزه، در دنیایی زندگی می‌کنیم که پر از اتفاقات و ابزارهای اضطراب زا است. امروزه استرس بخش جداناپذیری از زندگی روزانه ما شده است.

استرس مهلک، می‌تواند باعث بروز نابهنجاری های روانی و جسمی بسیار شدید و یا حتی در پاره‌ای از موارد می‌تواند بر عملکرد بدن، اثرات جبران ناپذیری بگذارد. پیدا کردن راهکاری مناسب برای غلبه بر این مشکلات بسیار مهم است.

آیا استرس خطرناک است؟

استرس یکی از واکنشهای طبیعی بدن در موقع خطر است که باعث می‌شود بدن آماده فرار و یا جنگ شود. استرس همچنین فعالیت سیستم‌های مختلف بدن را برای آماده سازی در مواجهه با خطرات احتمالی کاهش و یا افزایش می‌دهد. اگر دچار اضطراب حاد هستید نیاز است که با استفاده از تمام راهکارهای ممکن این مشکل را حل کنید. می‌توانید حل این مشکل را با تغییر در نوع نگرشتان شروع کنید. تغییر در نگرش باعث تازه شدن نوع نگاهتان به مسائل شده و مهارتتان در اداره زندگی بالا می‌برد. به نظر من این راهکار شالوده و اساس کنترل و مدیریت اضطراب در زندگی می باشد. این روشهایی را که در ادامه به شما خواهیم گفت دنبال کنید تا از اضطراب فاصله بکیرید. این راهکارها به شما کمک خواهند کرد که از شر استرس حاد خلاص شوید، توانایی سیستم دفاعی بدنتان بالا رود و در نتیجه بدنتان بهتر کار کند.

بر کسی پوشیده نیست که افراد در هنگام عصبانیت تصمیمات غیر معقول و نسنجیده می‌گیرند. وقتی که در حال جر و بحث با کسی هستید به طور خود به خود عصبانی خواهید شد. این عصبانیت باعث بروز اضطراب بیشتر و پیامدهای ناخوشایند بعد از آن خواهد شد. به عقیده من بهتر است بعد از آرام شدن و از بین رفتن عصبانیت، طرفین به بحث خود ادامه دهند و به نتیجه برسند. وقفه‌ای که در میانه جر و بحث به وجود می‌آید فرصتی را به شما می‌دهد که ذهن خود را از افکار و احساسات مخرب خالی کنید.

در ویدئوی زیر، به بررسی یکی از تکنیک های کنترل استرس در اماکن و شرایط گوناگون می پردازیم:

[arve url=”https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/5eJNX/vt/frame” loop=”no” muted=”no” type=”text/JavaScript” /]

️ چگونه با استرس دوست شویم؟ ️

چگونه استرس را کنترل کنیم؟

سخنرانی های تد 

 


ما رو به دوستاتون معرفی کنین

WWW.JAZIREZEHN.IR

INSTAGRAM: @jazurezehn

TELEGRAM: @jazirezehn

YOUTUBE: @jazirezehn

APARAT: @jazirezehn

 

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید