محققان روش جدیدی را برای شناسایی زمان هوشیاری نوزادان پیشنهاد می کنند _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

دانشگاهیان روشی جدید و بهبود یافته را برای کمک به محققان برای کشف زمان ظهور هوشیاری در دوران نوزادی پیشنهاد می کنند.

چه زمانی انسان ها در طول دوره رشد آگاه می شوند؟ هنگامی که منتقدانش از رنه دکارت فیلسوف فرانسوی قرن هفدهم در مورد هوشیاری نوزادان سوال کردند، او در نهایت پیشنهاد کرد که نوزادان ممکن است افکاری داشته باشند، البته افکاری ساده تر از افکار بزرگسالان. صدها سال بعد، این موضوع که انسان ها چه زمانی هوشیار می شوند، سوالی است که همچنان برای روانشناسان و فیلسوفان یک چالش باقی می ماند.

اما اکنون در پاسخ به مقاله اخیر در گرایش های علوم شناختیدو تن از آکادمیسین از دانشگاه بیرمنگام راه بهبود یافته ای را برای کمک به دانشمندان و محققان در شناسایی زمان هوشیاری نوزادان پیشنهاد کرده اند.

در نامه ای به سردبیر، همچنین منتشر شده در گرایش های علوم شناختیدکتر هنری تیلور، دانشیار فلسفه، و اندرو برمنر، پروفسور روانشناسی رشد، رویکرد جدیدی را بررسی کرده اند که در حال ارائه است، که شامل شناسایی نشانگرهای هوشیاری در بزرگسالان، و سپس اندازه گیری زمانی است که نوزادان شروع به نشان دادن تعداد بیشتری از این موارد می کنند. در حال توسعه.

دکتر تیلور می گوید: “به عنوان مثال، تصور کنید که در بزرگسالان، ما می دانیم که یک رفتار بسیار خاص، یا یک الگوی خاص از فعال سازی مغز همیشه همراه با هوشیاری است. سپس، اگر بتوانیم تشخیص دهیم که این رفتار یا فعال شدن مغز چه زمانی در نوزادان ایجاد می شود. ما دلیل خوبی داریم که فکر کنیم این زمانی است که هوشیاری در نوزادان پدیدار می شود. رفتارها و فعالیت های مغزی مانند این چیزی است که ما آن را “نشانگرهای” آگاهی می نامیم.”

این نوع رویکرد به شدت مورد نیاز است زیرا نوزادان (بر خلاف بزرگسالان) نمی توانند به شما بگویند که از چه چیزی آگاه هستند. پروفسور برمنر گفت: “تعیین اینکه چه زمانی نوزادان هوشیار می شوند واقعاً دشوار است. این بیشتر به این دلیل است که نوزادان نمی توانند تجربیات خود را گزارش کنند و همانطور که بیشتر والدین می دانند، می توانند نسبتاً غیرهمکار باشند به خصوص در مورد کارهای آزمایشی. همانطور که می توانیم. اگر از نوزادان بپرسیم چه زمانی هوشیار می شوند، بهترین رویکرد این است که سعی کنیم طیف وسیعی از نشانگرهای هوشیاری را که در رشد اولیه و اواخر رشد ظاهر می شوند، شناسایی کنیم و سپس آنها را با هم گروه کنیم، این می تواند به ما کمک کند تشخیص دهیم که چه زمانی هوشیاری پدیدار می شود. “

در مقاله اخیر محققان (پروفسور تیم باین و همکاران) چهار نشانگر خاص هوشیاری را پیشنهاد کردند که برخی از آنها در مراحل پایانی بارداری وجود دارند و برخی دیگر در اوایل دوران نوزادی یافت می شوند. بر این اساس، این مطالعه استدلال می کند که هوشیاری زودرس (از آخرین سه ماهه قبل از تولد) ظاهر می شود.

اما پروفسور برمنر و دکتر تیلور می گویند که این دیگر نشانگرهای آگاهی را نادیده می گیرد. تحقیقات قبلی یک خوشه جداگانه از نشانگرها را شناسایی کرده است. این شامل:

• اشاره کردن ( جلب توجه شریک اجتماعی به یک شی و بررسی). • کنترل عمدی (هماهنگی عمدی وسیله و هدف اقدامات — به عنوان مثال، کشیدن یک تکیه گاه برای بازیابی یک شی دیستال). • حافظه صریح (تقلید معوق از اعمال).

دکتر تیلور گفت: “یکی از مسائل پیچیده این است که به نظر نمی رسد همه نشانگرها به یک سن برای ظهور هوشیاری اشاره کنند. موارد ذکر شده توسط Bayne و همکارانش بین سه ماهه سوم بارداری و اوایل شیرخوارگی نشان می دهد. اما نشانگرهای دیگر نشان می‌دهند که سن ممکن است در حدود یک سالگی باشد. در واقع، در پایان بسیار شدید، برخی از نشانگرها فقط در حدود 3-4 سالگی ظاهر می‌شوند. زیرا نشانگرهای بسیار متفاوتی از هوشیاری وجود دارد که در رشد اولیه و اواخر آن ظاهر می‌شوند. نتیجه گیری بسیار سخت است.”

پروفسور برمنر نتیجه گرفت: “ما پیشنهاد می کنیم که یک رویکرد گسترده به نشانگرها، از جمله آنهایی که در مراحل اولیه و اواخر ظاهر می شوند، مورد نیاز است. ما همچنین توصیه می کنیم که طیفی از مدل های رشدی شروع هوشیاری در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، ممکن است برخی از نشانگرها در یک خوشه در اوایل رشد ظاهر می شوند و برخی دیگر در خوشه های بعدی ظاهر می شوند.همچنین ممکن است ظهور مداوم و تدریجی نشانگرهای خاصی وجود داشته باشد که در دوران بارداری و در اوایل زندگی امتداد دارند.

“ما فکر می کنیم که با خوشه بندی این انتخاب گسترده از نشانگرها، ممکن است در نهایت بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که هزاران سال است که ما را برای تفکر درنگ کرده است. اما مهم است که در نظر داشته باشیم که پاسخ ممکن است ساده نباشد! دانشگاهیان روشی جدید و بهبودیافته را برای کمک به محققان برای کشف زمان ظهور هوشیاری در دوران نوزادی پیشنهاد می کنند.

https://www.sciencedaily.com/releases/2024/03/240322145426.htm

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید