مزایای یک زندگی ارزش محور _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

لیزا کونگدون و آندریا نیکولسکو در کتابچه همراه می نویسند: «همه ما ارزش های اصلی داریم، چه از آنها آگاه باشیم یا نه. دک Live Your Values. “آنها ارزش هایی هستند که در بیشتر زندگی ما با ما باقی می مانند.”

نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که تحقیقات به ما می‌گوید زمانی که ما با آگاهی از آنچه برایمان مهم‌تر است، زندگی می‌کنیم، استرس کمتر، توجه بهتر به سلامتی، تصمیم‌گیری، حل مشکل و همچنین پایداری بیشتر از خود نشان می‌دهیم.1 در کتاب من غلبه بر پرخاشگری منفعل، در مورد خشم پنهان، سلامتی بهتر و شادی، من و نویسنده همکارم توصیه می‌کنیم: «در چارچوب ارزش‌های خود عمل کنید و بدانید که هیچ‌کس شما را مجبور به انجام یا گفتن نمی‌کند. رفتار شما انتخاب شماست.»2

ما ممکن است اغلب به این موضوع فکر نکنیم، اما وقتی افراد مشهور از ظرافت بیرون می‌آیند، مردم ما را با اعمال خود مبهوت می‌کنند و همچنین در سالی که از حق رای خود استفاده می‌کنیم، ارزش‌ها به بازی گرفته می‌شوند.

چرا ارزش ها مهم هستند

یکی از دلایلی که مردم به دنبال درمان فردی یا مشاوره شبانی هستند، تشخیص یک جهت، تصمیم گیری، یا سنجش فواید یا خطرات انتخاب های خاص است. برای زوج‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که از دو نظام ارزشی خانوادگی متفاوت هستند، می‌تواند به‌ویژه سخت باشد.

ارزش ها بیانگر باورها، اخلاقیات، اولویت ها و جهان بینی ها هستند. مانند احساسات، آنها فقط وجود دارند و نباید بیش از حد مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند، مگر اینکه درک بهتری به دست آورند. برای استفاده از یک استعاره دریایی، ارزش ها چراغ هایی هستند که از یک فانوس دریایی فرستاده می شوند و راه را به ما نشان می دهند. اصول، پسر عموی نزدیک ارزش ها، قوانین، معیارها و حقایق خاصی را توصیف می کند. هم اصول و هم ارزش ها ما را هدایت می کنند و اعمال ما را هدایت می کنند.3

ارزش‌های ما معمولاً از ریشه‌هایی سرچشمه می‌گیرد که خانواده‌های اصلی ما فراهم کرده‌اند. والدین معمولاً امیدوارند که برخی، شاید نه همه چیزهایی که به کودکان آموخته‌اند، تا زمانی که وارد بزرگسالی می‌شوند، به عنوان پایه‌ای برای زندگی با آنها همراه باشد.

با افزایش سن، اندیشیدن و درک آنچه برایمان ارزش قائل هستیم، به ما کمک می‌کند تا اولویت‌ها، مشکلات تریاژ را مشخص کنیم، و خواسته‌هایمان را در برابر نیازها هماهنگ کنیم، به‌ویژه وقتی انتخاب‌ها را تشخیص می‌دهیم. یا یک انتخاب با باورهای عمیق ما مطابقت دارد یا در تضاد و مخالفت است.

چگونه ارزش های ما توسط فرهنگ ما شکل می گیرد

کسانی که سهام زیادی در ارزش ها قائل نیستند ممکن است بگویند آزاد بودن و انعطاف پذیری در نحوه زندگی یک مزیت دارد. این در واقع یک دیدگاه قابل دوام است، اما در مواقعی که نیاز به پایداری و مصمم بودن دارید، می تواند هرج و مرج و سردرگمی بیشتری ایجاد کند.

تام بروکاو به بسیاری از والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما لقب «بزرگ‌ترین نسل» را داد که در اثر رکود بزرگ و جنگ جهانی دوم شکل گرفت. من معتقدم که می توانم مستقیماً می توانم صرفه جویی و صرفه جویی خود را در نحوه تربیتم ردیابی کنم. همین امر در مورد اخلاق کاری، میانه روی، انعطاف پذیری و احترام به دموکراسی و کشورمان صدق می کند.

با دهه 1970 به عنوان پس‌زمینه‌ی شکل‌دهی من، ارزش‌های برابری (مانند جنبش‌های مدنی و حقوق زنان)، عدم انطباق، استقلال، خلاقیت، و تحصیلات من را شکل داد. در آخرین سالی که با باربی ها داشتم، تصور می کردم در میان جلسات استماع واترگیت سنای تلویزیونی که از تلویزیون پخش می شد، خبرنگار باشم. بدون شک کنجکاوی، به عنوان یک ارزش، باعث ایجاد علاقه به رویدادهای جاری، سیاست و نوشته های من شد.

قدردانی از مردم به خاطر ارزش هایشان

کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان ممکن است اولین کسانی باشند که از آنچه والدین به عنوان راهنمای استفاده می کنند شکایت می کنند. ارزش‌های رایج خانواده عبارتند از صداقت (حقیقت مهم است)، وقت خانواده (ریشه‌های خود و کسانی که شما را بزرگ کرده‌اند را به خاطر بسپارید)، استقامت (ترک کردن آسان است، اما قدرت از پی بردن به آن می‌آید)، و احترام به بزرگ‌ترها (همدلی برای آنچه که از سر گذرانده‌اند. بزرگ کردنت).

اگر عبارات “اوه، مامان” یا “اوه، بابا” را بشنویم، درک جمعی در بین والدین وجود دارد. همه ی ما آن پس زدن، توبیخ کلامی و غیرکلامی را در مورد اینکه چه کسی هستیم و در مورد چه چیزی هستیم، احساس کرده ایم. در حالی که به دلیل متمایز کردن خود، هرچه کوچکتر باشید، این از نظر رشد دقیق تر است، اما منطقی است که کودکان بزرگسال از والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها قدردانی کنند، زیرا انجام این کار ارزش های باز بودن، فراگیری و احترام را نشان می دهد.

موسسه فرد راجرز، با اجازه استفاده می شود.

آقای راجرز همیشه احساس می‌کرد که آنچه در درون نامرئی است مهم‌تر است. ارزش های ما روزانه ما را راهنمایی می کنند.

منبع: موسسه فرد راجرز، با اجازه استفاده شده است.

در طول همه‌گیری، دو نوع کارت ارزشی خودم را برای استفاده در مربیگری و درمان تطبیق دادم. مشتریان از این موارد برای تشخیص ارزش های مهم در شغل، زندگی شخصی و روابط خود استفاده می کردند. از آنجایی که درمان شناختی-رفتاری اغلب تکالیف خانه را فراهم می کند، یک مرتبه ارزشی به کسانی کمک می کند که از جهت گیری ها و تصمیمات بعدی خود مطمئن نباشند.

خواندن های ضروری تصمیم گیری

جوانان اغلب تصور مبهمی از ارزش‌های خود دارند، زیرا این امر مستلزم تجربه زندگی، سال‌ها زندگی، و خود متمایز شده است. برخی از ارزش ها تغییر می کنند، به خصوص زمانی که اولویت ها تغییر می کنند. به زنگ‌های بیدارباش، لحظه‌های آمدن به عیسی، ترس‌های سلامتی، یا مسواک زدن با مرگ فکر کنید. از دست دادن می تواند شما را چند گیره عقب بیاندازد.

ما اغلب متوجه می‌شویم که کسانی که صراحت دارند به فراگیری، صداقت، قاطعیت و ابراز وجود نیز اهمیت می‌دهند. آنها همچنین تمایل به خودآگاهی با احترام به خود و احترام به دیگران دارند. افراد واقعی ممکن است ارزش های قوی برای همکاری، سخاوت، همدلی، بخشش و فروتنی داشته باشند.

در حالی که صنعت، موفقیت شغلی، ریسک پذیری، یا ایجاد یک میراث همه ارزش های معتبری هستند، زمانی که توسط افرادی که صراحت، همدلی و همکاری کمتری دارند اغراق شده باشند، ممکن است شاهد نگرانی باشیم. به عنوان مثال، شخصی که برای خود ارزش زیادی قائل است و نظام ارزشی او چه عمدی و چه غیرعمدی آسیب وارد می کند. این ممکن است شخصی نباشد که با او معاشرت می کنیم، استخدام می کنیم یا برای او رای می دهیم.

اگر در حال مشاوره هستید و معتقدید که دسته بندی کارت ارزش ها مفید خواهد بود، از درمانگر خود بپرسید که آیا برای امتحان این رویکرد آماده است یا خیر. کتاب ها نیز در این زمینه فراوان است، از جمله ارزش های در معرض خطر ما توسط رئیس جمهور سابق جیمی کارتر4

افرادی که روی حصار می نشینند اغلب فلج به نظر می رسند زیرا از آنها خواسته می شود تا انتخاب کنند. و هنگامی که جزر و مد تغییر می کند و نسیم ها تبدیل به طوفان می شوند، همان طور که قطعاً خواهند شد، کسانی که ارزش های خود را تشخیص داده اند تا زندگی خود را مطابق با آن زندگی کنند، عموماً وضعیت بهتری دارند.

در واقع، زمان‌هایی را مشخص کنید که خوشحال بودید، احساس رضایت می‌کردید، موفق بودید، به زندگی و موفقیت‌هایتان افتخار می‌کردید و برای چیزی معنادار ایستادید یا از آن حمایت کردید. خیلی اوقات متوجه می شوید که ارزش های اصلی شما را به آن مکان رسانده است.

حق چاپ © 2024 توسط Loriann Oberlin، MS

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-full-picture/202403/the-benefits-of-a-value-driven-life

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید