ی. آوریل 28th, 2024

ترس تصمیمات پاداش را برای زنان و مردان به طور متفاوتی تحریف می کند _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

خلاصه: ترس می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر ترجیح زنان برای پاداش‌های مالی فوری نسبت به پاداش‌های بزرگ‌تر و با تأخیر تأثیر بگذارد، یک سوگیری تصمیم‌گیری به نام «تخفیف تأخیر» شناخته می‌شود، در حالی که انتخاب‌های مردان تحت تأثیر وضعیت عاطفی آنها قرار نمی‌گیرد. این مطالعه که شامل 308 شرکت‌کننده بود، نشان داد که زنانی که در معرض محرک‌های ترس‌آور قرار می‌گیرند، در مقایسه با همتایان مرد خود و زنانی که در شادی یا حالت‌های عاطفی خنثی هستند، بیشتر احتمال دارد پاداش‌های کوچک‌تر و زودتر را انتخاب کنند.

این یافته‌ها بر تعامل پیچیده بین جنسیت، احساسات و تصمیم‌گیری تأکید می‌کنند و نشان می‌دهند که تفاوت‌های تکاملی یا تنظیم احساسات ممکن است زیربنای این تفاوت‌های مشاهده‌شده باشد. در حالی که محققان محدودیت‌های این مطالعه را در حجم نمونه و دامنه عاطفی تشخیص می‌دهند، محققان خواستار کاوش بیشتر در مورد چگونگی تأثیر احساسات منفی و جنسیت بر تصمیم‌گیری بین‌زمانی هستند.

حقایق کلیدی:

  1. تأثیر عاطفی بر تصمیم گیری: فرآیندهای تصمیم‌گیری زنان بیشتر مستعد تحت‌تاثیر شدن ترس است و آنها را به ترجیح دادن پاداش‌های فوری سوق می‌دهد، بر خلاف مردانی که تصمیم‌هایشان تحت تأثیر وضعیت عاطفی قرار نمی‌گیرد.
  2. روش مطالعه: شرکت‌کنندگان قبل از پاسخ دادن به سؤالاتی که ترجیحات آنها را برای پاداش‌های مالی فوری در مقابل تأخیر بررسی می‌کرد، کلیپ‌های فیلم را برای ایجاد ترس، شادی یا احساسات خنثی تماشا کردند.
  3. تفاوت های جنسیتی در تأثیر عاطفی: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که تفاوت‌های جنسیتی ذاتی در پاسخ به حالت‌های احساسی، به‌ویژه ترس، هنگام تصمیم‌گیری مالی، با اشاره به استراتژی‌های بالقوه تکاملی یا تنظیم هیجانی منحصر به فرد برای زنان.

منبع: PLOS

بر اساس مطالعه ای که در 20 مارس 2024 در مجله دسترسی آزاد منتشر شد، ترس ممکن است بر تصمیمات زنان در انتخاب پاداش های فوری در مقابل پاداش های بزرگتر تأثیر بگذارد، در حالی که به نظر می رسد تصمیمات مردان تحت تأثیر احساسات قرار نگیرد. PLOS ONE توسط Eleonora Fiorenzato، Patrizia Bisiacchi، و Giorgia Cona از دانشگاه پادوآ، ایتالیا.

تصمیم گیری پیچیده است و هنوز به طور کامل درک نشده است، به ویژه زمانی که منافع یا هزینه های کوتاه مدت در مقابل بلندمدت سنجیده می شود. پدیده شناخته شده “تخفیف تاخیر” تمایل رایج به ترجیح دادن یک پاداش فوری به جای پاداش بعدی را توصیف می کند، حتی اگر پاداش بعدی به طور قابل توجهی بیشتر باشد.

این یک مرد و زن ترسناک را نشان می دهد.
با این حال، این پیشنهاد که احساسات (مخصوصاً احساسات منفی مانند ترس) و جنسیت با توجه به انتخاب‌های بین زمانی تعامل دارند، تحقیقات بیشتری را ضروری می‌کند. اعتبار: اخبار علوم اعصاب

در این مطالعه، فیورنزاتو و همکارانش بررسی کردند که چگونه احساساتی مانند ترس و شادی، همراه با جنسیت، بر تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارند، به‌ویژه هنگامی که پاداش‌های فوری را در مقابل پاداش‌های بعدی ارزیابی می‌کنند.

نویسندگان 308 شرکت کننده (63 درصد زن، 37 درصد مرد) را از طریق نظرسنجی رسانه های اجتماعی به کار گرفتند.

به شرکت کنندگان در نظرسنجی یک کلیپ فیلم کوتاه استاندارد و معتبر نشان داده شد که هدف آن القای یک حالت عاطفی بود – برای گروه ترس، این یک فیلم ترسناک بود، مانند حس ششم یا سکوت بره ها. برای گروه شادی، این یک کلیپ مستند مثبت با موضوعاتی مانند جنگل یا آبشار بود. گروه عاطفه خنثی یک کلیپ مستند در مورد محیط های شهری تماشا کردند. سپس از آزمودنی‌ها سؤالات پاداش فرضی پرسیده شد: «آیا ترجیح می‌دهید امروز 20000 یورو داشته باشید یا بعد از 3 سال 40000 یورو؟»

زنان در گروه ترس در مقایسه با مردان گروه ترس یا زنان در گروه های فیلم شاد یا خنثی، به طور قابل توجهی بیشتر از «تخفیف تأخیر» هنگام انتخاب پاداش های مالی (انتخاب مقدار فوری و کمتر) استفاده می کنند.

هیچ تفاوت جنسیتی قابل توجهی برای تصمیم گیری در میان گروه های فیلم شاد یا خنثی وجود نداشت، و به نظر می رسید که تصمیم گیری مردان در مورد پاداش های پولی تحت تأثیر وضعیت عاطفی آنها قرار نگرفت.

یافته ها نشان می دهد که ترس به طور خاص ممکن است انواع مختلفی از تصمیم گیری های محدود به زمان را برای زنان در مقابل مردان تحریک کند – نویسندگان حدس می زنند که این ممکن است به دلیل تفاوت در استراتژی های تکاملی در مورد ایمنی در مقابل خطر یا رویکردهای مختلف تنظیم هیجان در موقعیت های استرس زا باشد.

نویسندگان خاطرنشان می کنند که حجم نمونه و دامنه احساسات مورد مطالعه در اینجا در مقایسه با دنیای واقعی نسبتاً کوچک است. با این حال، این پیشنهاد که احساسات (مخصوصاً احساسات منفی مانند ترس) و جنسیت با توجه به انتخاب‌های بین‌زمانی در تعامل هستند، مستلزم بررسی بیشتر است.

نویسندگان می‌افزایند: «زنان در حالت احساسی ترسناک بیشتر از زمانی که در حالت شادی هستند، مستعد انتخاب پاداش‌های فوری هستند. تحقیقات ما بر اهمیت جنسیت به عنوان یک عامل تأثیرگذار در تعامل بین احساسات و فرآیندهای تصمیم گیری تأکید می کند.

در مورد این ترس و تصمیم گیری اخبار تحقیق

نویسنده: حنا عبدالله
منبع: PLOS
مخاطب: حنا عبدالله – PLOS
تصویر: این تصویر به Neuroscience News اعتبار داده شده است

تحقیق اصلی: دسترسی آزاد.
تفاوت های جنسیتی در تأثیرات القای احساسات بر تصمیم گیری بین زمانیتوسط Eleonora Fiorenzato و همکاران. PLOS ONE


خلاصه

تفاوت های جنسیتی در تأثیرات القای احساسات بر تصمیم گیری بین زمانی

«چیزهای خوب به سراغ کسانی می‌آیند که صبر می‌کنند» یک ضرب‌المثل رایج است که همراه با تصمیم‌های متعدد زندگی روزمره است که مستلزم معاوضه بین پاداش‌های فوری-کوچک و بعدی بزرگ‌تر است. با این حال، برخی از افراد تمایل دارند در حالی که ارزش پاداش‌های تاخیری را که به عنوان تخفیف تاخیری شناخته می‌شود، پاداش‌های زودتر را ترجیح دهند.

ادبیات موجود نشان می‌دهد که احساسات و جنسیت می‌توانند انتخاب‌های بین‌زمانی را تعدیل کنند، اما تأثیر متقابل آن‌ها تاکنون به خوبی بررسی نشده است.

در اینجا، 308 شرکت‌کننده به طور تصادفی در شرایط مختلف قرار گرفتند، و احساسات متمایز – ترس، شادی، حالت خنثی – را از طریق کلیپ‌های فیلم استاندارد القا کردند، و سپس یک کار تخفیف تاخیر کامپیوتری برای پاداش‌های پولی فرضی را تکمیل کردند.

به دنبال القای ترس، زنان نسبت به مردان آینده را تندتر می دانند، بنابراین پاداش های فوری-کوچکتر را به جای پاداش های بزرگتر ترجیح می دهند.

همچنین، زنان بیشتر مستعد انتخاب پاداش‌های فوری در شرایط ترسناک بودند تا زمانی که در حالت مثبت شادی/شادی بودند. در مقابل، مردان هنگام تصمیم گیری در مورد پاداش های پولی تحت تأثیر وضعیت عاطفی خود قرار نگرفتند.

یافته‌های ما شواهدی را ارائه می‌دهند که ترس می‌تواند انتخاب‌های بین زمانی متفاوتی را بر اساس جنسیت ایجاد کند، که احتمالاً منعکس کننده اتخاذ استراتژی‌های تکاملی مختلف است.

https://neurosciencenews.com/fear-reward-decision-psychology-25794/#comment-78608

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید