چگونه کودک بزرگسال مقاوم خود را به یافتن شغل واداریم _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

  • به هیچ وجه نمی توانم برای یک رئیس مزخرف کار کنم. (بابی، 23 ساله، از دو کالج که “مناسب نبودند” را ترک کرد.)
  • بابا جدی؟ چه جهنمی؟ شما همیشه از مامان حمایت می کنید. می دونی که می تونی از عهده من بر بیای که کار نکنم. من به شما گفتم – من خودم را جمع می کنم و سال آینده به دانشگاه برمی گردم. (اما، 26 ساله، از بازگشت به شغل خود در میز جلو در باشگاه یا جستجوی شغل جدید خودداری می کند.)
  • فقط صبر کن. وقتی موسیقی من را ثروتمند کند و تو هنوز در حال کار باشی، به پشیمانی تو خواهم خندید. (کوین، 22 ساله، کالج محلی را رها کرد و از کار کردن خودداری کرد.)
  • مامان، می دانی که شاندرا (همسر سابق ست) کاملاً یک مرد است. چرا فقط برای پرداخت نفقه او باید سر کار برگردم؟ (ست، یک پزشک 39 ساله.)

کلمات بالا بیانگر کلمات کودکان بزرگسالی است که من با آنها صحبت کرده ام یا توسط والدینی که مربی آنها هستم به آنها گفته شده است. در اینجا نحوه کمک به فرزند بالغ مقاوم در برابر شغل خود برای یافتن شغل آورده شده است.

اضطراب منجر به اجتناب می شود

در حالی که اضطراب به طور مستقیم بیان نمی شود، زیربنای تمام نقل قول هایی از نمونه های کودکان بزرگسال مقاوم در برابر شغل در ابتدای این پست است. نگرانی شدید درونی آنها در مورد شکست بالقوه، طرد شدن، یا نتایج ناشناخته جستجوی شغل، انگیزه را از آنها سلب می کند و برداشتن گام های لازم برای تضمین شغل را دشوار می کند.

این اضطراب ممکن است در رفتارهای اجتنابی مانند به تعویق انداختن کار، کمال گرایی یا حتی کناره گیری کامل از فرصت ها ظاهر شود. علاوه بر این، فشار برای برآورده کردن انتظارات، خواه خود تحمیلی یا از منابع خارجی، می تواند این احساسات اضطراب را تشدید کند و روند جستجوی شغل را مختل کند. در نتیجه، حتی اگر دارای مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم برای اشتغال باشند، اضطراب فراگیر می‌تواند مانع از آن شود که با اطمینان فرصت‌های شغلی را دنبال کنند و پتانسیل کامل خود را در نیروی کار به‌کار ببرند.

در اینجا چند استراتژی به همراه مثال هایی برای راهنمایی شما در این فرآیند آورده شده است:

6 استراتژی برای توانمندسازی فرزند بزرگسال خود برای یافتن شغل

1. ارتباط باز: برای ایجاد یک محیط حمایتی و بدون قضاوت که در آن کودک بزرگسال شما احساس راحتی کند در مورد نگرانی ها و آرزوهای خود صحبت کند، کار کنید. گفتگوهای باز را در مورد اهداف شغلی، علایق و هر چالشی که ممکن است در فرآیند جستجوی کار با آن روبرو شوند تشویق کنید.

به عنوان مثال، پدر اما، رون، به جای انتقاد از اما به خاطر سطوح به ظاهر بالای استحقاق و عدم تلاش او، مسیر دیگری را در پیش گرفت. او به سادگی با گفتن این جمله که “من متوجه شده ام که در مورد کاری که می خواهید انجام دهید مطمئن نیستید؟” این باعث شد که اما احساس اضطراب و آسیب پذیری خود را به اشتراک بگذارد، که او به پدرش اذعان داشت که فعالیت های شغلی او را مختل کرده است.

2. نقاط قوت و علایق را شناسایی کنید: به کودک بزرگسال خود کمک کنید تا نقاط قوت، مهارت ها و علایق خود را بشناسد. این می تواند شامل بازتاب تجربیات گذشته، سرگرمی ها یا دستاوردهای تحصیلی باشد. با درک نقاط قوت آنها، آنها می توانند گزینه های شغلی بالقوه ای را که با علایق آنها همخوانی دارد محدود کنند.

به عنوان مثال، مادر بابی، با استفاده از طنز ملایم، به او کمک کرد تا مهارت های ارتباطی و متقاعدسازی دست نخورده خود را تشخیص دهد. این باعث شد بابی فرصت‌هایی را در زمینه نوشتن محتوا و بازاریابی کشف کند. سپس بابی یک فرصت هیجان انگیز برای یک نقش شغلی کمتر متعارف پیدا کرد. او برای کمک به تولید محتوا برای یک تأثیرگذار که به صورت آنلاین ملاقات کرده بود، استخدام شد و چند ماه با او شوخی های شوخ طبعی رد و بدل کرده بود.

3. تشویق به اهداف واقع بینانه: با فرزند بزرگسال خود برای تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت قابل دستیابی مرتبط با جستجوی شغل خود همکاری کنید. فرآیند را به مراحل قابل مدیریتی مانند به‌روزرسانی رزومه، شبکه‌سازی و درخواست تعداد مشخصی شغل در هفته تقسیم کنید.

به عنوان مثال، کوین در ابتدای این پست ذکر کرد، با تشویق ملایم والدینش، در یک رویداد شبکه ای مرتبط با علاقه موسیقی شرکت کرد. او به والدینش اذعان کرد که «مردم آنجا خیلی باحال بودند». یکی از آن «افراد باحال» به کوین پیشنهاد کار به عنوان دستیار موسیقی در یک کلیسای محلی را داد. کوین در مورد این فرصت جدید صحبت کرد.

4. ارائه منابع حمایتی: با کمک به فرزند بزرگسال خود در انجام کارهایی مانند نوشتن رزومه، جستجوی شغل و آماده سازی مصاحبه، کمک عملی ارائه دهید. مقالات مرتبط، دوره‌های آنلاین یا کارگاه‌هایی را به اشتراک بگذارید که می‌توانند مهارت‌ها و دانش آنها را در زمینه انتخابی خود افزایش دهند.

به عنوان مثال، اما همانطور که قبلا ذکر شد، پس از اینکه پدرش فضای امنی برای ارتباط ایجاد کرد، متوجه شد که به طراحی گرافیک علاقه مند است. او سپس آموزش های آنلاین و مدرک کاردانی را برای بهبود بیشتر مهارت های طراحی خود دنبال کرد. اما اکنون به عنوان یک طراح گرافیک سطح پایین برای یک شرکت بازاریابی کار می کند.

5. تشویق استقلال: در میان عصبانیت و درد ناشی از طلاق، ست متوجه نشده بود که می تواند با انجام وظایف موقت پزشک به سر کار بازگردد. تا حدودی، چیزی که مانع از کاوش در فرصت‌ها شد (که او را قادر به غلبه بر عصبانیت، غم و اندوه و اضطراب کرد) این بود که مادر خوش‌نیتش مبالغ هنگفتی به او داد.

در حالی که حمایت والدین برای والدین مهم است، والدین باید فرزندان بزرگسال خود را نیز تشویق کنند تا مسئولیت های خود را به عهده بگیرند. به آنها قدرت دهید تا تصمیمات خود را بگیرند و از تجربیات خود بیاموزند، چه از طریق تحقیق در مورد فرصت های شغلی، تماس با مخاطبین یا پیگیری برنامه ها.

در مورد ست، او به‌عنوان یک پزشک به دنبال موقعیت‌های لوکوم تننز بود. به محض اینکه او دومین موقعیت موقت خود را شروع کرد، کارکنان و بیماران کار او را دوست داشتند و حسی تازه برای او ایجاد کردند. شور و شوق فزاینده ست برای بازگشت به کار، حالات گرم و دلسوز یک همکار پرستار بود که با او ارتباط عاشقانه معناداری برقرار کرد.

6. در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه ای باشید: اگر فرزند بالغ شما علیرغم تلاش های شما همچنان برای یافتن شغل مشکل دارد، به دنبال راهنمایی از مشاوران شغلی یا متخصصان سلامت روان باشید. آنها می توانند مشاوره شخصی، ابزارهای ارزیابی و پشتیبانی متناسب با نیازها و چالش های خاص فرزند شما ارائه دهند. گاهی اوقات، دیدگاه های خارجی می توانند بینش ها و استراتژی های ارزشمندی را برای غلبه بر موانع در فرآیند جستجوی کار ارائه دهند.

افکار نهایی

در نتیجه، کمک به یک کودک بالغ مقاوم در یافتن شغل نیاز به صبر، همدلی و ارتباط موثر دارد. با تقویت گفتگوی باز، شناسایی نقاط قوت و علایق، تعیین اهداف واقع بینانه، فراهم کردن منابع حمایتی، تشویق به استقلال و جستجوی کمک حرفه ای در صورت نیاز، والدین می توانند فرزندان خود را برای برداشتن گام های فعال در جهت اشتغال توانمند کنند. در نهایت، هدف القای اعتماد به نفس و اتکا به خود در فعالیت‌های حرفه‌ای آن‌ها و در عین حال ارائه حمایت تزلزل‌ناپذیر در طول مسیر است.

© Jeffrey Bernstein, Ph.D. تمامی حقوق محفوظ است.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/liking-the-child-you-love/202403/how-to-get-your-resistant-adult-child-to-find-a-job

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید