چگونه با افراد ایمن در زندگی دوست شویم؟_اخبار روانشناسی جزیره ذهن

چگونه با افراد ایمن دوست شویم؟

تحقیقات همواره نشان می‌دهد که روابط مثبت و تأییدکننده برای سلامت روانی و سلامت جسمانی ما نقش اساسی دارند. درصد زیادی از شادی و موفقیت ما در زندگی، به توانایی ما در تشخیص و انتخاب افراد قابل اعتماد برای کار، شروع روابط عاشقانه و دوستی بستگی دارد. برای بسیاری از ما، وقتی به لذت‌بخش‌ترین زمان‌های زندگی‌مان فکر می‌کنیم، این خاطرات اغلب شامل افرادی می‌شود که عمیقاً از همراهی با آنها لذت می‌بردیم.

به همین ترتیب، وقتی به برخی از فصل‌های دردناک‌تر زندگی‌مان فکر می‌کنیم، اغلب با افرادی روبه‌رو می‌شویم که یا به ما خیانت کرده‌اند یا به دنبال بهترین منافع ما نیستند.

بنابراین، شروع یک سال جدید سرشار از شادی و آرامش، ممکن است مستلزم یادگیری نحوه انتخاب افراد ایمن و توانایی تشخیص روابطی با حدود مشخص باشد.

ویژگی های افراد ایمن چیست؟

هنگامی که به دنبال افراد ایمن هستید، یکی از ویژگی های کلیدی که ارزش توجه دارد، این است که آیا آنها عاقل هستند یا نه. چه در نظر داشته باشیم که برای چه کسی کار کنیم، با چه کسی عاشقانه شروع کنیم، یا با چه کسی دوست شویم، انتخاب افراد عاقل برای زندگی با آنها برای آرامش و خوشبختی ما بسیار مهم است. مشخصه افراد ایمن، شامل موارد زیر می شود:

  • توانایی آنها در برقراری ارتباط خوب با دیگران
  • به دنبال کارهای عام المنفعه بودن
  • تنظیم احساسات
  • نشان دادن شخصیت خوب در مواقع بحران

گروسمن و دورفمن، روانشناسانی هستند که پنج ویژگی کلیدی افراد خردمند را که قطعا زندگی، کار و آشنایی با آنها لذتبخش است، خلاصه کرده اند:

  • فروتنی: از ارسطو تا دانشمندان امروزی، فروتنی به عنوان ویژگی کلیدی حکمت شناخته شده است. ما هرگز نمی توانیم در رابطه با کسی که که برای شخصیت ما، قلب و ذهن ما و جهانبینی ما، ارزشی قائل نیست، احساس امنیت کنیم. افراد فروتن هم احساس مثبتی نسبت به ارزش خود دارند و هم برای آنچه که دیگران باید به یک رابطه یا پروژه بیاورند ارزش قائل هستند.
  • توانایی درک دیدگاه های مختلف: افراد عاقل از دیدگاه های مختلف استقبال می کنند زیرا محدودیت های خود را می شناسند. افراد ایمن کسانی هستند که می دانید بدون ترس از واکنش آنها می توانید با آنها مخالفت کنید. آنها بیشتر به شنیدن آنچه شما واقعا فکر می کنید و احساس واقعی شما علاقه مند هستند تا شنیدن پژواک دیدگاه خود.
  • توانایی ایجاد تعادل بین منطق و درک احساسات دیگران: افراد عاقل قادر به ایجاد تعادل بین ذهن و قلب هستند. آنها می توانند عمیقاً با دردها و نگرانی های کسانی که با آنها زندگی می کنند همدردی کنند و در نظر بگیرند که چگونه اعمال آنها ممکن است بر دیگران تأثیر بگذارد. در عین حال اجازه نمی دهند که عواطف یا احساساتشان اعمالشان را دیکته کند. حتی در زمان احساسات شدید، آنها می دانند چگونه به عقل و عقلانیت خود دسترسی پیدا کنند.
  • آگاهی از اینکه موقعیت‌ها و روابط اجتماعی می‌توانند تغییر کنند: افراد ایمن می‌دانند که زندگی دارای پستی و بلندی های خاص خود است و می‌توانند با تغییر موقعیت زندگی شما، بدون عصبانیت یا خشم بی دلیل، همدلی کنند. به عنوان مثال، اگر در نتیجه یک دوره غم و اندوه شدید، دوره ای از گوشه گیری را پشت سر می گذارید، افراد امن می توانند فاصله عاطفی احتمالی شما را مدنظر قرار دهند و در کنار شما باشند.
  • در ذهن داشتن دیدگاه بلندمدت: افراد عاقل، تکانشی نیستند. آنها تشخیص می دهند که هیچ یک از ما کامل نیستیم و اگر قرار باشد روابط مثبت طولانی مدت داشته باشیم، دچار تعارض خواهیم شد. آنها اجازه نمی دهند احساسات، آنها را از ارزش ها و اهداف نهایی خود، مانند حفظ روابط سالم، منحرف کند. مهم است که به یاد داشته باشید که افراد عاقل روابط نزدیک خود را با دقت انتخاب می کنند. اگر بخواهیم جزء خردمندان باشیم باید خودمان در این صفات ماهر باشیم. این ممکن است به معنای داشتن تواضع کافی برای پذیرفتن اشتباهات خود در روابط قبلی باشد. مطمئناً به این معنی است که در تصمیم گیری هایمان در مورد اینکه با چه کسی ارتباط نزدیک داشته باشیم، تند و شتابزده نباشیم. اگر بتوانیم همدلی و ثبات عاطفی لازم برای حفظ روابط بین فردی نزدیک را داشته باشیم، باید ذهن و قلب خود را متعادل کنیم. خوشبختانه، خردمندان موافق هستند که ما می‌توانیم در همه این ویژگی‌ها رشد کنیم و بنابراین می‌توانیم امیدوار باشیم که در سال جدید در خردمندی رشد کنیم.

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید