جزیره ذهن – فساد مسری است _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

فساد مصری است

فساد، به معني استفاده از قدرت عمومي براي استفاده از ويژگي، مشكلي فراگير است كه بسياري از جهان را تحت تاثير قرار مي دهد.
مطالعات اقتصادی جدید در حوزه فساد شواهد آماری جالب را نشان می دهد مبنی بر این که پس از هر رسوایی مالی یا اختلاسی که در روزنامه ها منتشر می شود، احتمال دزدی در فروشگاه های مواد غذایی به میزان 16درصد افزایش پیدا می کند. این مطالعات از داده های دو شهرستان در استان امیلیا-رومانیا در ایتالیا استفاده می کند که به داشتن کارخانه های لامبورگینی و فراری شهرت دارند.
فساد، به معني استفاده از قدرت عمومي براي استفاده از ويژگي، مشكلي فراگير است كه بسياري از جهان را تحت تاثير قرار مي دهد. با توجه به گستردگی این پدیده، سازمان ملل متحد فساد را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دست‌ها برای توسعه پایدار می‌شناسد.
سیاستگذاران و نگران هستند که مخرب ممکن است شامل آسیب های اجتماعی باشد که از هزینه های اقتصادی مستقیم آن خارج شود. این فرضیه با شواهد تجربی که نشان می‌دهد در یک کشور ممکن است برای رفتار ضداجتماعی مردم آن تأثیر بگذارد، تقویت می‌شود. رفتاری غیرصادقانه داشته باشند. برای آزمون این فرضیه، تأثیر رسوایی های مالی و عیب محلی بر رفتار مردم در سوپرمارکت ها می شود.
برای جمع آوری اطلاعات درباره رسوایی های مالی، از آرشیو آنلاین دو روزنامه اصلی محلی در این دو شهرستان، استفاده می شود. علاوه بر این، مقالات این روزنامه ها برای رمزگذاری رسوایی های فساد اداری دولتی در سطح شهر استفاده می شود. برای تشخیص اینکه آیا یک خریدار در معرض خطر یک رسوایی آلوده است یا خیر، از شهر محل اقامت او و خرید استفاده می شود و در نهایت با محل رسوایی فساد و روزی که رسوایی مطابقت داده شده است. با استفاده از یک مدل تجربی تفاوت در تفاوت، نشان داده شده است که در روزهای پس از انتشار خبر یک رسوایی مالی، مردم ساکن در شهری که این رسوایی رخ داده است 2.3درصد بیشتر از مردم ساکن در شهر دیگر اقدام به سرقت می کنند. با توجه به اینکه به طور متوسط ​​14درصد از ابتدا دست به این اقدام می زنند، این به معنای افزایش 16درصدی در احتمال دزدی است.

این اثر از روز پس از علنی شدن رسوایی آلوده می شود و به ویژه در چهار روز اول پس از انتشار رسوایی، بسیار بزرگ است. حتی 20روز پس از آن نیز، می تواند تاثیرات کوچکتری از آن را تشخیص داد. نکته ای که باید در نظر گرفته شود، این است که در عبور از کمتر تخمین زده شده است، اما اثر کلی رفتار غیرصادقانه می تواند به دلیل فراوانی بالای رسوایی های آلوده محلی و ملی بسیار زیاد باشد. است از قوانین رفتاری پیروی کنند که دزدی نمی کنند را می کند. اما قرار گرفتن در معرض رسوایی مالی یا خرابی ممکن است این قوانین درونی رفتار را تغییر دهد. از یک، یک رسوایی ممکن است یک فرد را از نظر ناشی از رفتار غیرصادقانه تغییر دهد.
یافته‌ها نشان می‌دهد که این می‌تواند بر آن‌ها تأثیر بگذارد. همینطور نشان داده شده است که اعتقادات در مورد عده افراد ناصادق در درون گروه در خصوص هنجارهای اخلاقی گروه ویژه ای دارد. از سوی دیگر، قرار گرفتن در معرض خطر ممکن است یک واکنش عاطفی ایجاد کند که فرد در کنترل رفتار کند را می دهد و به طور لحظه ای می تواند برای پیروی از قوانین درونی رفتار خود را تغییر دهد.
مالیات دهندگان ویژه نسبت به این محرک های احساسی حساس باشند.به طور خلاصه فساد نه تنها با هدر دادن منابع عمومی هزینه های اقتصادی هنگفتی ایجاد می کند، ممکن است ممکن است به طور طبیعی آسیب اجتماعی بسیار قوی داشته باشد. این شامل جلوگیری از اعتماد به دیگران و کاهش ننگ ناشی از رفتار ضد اجتماعی است.
این مطالعه با بهره برداری از داده های منحصر به فرد مشتری سوپرمارکت ها، شواهد سیستماتیکی ارائه می دهد که نشان می دهد رفتار غیرصادقانه و قابل مشاهده مقامات دولتی برجسته به افزایش رفتار غیرصادقانه و فساد در میان مردم می شود. همان طور که اشاره به اخبار مربوط به رسوایی های فساد محلی، احتمال وقوع یک خریدار از سوپرمارکت را کمتر تا 16درصد افزایش می دهد.

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید