استفاده از سلب اختیار تشخیص اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی! _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

در متن این انجمن به رئیس شورای عالی بیمه سلامت کشور آمده است:

با سلام و احترام
انجمن علمی روانپزشکان ایران و بورد روانپزشکی از توجه ویژه به بیماران روانپزشکی به ویژه بیماران اسکیزوفرنیا و افزایش پوشش بیمه‌ای آنها قدردانی می‌کنند.

در این رابطه به دست انجمن روانپزشکان ایران و بورد روانپزشکی رسیده است که در آن شورای عالی بیمه به شماره ۱۰۰/۹۲۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۹ مبنی بر پوشش بیمه‌های ۷۰ درصدی برای برخی از بیماران علمی روانپزشکی صادر شده است.

این ابلاغیه گام مطمئنی در بهبود شرایط بیماران اسکیزوفرنیا خواهد بود اما در برخی از افراد خاص صلاحیت تجویز داروها به MD-Phd روانشناسی بالینی اشاره شده است.

لازم به ذکر است که تشخیص، درمان و مدیریت اختلالات روانپزشکی به ویژه مشکلات سایکوتیک نیاز به آموزش منسجم در بخش‌های روانپزشکی و سایر رشته‌های فارغ‌التحصیلان از جمله دکترای روان‌شناسی بالینی آموزش لازم در این زمینه را ندیده‌اند و صحت لازم برای تشخیص و درمان دارویی را دارند. ندارند.

دادن اختیار ثبت تشخیص به گروه‌های غیر روانپزشک مخاطرات جدی است که باید مد نظر قرار گیرد.
۱. تشخیص اشتباه اسکیزوفرنیا می‌تواند به درمان اختلال اصلی منجر شود و این تاثیر می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به بیماران وارد کند.

۲. تشخیص اشتباه اسکیزوفرنیا تبعات جدی قانونی و حقوقی برای بیماران باید حتما حتماً توسط روانپزشکان انجام شود.

تشخیص اشتباه می‌تواند نتیجه مالی را به بیمه‌ها تحمیل کند که همین امر می‌تواند باعث ناکامی طرح‌های حمایتی از این بیماران شود.

پس از خواهشمندیم که دستور فرمائید افراد دارای MD-Phd از فهرست افراد واجد صلاحیت تشخیص اسکیزوفرنیا حذف شوند.

در نهایت انجمن علمی روانپزشکان ایران و روانپزشکی بیشتر در این خصوص اعلام آمادگی می‌کنند.

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید