کدام ورزش های تناسب اندام افسردگی را بهتر درمان می کنند؟ _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

تام وانگ / Adobe Stock

تام وانگ / Adobe Stock

این احتمال وجود دارد که فردی که دوستش دارید افسردگی را تجربه کرده باشد. تقریباً 8 درصد از بزرگسالان ایالات متحده – حدود 21 میلیون نفر – هر ساله یک اختلال افسردگی اساسی دارند. برای افراد زیر 18 سال، افسردگی شایع ترین علت بستری شدن در بیمارستان است.

برای دهه‌ها، محققان مداخلاتی را برای پیشگیری و درمان افسردگی، از جمله داروها، گفتار درمانی و ورزش – که بسیاری از مطالعات انجام داده‌اند، بررسی کرده‌اند. پیدا کرده اند در درمان افسردگی به اندازه داروها و روان درمانی موثر است.

یک بررسی سیستماتیک جدید که توسط تیمی از محققان جهانی گردآوری شده است، شواهد بیشتری در مورد اینکه چگونه ورزش به درمان افسردگی کمک می کند، اضافه می کند. باز بینی در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد و شامل 218 مطالعه با بیش از 14000 شرکت کننده است.

این بررسی انواع و شدت ورزش را برای تعیین بهترین درمان برای افراد مورد بررسی قرار داد. در اینجا برخی از یافته های آن آمده است:

  • رقص، ورزش همراه با دارو، و پیاده روی یا دویدن برای تسکین علائم افسردگی موثرترین بودند.
  • يوگا، تمرينات قدرتي، تمرينات هوازي مخلوط و تاي چي يا چي گونگ در صورت انجام منظم تاثير متوسطي داشتند.
  • اگرچه ورزش سبک، مانند پیاده روی یا هاتا یوگا، هنوز از نظر بالینی معنادار بود، اما ورزش شدیدتر مانند دویدن یا تمرینات اینتروال در کاهش علائم افسردگی موثرتر بود.
  • سن و جنسیت شرکت کنندگان مهم بود. پیاده روی و دویدن برای مردان و زنان به یک اندازه مؤثر بود. تمرینات قدرتی برای زنان مؤثرتر بود و یوگا یا چیگونگ برای مردان مؤثرتر بود. برای افراد مسن، یوگا موثرتر بود. برای افراد جوان تر، تمرینات قدرتی موثرتر بود.
  • شرکت‌کنندگان در مطالعه بیشتر به برنامه‌های ورزشی شامل یوگا یا تمرینات قدرتی پایبند بودند. این در هنگام در نظر گرفتن اینکه آیا بیماران می توانند به یک برنامه درمانی پایبند باشند، مهم است.

محققان همچنین محدودیت های داده های موجود را مورد بحث قرار دادند. بسیاری از مطالعات فقط بر روی یک گروه خاص، مانند یک جنسیت یا گروه سنی تمرکز داشتند. سایرین شامل شرکت‌کنندگانی با بسیاری از بیماری‌های همراه بودند که تشخیص مزایای یک درمان را دشوار می‌کند.

محققان همچنین مزایای جانبی ورزش را برجسته کردند. به عنوان مثال، یک کلاس ورزشی گروهی تعامل اجتماعی را ارائه می دهد، دویدن در بیرون به معنای دسترسی به طبیعت است، و یوگا یا تای چی باعث افزایش ذهن آگاهی می شود. شواهد واضحی وجود دارد مبنی بر اینکه همه این “مزایای جانبی” علائم افسردگی را نیز بهبود می بخشد، که باعث می شود تا مکانیسم های خاص در کار را دشوار کند.

علیرغم سؤالات طولانی، پیامی که به خانه می رود روشن است: ورزش یک درمان مؤثر برای افسردگی است. نویسندگان این بررسی پیشنهاد می‌کنند که پزشکان باید ورزش را برای بیماران مبتلا به افسردگی تجویز کنند، از جمله توصیه‌های خاصی در مورد اینکه چه نوع ورزش‌ها و شدت‌هایی ممکن است برای آنها بهتر باشد.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/evidence-based-living/202405/what-exercises-treat-depression-the-best

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید