رونمایی از رنو۵ الکتریکی به عنوان نماد تلفیق نوستالژی و نوآوری؛ خودروی برتر سال ۲۰۲۴ هم معرفی شد _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

خودورساز فرانسوی روزدوشنبه در نمایشگاه خودروی ژنو از رنو۵ الکتریکی رونمایی کرد، مدلی که از پرفروش‌ترین خودروی سال ۱۹۷۲ الهام گرفته و شرکت رنو امیدوار است که این مدل موفق ۵۲ سال پیش خود را تکرار کند.

آگهی

این سدان کوچک و جمع وجور که طرح ساخت آن در سال ۲۰۲۱ کلید خورد، به نشانه‌های مدل پنج دهه پیش را در طراحی بدنه و شکل چراغ‌ها با خود به همراه دارد.

هر چند که رنو۵ (R5) در کانون جستجوهای شرکت رنو برای ساخت خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه قرار دارد، ولی خودروساز فرانسوی اعلام کرد که ابتدا نسخه پرقدرت‌تر و گران‌تر آن را در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه می‌کند.

این نسخه دارای ظرفیت ۵۲ کیلووات ساعتی با برد ۴۰۰ کیلومتر (۲۴۹ مایل) خواهد بود. رنو سپس نسخه دیگری از این مدل را با باتری ۴۰ کیلووات ساعتی و برد ۳۰۰ کیلومتری به بازار عرضه خواهد کرد که قیمت آن ۲۵ هزار یورو (حدود ۲۷ هزار دلار) خواهد بود.

در جریان نمایشگاه خودروی ژنو که در سال ۱۹۰۵ آغاز به کار کرد، خودروی برگزیده سال ۲۰۲۴ نیز معرفی شد.

از میان شش فینالیست که توسط خودروسازانی مانند بیام‌و، کیاموتورز و پژو معرفی شده بودند، رنو سینک (Renault Scenic) موفق شد با کسب ۳۲۹ امتیاز عنوان برترین خودروی سال ۲۰۲۴ را از آن خود کند.

ژیل لو بورن، رئیس بخش فناوری و مهندسی رنو با دریافت این جایزه، آن را علامت خروج از بحرانی دانست که از سال ۲۰۲۰ گریبان این شرکت را گرفته بود.

فینالیست‌های امسال شامل بی‌ام‌و (BMW) سری ۵، ولوو EX30، کیا EV9، پژو E-3008/3008 و تویوتا C-HR بودند. همچنین برای اولین خودروساز چینی BYD با خودروی مدل Seal به فهرست فینالیست ها راه یافته بود.

به اینستاگرام جزیره ذهن فارسی بپیوندید

بازدید از نمایشگاه خودروی ژنو که برای اولین بار پس از همه گیری ویروس ها در حال برگزاری است، از ۲۷ فوریه تا ۳ مارس برای عموم آزاد است.

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید