ترکیب ممکن است وابستگی به الکل را مهار کند _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

خلاصه: ترکیب LY2444296 که گیرنده اپیوئیدی کاپا را مسدود می کند، مصرف الکل را در مدل های حیوانی وابستگی به الکل به طور قابل توجهی کاهش می دهد. این مطالعه نشان می‌دهد که LY2444296 می‌تواند پیشرفتی در درمان اختلال مصرف الکل (AUD) با هدف قرار دادن سیستم KOP مغز، که در علائم اعتیاد و ترک نقش دارد، باشد.

برخلاف ترکیبات قبلی، LY2444296 در کاهش علائم محرومیت و مصرف الکل بعد از پرهیز کوتاه مدت، بدون تأثیر بر افراد غیر وابسته، نویدبخش بود. این یافته‌ها راه را برای کاوش بیشتر در مورد اینکه چگونه این ترکیب و موارد مشابه ممکن است راه‌های درمانی جدیدی برای AUD ارائه دهند، هموار می‌کند و بر نیاز به درک مناطق خاص مغز درگیر در ترک و عود بیماری تاکید می‌کند.

حقایق کلیدی:

  1. LY2444296 گیرنده اپیوئیدی کاپا را هدف قرار می دهد و پتانسیل کاهش مصرف الکل را در موش های دارای وابستگی به الکل بدون تأثیر بر موش های غیر وابسته نشان می دهد.
  2. این ترکیب با موفقیت علائم ترک و مصرف الکل را تنها پس از 8 ساعت پرهیز کاهش داد، دوره ای حیاتی برای شروع ترک.
  3. این تحقیق که توسط موسسه ملی سوء مصرف الکل و الکلیسم تامین می شود، گام مهمی در جهت شناسایی درمان های جدید برای اختلال مصرف الکل، با تمرکز بر مدارهای مغزی زیربنایی تحت تاثیر اعتیاد و ترک است.

منبع: موسسه تحقیقاتی اسکریپس

دانشمندان Scripps Research دریافته‌اند که LY2444296 – ترکیبی که به‌طور انتخابی گیرنده اپیوئیدی کاپا (KOP) را مسدود می‌کند – ممکن است مصرف الکل را در موارد وابستگی به الکل در مطالعات حیوانی کاهش دهد.

این یافته ها، که در 9 مارس 2024 منتشر شد گزارش های علمی، در نهایت می تواند گزینه های درمانی جدیدی را برای افرادی که اختلال مصرف الکل (AUD) را تجربه می کنند، ارائه دهد.

دکتر رمی مارتین فردون، استادیار دپارتمان پزشکی مولکولی، می‌گوید: «ترکیباتی که برای مسدود کردن انتخابی KOP طراحی شده‌اند، بسیار امیدوارکننده هستند، زیرا این گیرنده در بسیاری از بیماری‌های روانی مانند اضطراب و افسردگی نقش دارد.

این یک لیوان اسکاچ را نشان می دهد.
مارتین-فردون و فلورس رامیرز امیدوارند در دستور کار بعدی خود تعیین کنند که آیا LY24444296 می تواند اثرات استرس و سایر نشانه هایی را که می تواند باعث عود الکل شود را مسدود کند. اعتبار: اخبار علوم اعصاب

سیستم KOP همچنین در اختلال مصرف الکل مهم است، بنابراین ایده این است که اگر هدفمند و مسدود شود، می توانید سوء مصرف الکل را متوقف کنید.

سیستم KOP مدارهای مغز را کنترل می کند که بر طیف وسیعی از فرآیندهای عصبی از جمله اعتیاد، احساسات، درد و جستجوی پاداش تأثیر می گذارد. به گفته نویسنده اول این مطالعه، دکتر فرانسیسکو فلورس رامیرز، دکترای فوق دکترا در پژوهش اسکریپس، قرار گرفتن در معرض الکل حاد و مزمن بر این سیستم تأثیر منفی می گذارد.

برای مطالعه خود، مارتین فردون و فلورس رامیرز به دنبال یافتن اینکه آیا تجویز خوراکی LY2444296 می‌تواند مصرف الکل را در موش‌هایی که وابستگی به الکل داشتند کاهش دهد یا خیر. هدف کاهش علائم ترک بود که به طور فرضی منجر به کاهش مصرف الکل می شد.

هنگامی که موش‌ها LY2444296 را با دوزهای کمتر از 3 میلی‌گرم در کیلوگرم پس از 8 ساعت پرهیز – زمانی که علائم حاد ترک معمولاً شروع می‌شود – دریافت کردند، علائم ترک و مصرف الکل به طور قابل‌توجهی کاهش یافت. محققان همچنین تشخیص دادند که LY2444296 ممکن است بی ضرر باشد، زیرا نه تأثیر مثبت و نه منفی بر موش های بدون وابستگی به الکل دارد.

Martin-Fardon و تیمش انتظار نداشتند LY2444296 علائم ترک را تنها پس از 8 ساعت ترک الکل کاهش دهد، زیرا مطالعات قبلی نشان داده بود که سایر ترکیبات قادر به اتصال به KOP هیچ تأثیری بر ترک الکل ندارند. دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا LY2444296 در مطالعه حاضر موثر بوده است و آنها قصد دارند تحقیقات بیشتری را انجام دهند.

مارتین فردون می‌گوید: «مردم نوشیدنی می‌نوشند تا از احساسات کناره‌گیری خلاص شوند. او اضافه کرد که کناره گیری با درد فیزیکی همراه است و اغلب، «تنها چیزی که می تواند مشکل را برطرف کند نوشیدن یک نوشیدنی است». اما اگر LY2444296 قبل از شروع علائم ترک مصرف شود، “می توانید علائم را کاهش دهید، بنابراین احساس بهتری دارید و کمتر می نوشید.”

با این حال، این سوال باقی می‌ماند که کدام بخش‌های خاص مغز برای کاهش علائم ترک بهتر مورد هدف قرار می‌گیرند. مارتین-فردون و فلورس رامیرز امیدوارند در دستور کار بعدی خود تعیین کنند که آیا LY24444296 می تواند اثرات استرس و سایر نشانه هایی را که می تواند باعث عود الکل شود را مسدود کند.

فلورس رامیرز می‌گوید: «ما همچنین به این موضوع علاقه‌مندیم که چه نواحی مغز به‌عنوان تابعی از وابستگی به الکل در حال تغییر هستند. شاید بتوانیم آنها را هدف قرار دهیم تا ببینیم آیا این ترکیب می‌تواند هم رفتار نوشیدن و هم رفتار عود را معکوس کند.»

منابع مالی: این کار و محققان درگیر با کمک مالی موسسه ملی سوء مصرف الکل و الکلیسم (اعطای AA028549، AA026999، AA006420، و T32 AA007456) حمایت شدند.

در مورد این نوروفارماکولوژی و اختلال مصرف الکل اخبار تحقیق

نویسنده: ملیسا سوران
منبع: موسسه تحقیقاتی اسکریپس
مخاطب: ملیسا سوران – موسسه تحقیقاتی اسکریپس
تصویر: این تصویر به Neuroscience News اعتبار داده شده است

تحقیق اصلی: دسترسی آزاد.
LY2444296، یک آنتاگونیست گیرنده ک-اپیوئیدی، به طور انتخابی نوشیدن الکل را در موش های صحرایی نر و ماده ویستار با سابقه وابستگی به الکل کاهش می دهد.” توسط رمی مارتین-فردون و همکاران. گزارش های علمی


خلاصه

LY2444296، یک آنتاگونیست گیرنده ک-اپیوئیدی، به طور انتخابی نوشیدن الکل را در موش های صحرایی نر و ماده ویستار با سابقه وابستگی به الکل کاهش می دهد.

اختلال مصرف الکل (AUD) یک نگرانی عمده برای سلامت عمومی است. سیستم گیرنده دینورفین (DYN)/ک-اپیوئیدی (KOP) در اعمال الکل، به ویژه حالات عاطفی منفی مرتبط با ترک آن دخالت دارد.

این مطالعه توانایی LY2444296، یک آنتاگونیست انتخابی، کوتاه‌اثر، KOP را برای کاهش مصرف خودسرانه الکل در موش‌های نر و ماده نژاد ویستار در 8 ساعت پرهیز آزمایش کرد.

به حیوانات آموزش داده شد که به صورت خوراکی 10 درصد الکل (30 دقیقه در روز برای 21 جلسه) مصرف کنند و از طریق قرار گرفتن در معرض مزمن متناوب بخار الکل به مدت 6 هفته یا در معرض هوا (مستقل) وابسته شدند.

پس از 6 هفته، اثر LY2444296 (0، 3، و 10 mg/kg، po) بر مصرف خودسرانه الکل در 8 ساعت پرهیز آزمایش شد. گروه جداگانه‌ای از موش‌ها به صورت موازی تهیه شد و علائم ترک بدنی و مصرف خودسرانه الکل آنها پس از تجویز LY2444296 در 8 ساعت، 2 هفته و 4 هفته پرهیز اندازه‌گیری شد.

LY2444296 در دوزهای 3 و 10 میلی گرم بر کیلوگرم به طور قابل توجهی علائم فیزیکی ترک را در موش های وابسته در 8 ساعت پرهیز کاهش داد. علاوه بر این، 3 و 10 میلی گرم بر کیلوگرم به طور انتخابی خود تجویز الکل را در موش های وابسته تنها در 8 ساعت پرهیز کاهش داد.

این نتایج سیستم DYN/KOP را در اعمال الکل در طول پرهیز حاد برجسته می‌کند، که نشان می‌دهد تضاد KOP می‌تواند برای کاهش علائم حاد ترک مفید باشد و به نوبه خود، مصرف بیش از حد الکل مرتبط با AUD را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

https://neurosciencenews.com/aud-compound-neuropharmacology-25840/

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید