ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهروزی و فضیلت مندی در زندگی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی در یادداشتی به مناسبت روز روانشناس و مشاور با بیان اینکه چقدر قدردانیم را از این قشر نگران‌مند و دلسوز در رابطه با سلامت روان جامعه اعلام می‌دارم، گفت: حضور و فعالیت‌های روانشناس و مشاوران در سازمان مدیریت بزرگ کشور نیز وجود دارد. منشاء خیر و مفید فایده بوده است.

وی در ادامه یادداشت یادآور شد: بیش از یک سده از جای گرفتن روانشناسی «علم النفس» در متون دانشگاهی ایران می‌گذرد وزمینه برای نشر و اشاعه این رشته علمی نوپا در کشور ارائه شده است. در این سال‌ها روانشناسی و متعاقب آن مشاوره، به قلمرو کاربست خود را به بسیاری از حیطه‌های حیات فردی و اجتماعی مردمان این دیار بسط و گسترش بگونه‌ای که اینک کمتر حیطه اجتماعی، سازمانی، بین فردی و فردی را می‌توان نشان داد. آن روانشناسان ایفای نقش نداشته باشند.

وی گفت: اینک گروهی از روانشناسان در قلمروهای آموزشی و آموزش به معلمان و مربیان می‌آموزند تا فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود را به نحوی سامان دهند که بهتر از همیشه به شکل‌گیری «شیت» و منش کودکان، نوجوانان و جوانان این سرزمین یاری هستند. . گروهی دیگر از آنان، به همراه مشاوران و روان پزشکان، در کلینیک‌ها و درمانگاه‌های خصوصی و عمومی صبورانه و حرفه‌ای چم و خم «کنار آمدن» با رنج‌های ناگزیر زندگی و فروکاستن از علام حاد و مزمن روان را به درمانجویان می‌دهند. آنان با بهره جستن از دانش بالینی و مشاوره ای با روان یاری گیرندگان را شفا می‌بخشند و ذهن آنان را پذیرای تجارب نو و کامرواساز می‌کنند.

منتظر المهدی گفت: خدمات روانشناسان و مشاوران، به ویژه در این سالیان، بسیار فراتر از این دو قلمرو آموزشی و درمانی (تراپی) رفته است. هم اکنون دهها روانشناس در صنایع، کارخانجات، موسسات اجتماعی، سازمانها و سازمانهای پلیس حضور دارند و با دانش روان شناختی خود (از روانشناسی اجتماعی گرفته شده تا روانشناسی صنعتی و سازمانی و روانشناسی و روانشناسی و جز آن) به مدیران کمک می توانند تا انجام دهند. منابع انسانی خود را بگونه‌ای به کار می‌برند که هم رضایت و سلامتی داشته باشند و هم بهره‌وری و عملکرد سازمان افزایش یابد.

وی بیان داشت: ما درسازمان پلیس بسیاری از موفقیت‌های خود را مرهون تلاش‌های حرفه‌ای و متخصصان روانشناس و مشاورانی هستند که در جای این سازمان بزرگ هستند به ایفای نقش می‌پردازند و به مشکلات مردم و یاری می‌رسانند.

سردار سعید منتظرالمهدی افزود: جستجو بیش از ۱۸۰۰ مشاور در ۱۱۰۰ کلانتری و ۵۵ مرکز مشاوره، همانا صلح و سازش ۷۰ درصدی در پرونده‌های ارجاعی است. پرونده‌هایی با اختلافات چندین ساله به دست و تدبیر روانشناسان و مشاوران معاونت فرهنگی و اجتماعی مستقر در کلانتری‌ها و مراکز و دوایر مشاوره حل و فصل شده و در نهایت حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کاست شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا خاطر نشان کرد: در انتها باید قدردانِ روان شناسان و مشاورانی باشند که با ارائه دامنه وسیعی از خدمات حرفه ای و تخصصی، سهم سترگی در پویایی و توسعه و سلامت جامعه دارند. همانانی که رنجمان را تسکین می‌بخشند و راه و روش خوشبختی می‌کنند، فضیلت‌مند هستند و شکوفه می‌کنند را پیش رویمان می‌دهند.

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید