Breaking Bad: چگونه با عادت انزوا جدا شویم _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

همه ما به کمی استراحت، زمان، زمان برای رها شدن و ترمیم از فرسودگی روز نیاز داریم. اما اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد، در حال تکرار الگوی رد کردن دعوت‌ها، ترس از برنامه‌های اجتماعی در حال پیش‌روی، یا احساس تسکین در هنگام از هم پاشیدن گردهم‌آیی‌های برنامه‌ریزی‌شده هستید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برای شکستن چرخه اجتناب و رفتارهای ایمنی قدم‌هایی بردارید. که شما را درگیر، منزوی و تنها نگه می دارد.

ما حیواناتی اجتماعی هستیم که به سختی به آن علاقه داریم متصل شود با دیگران. ما از طریق روابط خود با دیگران پیشرفت می کنیم و یک شبکه اجتماعی قوی پیش بینی کننده قوی سلامت بلندمدت است. در غیاب چنین ارتباطاتی، ما متحمل پیامدهای کوتاه مدت و بلندمدت، هم جسمی و هم روحی می شویم.

مشکل چیست؟

اگرچه ممکن است احساس امنیت کنیم، انزوای اجتماعی برای ما خوب نیست. مشکل دقیقا چیه؟ به گفته Tyler J. VanderWeele، Ph.D. از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan و همچنین روانشناسی امروز مشارکت کننده او خاطرنشان کرده است که تنهایی برای چندین دهه افزایش یافته و مشارکت اجتماعی کاهش یافته است.

علاوه بر این، در طول یک اعلامیه تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در مورد ایجاد کمیسیونی برای تقویت ارتباطات اجتماعی بیشتر در سطح جهان، بر نیاز به ایجاد ارتباطات اجتماعی قوی تأکید کرد: «میزان بالای انزوای اجتماعی و تنهایی در سراسر جهان عواقب جدی برای سلامتی و سلامتی دارد. بودن. افرادی که ارتباطات اجتماعی قوی کافی ندارند، بیشتر در معرض خطر سکته مغزی، اضطراب، زوال عقل، افسردگی، خودکشی و موارد دیگر هستند.

چرا منزوی می شویم

حتی اگر به نفع ما نیست، منزوی می شویم و به دلایل زیادی این کار را انجام می دهیم. به عنوان مثال، بسیاری از ما که در نیمکره شمالی زندگی می کنیم، در طول ماه های زمستان به دلیل اختلال عاطفی فصلی خود را منزوی می کنیم، زمانی که از بیرون رفتن و ارتباط با دیگران در ساعات کم نور روز بسیار سود می بریم.

ما اغلب زمانی که با افسردگی یا اضطراب دست و پنجه نرم می کنیم منزوی می شویم. ممکن است پس از فروپاشی رابطه، یا زمانی که با احساس عزت نفس پایین یا ارزش خود دست و پنجه نرم می کنیم، منزوی شویم. بسیاری از ما که در طول این مدت دچار الگوهای خود انزوا شدیم کووید قرنطینه‌ها، اعتماد به مهارت‌های اجتماعی ما را از دست داده‌اند و با بسیاری از افراد در زندگی اجتماعی که زمانی فعال بوده‌اند، ارتباط خود را از دست داده‌اند.

عادتی که ارزش ترک کردن را دارد

اگر حتی از دور همی معمولی با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود را پر از ترس می بینید، به طور معمول برنامه های دور هم جمع شدن را در آخرین لحظه لغو کنید، هنگام یک شام، گردش یا فعالیت برنامه ریزی شده احساس آرامش کنید. لغو شده است و یا نادیده گرفتن تماس‌ها و پیامک‌های خانواده و دوستان را توجیه می‌کند، زیرا احساس خستگی یا گیجی می‌کنید، ممکن است در عادتی جا افتاده باشید که ارزش ترک کردن را دارد.

مانند هر عادتی که ارزش ترک کردن دارد، نکته کلیدی جایگزینی انتخاب های ناسازگار با گزینه های سالم تر است.

هفت گام برای جدایی با تنهایی

بپذیرید که عادتی دارید که می خواهید آن را ترک کنید: مانند ترک هر عادت بد، اولین قدم آگاهی است. به این فکر کنید که چقدر از زمانی که با افرادی در زندگی خود ارتباط برقرار کرده اید که برای شما مهم هستند، می گذرد.

هنگام برنامه ریزی برای ورود مجدد خود، نسبت به خود دلسوزی داشته باشید: توجه داشته باشید که دوره اصلاح انزوای معمولی ممکن است یک چالش باشد. افکار منفی و باورهای خود محدود کننده ای که ممکن است در مورد خود داشته باشید را بررسی کنید. اهداف افزایشی تعیین کنید و به آنها پایبند باشید.

به دنیا برگرد: راحت از خانه خارج شوید و به دنیا برگردید. در یک پارک قدم بزنید یا در یک کافه بنشینید و دنیا را تماشا کنید. تأثیر مثبت صرف حضور در حضور دیگران را احساس کنید.

خواندن ضروری تنهایی

از کوچک شروع کنید: به خصوص اگر اعتماد به نفس تان پایین است، برنامه ای تنظیم کنید که با آن احساس راحتی کنید تا با یک دوست برای صرف قهوه یا پیاده روی ملاقات کنید، کاری که از انجام آن احساس راحتی می کنید. قصدی برای ایجاد یک خاطره مثبت داشته باشید و در مقابل تمایل به لغو در آخرین لحظه مقاومت کنید.

فعال باشید: اگر برای مدت طولانی منزوی بوده‌اید که دوستان و اعضای خانواده دیگر با شما تماس نگرفته‌اند، از دست دادن تلاش آنها را شخصی نگیرید. درعوض، تلاشی واقعی بکنید تا کسی باشید که به شما کمک می کند.

ارتباط با افراد همفکر: اگر متوجه شدید که دیگر با دوستان قدیمی خود همسو نیستید، دوستان جدید بسازید. برای یک کلاس ثبت نام کنید عضویت در یک گالری هنری یا موزه را خریداری کنید. به یک گروه پیاده روی یا یک باشگاه ورزشی بپیوندید. برای هدفی که به آن اعتقاد دارید داوطلب شوید. درگیر شدن در یک فعالیت با افراد همفکر راهی عالی برای ایجاد ارتباطات جدید معنادار است.

اگر با اضطراب یا افسردگی غیرقابل کنترل دست و پنجه نرم می کنید، به دنبال کمک باشید: یک پزشک خانواده می‌تواند شما را با حمایتی که برای کمک به مدیریت علائم و یادگیری مهارت‌ها و استراتژی‌هایی که از بهبودی و رشد حمایت می‌کنند، ارتباط دهد.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/a-deeper-wellness/202401/breaking-bad-how-to-break-up-with-the-habit-of-being-alone

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید