چگونه یک ذهن نگران را آرام کنیم _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

منبع: Meum Mare/Pexels

منبع: Meum Mare/Pexels

نگرانی می تواند بسیار خسته کننده باشد. اگر ذهن ما دائماً به سمت بدترین سناریوهای «چه می‌شد» می‌افتد، نه تنها استرس‌زا و ناخوشایند است، بلکه باعث می‌شود خرد درونی ما نیز مخدوش شود. این باعث می شود که دانستن دقیقاً آنچه در هر لحظه به آن نیاز داریم چالش برانگیز باشد.

مانند کودکان، ذهن نگران ما به شفقت، خرد، آرامش و تغییر جهت نیاز دارد. با توجه به اینکه 24 ساعت شبانه روز با ذهن خود هستید، بهترین فرد برای این کار هستید.

اگر نتوانسته اید به طور موثر ذهن نگران خود را آرام کنید، کلمات زیر می توانند به شما کمک کنند. می توانید آنها را برای خود بخوانید و تصور کنید که ذهن عاقل و قلب دلسوز شما با نگرانی های شما صحبت می کند. می توانید کلمات زیر را در گوشی هوشمند خود ضبط کنید و با صدای خود به آنها گوش دهید. یا شما می توانید اینجا به من بپیوند همانطور که آنها را برای شما خواندم.

ذهن نگران عزیز

میبینمت. من تو را درک میکنم. دلایل مهم و معتبری وجود دارد که چرا شما این احساس را دارید. من واقعاً از شما قدردانی می‌کنم که خیلی تلاش کردید تا من را ایمن نگه دارید و مراقب خطر باشید. شما بسیار سخت کوش هستید، همیشه چیزهای سختی را که در گذشته اتفاق افتاده در نظر می گیرید، همیشه مراقب آنچه ممکن است در آینده بیفتد هستید.

تقصیر تو نیست ذهن نگران شما برنامه ریزی شده اید و فقط برنامه های خودکار خود را اجرا می کنید. میدونم داری سعی میکنی کمک کنی مشکل این است که شما در واقع کمک نمی کنید. کاری که شما انجام می دهید ایجاد استرس در داخل سیستم ما است.

شما به سناریوهای نامرئی فکر می کنید که حتی در حال حاضر وجود ندارند، و به بدن احساس می کنید که این سناریوهای ترسناک واقعاً در حال رخ دادن هستند، در حالی که، در واقع، در حال حاضر هیچ اتفاقی نمی افتد، به جز خواندن این کلمات و نفس کشیدن با آنها. یک سطح حمایت کننده در زیر ما ما در حال حاضر امن هستیم. آیا می توانید احساس کنید که در این لحظه ما در امنیت هستیم؟ اگر اتفاق چالش برانگیزی بیفتد که باید با آن مقابله کنیم، اقدام خواهیم کرد، اما وقتی واقعاً هیچ چیز خطرناکی اتفاق نمی‌افتد، زنگ می‌زنید.

درست است که در گذشته اتفاقات سختی افتاده است و ای کاش می توانستم به شما تضمین کنم که در آینده هیچ اتفاق سختی رخ نخواهد داد. اما چیزی که می توانم به شما بگویم این است که درصد زمانی که کارها سخت است دارند اتفاق افتاد و اراده این اتفاق با دفعات نگرانی شما قابل مقایسه نیست. وقتی در یک تخت دنج دراز کشیده ایم، نگران می شوید. شما نگران هستید زمانی که ما در حال انجام روز خود هستیم، و همه چیز واقعاً خوب است. من می دانم که چیزهای سختی در دنیا اتفاق می افتد و چیزهای سخت بخشی از زندگی هستند. اما من همچنین می دانم که شما اضافه کاری کرده اید و تلاش های شما در واقع کمکی نمی کند.

تمام نگرانی شما این است که باعث شود ما لحظه واقعی و واقعی را از دست بدهیم. وقتی وارد فیلم‌های ناخوشایند ذهنی می‌شوید، لحظات زیادی را از دست می‌دهیم که همه چیز واقعاً خوب است. من می خواهم در واقعیت زندگی کنم، نه در فیلم های ترسناک. هرچه بیشتر در لحظه حال زندگی کنیم، زمانی که چالش های زندگی از راه می رسند، آماده تر و متمرکزتر خواهیم بود. شما سعی می کنید حتی قبل از رسیدن به چالش ها با آنها کنار بیایید و تنها کاری که انجام می دهد این است که لحظات بیشتری را چالش برانگیز می کند. متشکرم که این همه تلاش کردی، ذهن نگران عزیزم، اما تو کاملاً در حال کار کردن هستید.

حقیقت این است که هیچ چیز در واقع خارج از این لحظه وجود ندارد. می دانم که می ترسی و این تقصیر تو نیست که نگران می شوی. دنیا خیلی سریع در حال حرکت است و اتفاقات سختی رخ داده است. اما اگر بتوانید بیشتر استراحت کنید و در صندلی عقب بنشینید در حالی که من – خرد، آگاهی و شفقت – راه را پیش رو دارم، وضوح و آرامش بسیار بیشتری خواهیم داشت.

اگر احساسات معتبری برای بیان دارید، من با دلسوزی از آنها استقبال خواهم کرد، اما شما که روی نگرانی ها می چرخید کمکی نمی کند. اگر ساکت بمانی، می تواند فضای بیشتری برای شنیدن حکمت شهودی قلبم ایجاد کند.

بنابراین، من از شما می خواهم که اکنون استراحت کنید، ذهن نگران. من از شما تشکر می کنم که برای پیش بینی، برنامه ریزی و آماده سازی بسیار تلاش کردید، اما ما واقعاً نمی توانیم زندگی را از قبل تعیین کنیم.

بیایید تمرکز خود را به لحظه حال بیاوریم، به چیزی که در واقع، به طور واقعی اینجاست: این نفس… حالا این نفس… این نفس… و اکنون این نفس. به سطح زیر ما و تمام تکیه گاه آن سطح توجه کنید. بیایید ماهیچه های گرفته شده خود را کمی بیشتر شل کنیم. بیایید توجه کنیم که واقعاً اینجا چیست. به صداهای اطرافمان توجه کنید. بیا بریم خونه بیایید زمان بیشتری را در واقعیت و زمان کمتری را در فیلم های آینده نگرانه و ترسناک بگذرانیم.

تو می توانی اکنون استراحت کنی، ذهن نگران، و زمانی که به من نیاز داری، دوباره و دوباره تو را آرام می کنم، درست مثل یک کودک نگران. من شما را بارها و بارها از دنیای نه-اکنون به خانه به اکنون هدایت می کنم.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-relatable-therapist/202401/how-to-soothe-a-worried-mind

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید