چگونه ذهن را برای مقابله با عدم اطمینان تقویت کنیم؟ _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

منبع نور/عکس‌های سپرده

منبع: lightsource/Depositphotos

سال‌ها در کلاس‌های رهبریم، مفهوم پذیرش عدم قطعیت را تبلیغ می‌کردم. اگرچه همه قبول داشتند که این مهم است، اما هیچ کس هرگز به من نگفت که چگونه روحیه دیگران را در گفتگو در مورد اینکه نمی دانستند در آینده چه خواهد شد، تقویت کردند.

تا همین اواخر، بیشتر ما یا با این باور زندگی می‌کردیم که اگر بر انجام کارهای درست تمرکز کنیم، می‌دانیم چه اتفاقی برای ما، خانواده‌مان و شغل‌مان می‌افتد، یا لحظاتی، حتی روزهایی را فلج می‌کردیم، از ترس اینکه بدترین اتفاق زمانی می افتاد که ما از دست دادن کنترل شرایط خود را احساس کنیم. ما از مفهوم پذیرش عدم قطعیت اجتناب کردیم. این ایده که ما باید یاد بگیریم که عدم قطعیت را دوست داشته باشیم مانند یک دستکاری استراتژیک بود.

سپس ما تحت تأثیر همه گیری قرار گرفتیم که ما را مجبور کرد با حقیقت در مورد عدم اطمینان روبرو شویم. مطالعات متعدد از جمله این یکی از مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو دریافتند که عدم تحمل عدم اطمینان در این مدت به طور تصاعدی افزایش یافته است.1 اکنون بسیاری از مردم هر روز از خواب بیدار می‌شوند و در مورد جنگ‌ها، انتخابات، تغییرات در اقتصاد و اینکه چه ویروس فوق‌العاده‌ای خواهد بود که سر راه ما قرار خواهد گرفت، فکر می‌کنند. کریستوفر بادر، جامعه‌شناس دانشگاه چپمن و متخصص ترس آمریکایی‌ها، می‌گوید: «وقتی مردم نامطمئن هستند، می‌بینیم که ترس آن‌ها در همه دیدگاه‌ها افزایش می‌یابد.»2

اگر راهی برای اجتناب از عدم قطعیت وجود ندارد، آیا راهی وجود دارد که بتوانیم از این واقعیت برای یادگیری و رشد استفاده کنیم؟

تغییر طرز فکر حول عدم قطعیت

هنگام کوچینگ، واداشتن افراد به بیان و کشف چیزهایی که در مورد آن مطمئن نیستند، می تواند ترس های خیالی و فرضیات پشتوانه نشده را از بین ببرد. مکاشفه‌هایی که ظاهر می‌شوند به مردم کمک می‌کنند تا با اتفاقات دیگری که ممکن است در آینده رخ دهد روبرو شوند و کشف کنند که چه چیزی در کنترل آن‌ها است تا روی آن تمرکز کنند. مگی جکسون، نویسنده نامشخص: حکمت و شگفتی عدم اطمینان، می گوید صحبت در مورد چیزی که در مورد آن نامطمئن هستیم، تیرگی و اضطراب بعدی را کاهش می دهد و منجر به ذهنیت قدرت و مسیری برای پیشرفت می شود.3

میشل دوگاس، استاد روانشناسی در دانشگاه کبک در اوتاوایس و از رهبران تحقیقات اختلال اضطراب و ترس اساسی می‌گوید: «زندگی ذاتاً نامشخص است، و اگر در مواجهه با آن مشکل داشته باشید، در مواجهه با زندگی نیز مشکل خواهید داشت». از عدم قطعیت

سؤال این است که اگر یاد بگیریم که زندگی نامطمئن است، و حتی قدردانی کنیم که هر روز می تواند غافلگیری غیرمنتظره ای را به همراه داشته باشد که می تواند به عنوان یک فرصت تلقی شود، آیا انعطاف پذیرتر و آرام تر خواهیم بود؟

مغز ما به طور طبیعی می خواهد از ما محافظت کند. حالت پیش‌فرض برای همه انسان‌ها حفظ خود بر خودشکوفایی است. تغییر مدل‌های ذهنی‌مان به سمت تغییرات طبیعی زندگی، به تنهایی دشوار است.

با هم در میان عدم اطمینان قدم می زنیم

ما باید به یکدیگر کمک کنیم تا از میان تاریکی عدم اطمینان عبور کنیم. مهم نیست که چه رابطه ای دارید – به عنوان یک مربی، رهبر، والدین یا دوست – سوالاتی که می پرسیم برای کاهش استرس و اجتناب از تسلیم شدن در هنگام ترس از ندانستن بسیار مهم هستند.

در اینجا چند سوال وجود دارد که ممکن است از کسی بپرسید وقتی عدم اطمینان او در مورد آینده باعث می شود که او در زمان حال گیر کند:

  1. در این لحظه چه کاری می توانید انجام دهید که احساس مهم و معناداری می کند؟
  2. اگر چیزی که از آن می ترسید محقق شود، در کنترل شما چه کاری باید انجام دهید؟
  3. وقتی به شواهدی که به آنها اعتقاد دارید نگاه می کنید که تصویر شما از آینده را ترسیم می کنند، چه چیزی را ممکن است نادیده بگیرید؟
  4. وقتی به آنچه انتظار دارید یا می ترسید اتفاق بیفتد نگاه می کنید، چه چیز دیگری ممکن است که در نظر نگرفته اید؟
  5. اگر کسی که به او اعتماد دارید درباره فرضیات شما با شما بحث کند، چه می تواند بگوید؟
  6. با دانستن اینکه جهان و همه انسان ها غیرقابل پیش بینی و ناقص هستند، چه می توانید بکنید؟
  7. وقتی می بینید که شجاعانه با عدم اطمینان به جلو می روید، چه کسی هستید؟

بیایید در آغوش کشیدن ناشناخته ها را به یکدیگر هدیه کنیم. این هدیه ای است که می توانیم بارها به ما بدهیم و هرگز قدیمی نمی شود.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/wander-woman/202401/how-to-strengthen-the-mind-to-deal-with-uncertainty

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید