چه زمانی برای به اشتراک گذاشتن دستاوردهای خود خوب است؟ _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

خاویر بروش / Adobe Stock

منبع: Javier brosch/Adobe Stock

همیشه بین افرادی که با صدای بلند به دستاوردهای خود افتخار می کنند و کسانی که ترجیح می دهند نور خود را زیر یک بوته پنهان کنند، شکاف وجود داشته است. اولی از والت ویتمن نقل قول می‌کند که می‌گوید «اگر این کار را کرده‌اید، لاف زدن نیست»، در حالی که دومی با وحشت به افرادی نگاه می‌کند که ممکن است آن‌ها را لاف‌زنان و بلندگوهای نازک بدانند.

عشق ما به رسانه های اجتماعی، همراه با رشد کمال گرایی اجتماعی، در حالی که به دنبال ارائه بهترین تصویر ممکن از خود به دنیای خارج هستیم، تمایل به اشتراک گذاری موفقیت هایمان را افزایش داده است. اکنون هر دستاوردی باید با پرتوهای سلفی و استوری اینستاگرام همراه باشد.

با این حال، مطمئناً درست و غلطی وجود ندارد. باید جایی برای به اشتراک گذاشتن دستاوردها وجود داشته باشد و به مردم اجازه دهیم بدانند ما چه توانایی هایی داریم. بالاخره اگر خودت را باور نداری، چرا کس دیگری باید؟ با این حال، ما نمی توانیم فروتنی خود را در تلاش برای مدیریت برند شخصی خود از دست دهیم.

پس خط کجاست؟

جنسیت و تفاوت های فرهنگی

هنگام بررسی اینکه خط درست بین «لفس زدن» و به اشتراک گذاشتن دستاوردها کجاست، باید تفاوت‌های جنسیت، فرهنگ و تیپ شخصیتی را در نظر بگیریم. بیایید در اینجا به دو مورد اول نگاه کنیم (من در مقالات دیگر به تفاوت‌های بین درون‌گراها و برون‌گراها و همچنین نحوه تعامل با افراد دارای تنوع عصبی نگاه کرده‌ام).

در کتاب او فراتر از باشگاه پسرانسوزان دویل موریس داستان لورا هینتون، رئیس گروه تحول منابع انسانی در PwC را به اشتراک می‌گذارد که با وجود شریک شدن در یک شرکت مشاوره پیشرو، برای به اشتراک گذاشتن موفقیت‌های خود تلاش می‌کرد. هینتون به دویل موریس گفت: «در اوایل، تیم من برنده پروژه ای به ارزش چند صد هزار پوند شد. من خودم را مجبور کردم برای یک شریک ارشد که می‌دانستم در تصمیم‌گیری دسته بعدی شرکا کلیدی است، ایمیل بنویسم.

یک ساعت طول کشید تا یک ایمیل دو خطی کامل بنویسم که می‌گوید مشتری جدیدی برنده شده‌ایم، و انگشت من فقط برای مدت‌ها روی دکمه ارسال معلق بود!

کریستین ال. اکسلی و جاد بی کسلر در مطالعه‌ای که شامل بیش از 4000 بزرگسال و 10000 شرکت‌کننده در سن مدرسه بود، به شکاف جنسیتی بزرگی در ارتقای خود پی بردند. اکسلی و کسلر دریافتند که زنان به طور ذهنی توانایی و عملکرد خود را برای کارفرمایان بالقوه با رضایت کمتری نسبت به مردان با عملکرد یکسان توصیف می‌کنند و این تفاوت همچنین در نحوه ارزیابی عملکرد خود منعکس می‌شود.

در این میان، پیشینه فرهنگی نیز تأثیر زیادی بر تمایل طبیعی افراد به اشتراک گذاری دستاوردهای خود دارد. چارلز هندی، فیلسوف ایرلندی، هنگام ورود به ایالات متحده در سال 2001، نوشت: “هرکسی که از اروپا به آمریکا سفر می کند، نمی تواند تحت تأثیر انرژی، اشتیاق و اعتماد به نفس قرار نگیرد.” یک فرهنگ مثبت و حمایتی می تواند احساس طبیعی تر به اشتراک گذاشتن و جشن گرفتن با هم را ایجاد کند.

بیشتر تمایل به اشتراک گذاری دستاوردها ناشی از این است که آیا فرهنگ دستاوردهای فردی یا گروهی را جشن می گیرد. رویای آمریکایی بر موفقیت فردی بنا شده است، بنابراین روشن کردن دستاوردهای هر فرد مهم است. یک جامعه جمع‌گراتر از دستاوردهای فردی فراتر از گروه اخم می‌کند. اعضا همچنان در موفقیت فردی مشترک هستند اما در نحوه انجام این کار گزینشگرتر و دقیق تر هستند.

هنگام تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا اشتراک‌گذاری دستاوردهایمان درست است، باید چنین تفاوت‌هایی را درک کنیم. هم درک تمایلات طبیعی خودمان و هم نحوه دریافت آن، بر اساس پیشینه و آرایش افرادی که با آنها به اشتراک می گذاریم، به ما کمک می کند تا تعادل مناسب را پیدا کنیم.

ادعای اعتباری که سررسید شماست

خواندن ضروری اعتماد به نفس

عدم توجه به موفقیت‌هایتان می‌تواند منجر به رد شدن فرصت‌هایی از شما شود، بنابراین باید تمایل داشته باشید که در مورد نکات کلیدی صحبت کنید، به‌ویژه وقتی صحبت از پیشرفت شغلی یا موفقیت در کسب‌وکار می‌شود. شما باید بتوانید به طور موثر توانایی های خود و نحوه کمک به مردم را به اشتراک بگذارید.

لزومی ندارد که همیشه در راه های آشکار، مانند پست های رسانه های اجتماعی باشد، اگرچه می توانند بخشی از این ترکیب باشند. پاسخ دادن مستقیم به سؤالات در مورد دستاوردها یا موفقیت های خود در مصاحبه ها یا جلسات به جای دادن متواضعانه اعتبار به شخص دیگری برای بسیاری قدم بزرگی است، اما می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

فقط روی نتایجی که به دست آورده اید تمرکز نکنید، سفر را نیز به اشتراک بگذارید. بیشتر کتاب‌ها و فیلم‌ها حول محور سفر قهرمان ساخته شده‌اند، داستانی از آزمایش و مصیبت قبل از موفقیت نهایی. ما با افرادی که پیش از موفقیت بر چالش ها و ناملایمات غلبه کرده اند، به جای افرادی که موفقیت را آسان می دانند، درگیر هستیم. و مردم با داستان ها ارتباط برقرار می کنند.

لازم نیست شما تنها کسی باشید که در مورد دستاوردهای خود صحبت می کند. اگر برای یک سازمان بزرگ کار می کنید، یک حامی پیدا کنید که وظیفه صحبت کردن به جای شما در جلسات و تقویت ویژگی های شما را بر عهده بگیرد. مربیان و شبکه گسترده‌تر شما نیز می‌توانند این نقش را برای شما به عهده بگیرند، اما شما باید آنها را برای انجام این کار راهنمایی کنید. عقب نشستن و امید به اینکه دیگران به عنوان مدافع شما عمل کنند، معمولاً منجر به ناامیدی می شود. دیگران آنقدر که شما فکر می کنید به شما فکر نمی کنند!

به چه کسی خدمت می کنید؟

در نهایت، اگر می‌خواهید قضاوت کنید که آیا در حال تبدیل شدن به فردی بی‌حال هستید که دوست دارد جلوی دیگران زیبا به نظر برسد یا موفقیت‌های خود را جشن بگیرید، دلیل اشتراک‌گذاری و تأثیر آن را درک کنید.

در یک یادداشت شخصی، لزوماً چیز بدی نیست که گهگاهی نفس خود را تقویت کنید. یک نفس قوی اعتماد به نفس و عزت نفس را تغذیه می کند، که در حد اعتدال به افراد کمک می کند تا برای نقش های جدید قدم بردارند، با چالش ها روبرو شوند و دیگران را رهبری کنند.

اما با به اشتراک گذاشتن موفقیت خود به چه کسی دیگری می توانید خدمت کنید؟

اگر از یک گروه محروم یا اقلیت هستید، به اشتراک گذاشتن دستاوردهای خود می تواند الهام بخش دیگران برای هدف گذاری بالا باشد. اگر آن دستاوردها را پنهان کنید، چه کسی را از اینکه بخواهد از آنها تقلید کند و هدف بالاتری برای خود داشته باشد جلوگیری می کنید؟

علاوه بر این، موفقیت شما به افرادی که ممکن است از استعدادهای شما استفاده کنند، اطمینان خاطر می دهد. این به آنها اطمینان می دهد که شما می دانید چه کاری انجام می دهید و برای ارائه نتایجی که به دنبال آن هستند مجهز هستید. با به اشتراک گذاشتن آنچه ارائه می‌دهید، آنچه به دست آورده‌اید، و آنچه را که ارائه می‌دهید، به آنها اطلاعات و فرصت‌هایی را گوشزد می‌کنید که ممکن است به آنها نیز کمک کند.

در نهایت، جایی برای تواضع است و جایی برای اعتبار گرفتن. فروتنی ویژگی بسیار تحسین‌شده‌ای است، اما شاید برای کسانی که قبلاً به اهداف خود رسیده‌اند یا چیزی برای ارائه ندارند، تجملاتی باشد. اگر هنوز در حال ثبت نام خود هستید و برای ادامه سفر نیاز به توجه و حمایت دارید، فروتنی بیش از حد ممکن است برای شما گران تمام شود.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/connected-leadership/202401/when-is-it-ok-to-share-your-achievements

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید