چرا باید اولین واکنش خود را در محل کار نادیده بگیرید؟ _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

همه ما آنجا بوده‌ایم: شما یک ایمیل از یک همکار دریافت می‌کنید، و فقط خواندن اولین جمله آن احساس بد ترس را در شما ایجاد می‌کند. شما در ادامه می خوانید تا متوجه شوید که با هر کلمه ای که می گذرد بیشتر آشفته می شوید. می توانید احساس کنید که خون شما شروع به جوشیدن می کند. اولین واکنش شما این است که فورا حالت دفاعی بگیرید. یا محافظ. یا به سادگی علامت زده شده است. ممکن است فکر کنید، چرا این شخص این ایمیل را برای من ارسال می کند؟ چیست اشتباه با آنها؟ چرا این همیشه برای من اتفاق می افتد؟

معلوم می شود که واکنش تکانه ما به چیزهایی که در محل کار اتفاق می افتد ممکن است سازنده یا مفید نباشد.1 چیزهایی مانند دریافت ایمیلی که انتظارش را نداشتیم یا پیامی از یک همکار که ممکن است ما را از بازی دور کند، می‌تواند آزاردهنده باشد. پس از آن ممکن است تعارض ایجاد شود و منجر به مشکلات بیشتری شود. علاوه بر این، یک تماس تلفنی یا ملاقات یا هر تعامل بی شمار دیگری ممکن است توسط ما به صورت تکانشی به اشتباه تفسیر شود، که منجر به فریب ما از هدف واقعی ارتباط می شود.

واکنش‌های تند ما نسبت به چیزهایی که در محل کار اتفاق می‌افتد اغلب توسط ما به اشتباه ارائه می‌شود—بنابراین، برای اینکه در واکنش بهتر به موقعیت‌ها و ارتباطاتی که در محل کار از منظر خلاقانه ایجاد می‌شوند، سه چیز وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. این سه مورد به ما کمک می کنند تا با آن واکنش تکانه فوری که ممکن است ما را به سمت اشتباه هدایت کند مقابله کنیم2 و به ما کمک می کند تا با واکنشی که برای موقعیت مناسب تر است، در مسیر حرکت قرار بگیریم.

1. منفعت شک را بدهید

به سادگی در تجارت مدرن همدلی کافی وجود ندارد.3 ما به ندرت می توانیم کفش را روی پای دیگر بگذاریم و سعی کنیم دیدگاه طرف مقابل را درک کنیم. اون ایمیلی که خونت رو از قبل به جوش آورد؟ خوب، شاید فرستنده روز بسیار بدی را سپری می‌کند – نوعی روز بحرانی که اغلب برای ما اتفاق می‌افتد. یا حیوان خانگی خانواده آنها فوت کرده است یا اتفاق دیگری در حال وقوع است.

بدون اینکه با نوعی همدلی به واکنش تکانه خود نزدیک شویم، ناگزیر هستیم که هر موضوعی را تشدید کنیم، بدون اینکه توسل کامل به دلیل وقوع آن موضوع در وهله اول داشته باشیم. هر واکنش سریعی که شامل همدلی در محل کار نباشد، معمولاً نادرست است زیرا شرایط تسکین دهنده را در نظر نمی گیرد.

سپس عدم دلسوزی در کار وجود دارد. زمانی که می‌خواهیم موقعیت‌هایی را که در نگاه اول تحریک‌کننده به نظر می‌رسند خلع سلاح کنیم، باید شروع به حرکت به سمت شفقت در محل کار کنیم. هرکسی اشتباه می کند؛ همه با چیزهایی مواجه می شوند که سخت یا پیچیده یا طاقت فرسا هستند. و هر روز انتخاب می‌کنیم که چگونه به آن چیزها واکنش نشان دهیم، و انتخاب همدلی و شفقت تنها با ماست.

بنابراین، در حالی که اولین واکنش شما ممکن است ناامیدی یا تحریک به یک ایمیل، متن یا گزارشی باشد که ممکن است اشتباه تفسیر شود، واقعیت این است که تفسیر نادرست راهی عالی برای درک آنچه در پیام شما ممکن است در وهله اول اشتباه تفسیر شده باشد. همچنین به شما این توانایی خلاقانه را می دهد که در آینده آن پیام را ویرایش کنید تا ارتباطات شما به روشی بهتر و روانتر درک شود. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که ایمیل‌های شما به مدیران پروژه شرکت همیشه نوعی پس‌بک را دریافت می‌کنند. غریزه اولیه شما این است که آنها را سرزنش کنید، این دسته از تند تندها! اما هنگامی که این انگیزه را از سیستم خود خارج کردید، می توانید از همدلی برای کشف این موضوع استفاده کنید که شاید مدیران پروژه فوق العاده سرکوب و غرق شده اند. سپس می توانید از شفقت استفاده کنید تا به آنها کمک کنید تا با ارتباطی که سوء تعبیر شده است مقابله کنند.

شاید بتوانید ایمیل های آینده خود را فقط با مرتبط ترین نکات ویرایش کنید. شاید بتوانید ایمیل‌های خود را برای مدیران پروژه در تیم تنظیم کنید تا به جای پاراگراف‌ها فقط نقاط گلوله را درج کنید تا خواندن و درک آنها آسان‌تر شود. هر رویکرد آزمون و خطا دارد – و هیچ رویکردی در هر بار کار نخواهد کرد – اما با استفاده از هر ارتباط بر اساس مورد به مورد برای سفارشی کردن برای مخاطب مورد نظر، ممکن است نتایج بهتری دریافت کنید. این فقط ممکن است یک تعامل دشوار را در آینده منتشر کند و به یک محیط کاری بسیار دلپذیرتر منجر شود.

2. از قانون 10 دقیقه استفاده کنید

ده دقیقه می تواند مانند یک ابدیت باشد. ما آنقدر برنامه ریزی شده ایم که حواسمان را پرت کنیم4 که 10 دقیقه استراحت برای یک مکث می تواند مانند یک ابدیت باشد. اما باید مکث کنیم مکث به ما کمک می کند تا هنگام برخورد با همکاران و تعاملات در محل کار، انگیزه عصبانی شدن، تحریک شدن یا عصبانی شدن را کنترل کنیم.

قبل از واکنش مکث کنید. در صورت امکان، یک تایمر را برای 10 دقیقه تنظیم کنید تا به شما اجازه دهد به حالت آرام برسید تا از واکنش تکانشی جلوگیری کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که تأخیر در واکنش اولیه می‌تواند نه تنها برای چیزی که به آن واکنش نشان می‌دهید، بلکه برای سلامتی و رفاه کلی نیز مفید باشد.5 پس قبل از واکنش یک لحظه وقت بگذارید.

وقتی از قانون 10 دقیقه استفاده می‌کنید، قبل از اینکه روی آن ایمیل یا پیامک ضربه بزنید، 10 دقیقه توقف کنید و ببینید که آیا مشکل همچنان برای شما آزاردهنده است یا خیر. فقط ممکن است متوجه شوید که بعد از 10 دقیقه دیگر مشکلی وجود ندارد. یا اینکه بعد از 10 دقیقه می‌توانید ارتباط را به شیوه‌ای متفاوت تفسیر کنید، که به شما امکان می‌دهد دیدگاه متفاوتی را ببینید. یا فقط ممکن است بعد از 10 دقیقه متوجه شوید که شاید به گونه‌ای ارتباط برقرار کرده‌اید که بلافاصله قابل درک نبوده است – و بنابراین، پس‌گیری دریافت کرده‌اید.

اگر بتوانیم یک دوره کوتاه “سرد شدن” فقط 10 دقیقه ای را اجرا کنیم تا به خودمان اجازه دهیم از روی دستگیره پرواز نکنیم و با آرامش واکنش نشان دهیم، به احتمال زیاد در تعاملات خود در محل کار انتخاب های بهتری خواهیم داشت. و این انتخاب های بهتر فقط ممکن است کار ما را آسان تر کند و از شعله ور شدن در آینده جلوگیری کند.

3. درک کنید که هر کس به طور متفاوتی ارتباط برقرار می کند

هر انسانی راه متفاوتی برای برقراری ارتباط و یادگیری دارد.6 این را زمانی که در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می کردم به سختی فهمیدم. متوجه شدم که برخی از دانش‌آموزان فوراً مفاهیم را درک می‌کنند، اما برخی دیگر دچار مشکل می‌شوند. اینکه کدام دانش‌آموز می‌فهمد و کدام دانش‌آموز نمی‌فهمد، برای من یک راز کامل بود. برخی افراد یاد می گیرند و با تصاویر ارتباط برقرار می کنند یا یادگیرنده بصری هستند. برخی افراد دوست دارند با تکرار مکرر ارتباط برقرار کنند و بفهمند. مهم نیست که مردم از چه راهی دوست دارند با هم ارتباط برقرار کنند و بنابراین همدیگر را درک می کنند، این شما هستید که چگونه با همکاران خود ارتباط برقرار کنید.

حالا می دانم که باید به چه فکر می کنید: چرا باید این همه کار را انجام دهم تا بفهمم دیگران چگونه یاد می گیرند تا ارتباط من با آنها درک شود؟ این خیلی کار است. و در واقع، حق با شماست که چنین فکر کنید. اما من استدلال می‌کنم که یاد نگرفتن نحوه برقراری ارتباط بهتر و پذیرش اینکه راه‌های مختلفی وجود دارد که افراد برای شنیدن یک پیام یکسان نیاز دارند، به شغل شما آسیب می‌زند.

بنابراین، چگونه می توانیم شروع کنیم؟ اولین چیزی که باید دنبال کنید این است که بررسی کنید آیا آنچه را که در آنجا منتشر می کنید به روشی که قصد دارید گرفته می شود یا خیر. بنابراین می‌توانیم رویکرد ارتباط را تغییر دهیم تا به این شرط کمک کنیم که ارتباط بهتر درک شود. اگر ایمیل‌ها مکرراً اشتباه فهمیده می‌شوند، یا ارتباطات در جلسات واقعاً با همکاران ارتباط برقرار نمی‌کند، روش ارسال را تغییر دهید. ممکن است برای نشان دادن تصاویر به جای نمودار باشد. ممکن است توضیح دهید که چگونه به یک نتیجه می‌رسید به جای اینکه فرض کنید که این نتیجه واضح است. این در مورد تغییر و افزایش اندکی روش های ارتباطی ما است تا بتوانیم آنها را توسط گسترده ترین مخاطبان ممکن درک کنیم.

من در جلساتی بوده‌ام که بعداً بحثی اتفاق می‌افتد و دو نفر تفسیرهای کاملاً متفاوتی از آنچه اتفاق افتاده است دارند. این به این دلیل است که همه به روشی متفاوت به اطلاعات گوش می دهند و مصرف می کنند – و درک اینکه این اتفاق می افتد می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه بازی برای برقراری ارتباط واضح تر در آینده داشته باشید. بنابراین، به جای اولین واکنش خود به یک جلسه توضیحی که در آن به آنچه که ممکن است کسی از همان جلسه فهمیده باشد، شما را مجبور به فرار از دسته و تفسیر نادرست موقعیت می کند، کاملاً ناباور هستید، درک کنید که در هر ارتباط، چندین امکان وجود دارد. تفاسیر آماده بودن برای چنین احتمالی به شما کمک می کند تا در مورد اینکه چگونه در نهایت به جلو بروید و کار را انجام دهید تا بفهمید که چگونه همه افراد به طور متفاوتی با هم ارتباط برقرار می کنند، به توافق برسید.

**********

اولین واکنش ما به چیزی که در محل کار رخ می دهد ممکن است اشتباه باشد، و استفاده از سه ابزار بالا به شما کمک می کند مسیری از درک، مکث و درک تنوع فکری که هر روز در دفتر ما و در زندگی ما رخ می دهد ترسیم کنید. این سه ابزار خلاق نه تنها در محل کار مفید هستند، بلکه در زندگی روزمره ما نیز مفید هستند، جایی که ارتباط و درک بخش‌های حیاتی زندگی شادتر و رضایت‌بخش‌تر هستند.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-psychology-of-creativity/202401/why-you-should-ignore-your-first-reaction-at-work

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید