پاسخ ایمنی خود را با همدلی افزایش دهید _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

منبع: Priscilla Du Preez/Unsplash

منبع: Priscilla Du Preez/Unsplash

چگونه همدلی در سطح بیولوژیکی برای تقویت سیستم ایمنی شما کار می کند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی بدن شما پیام‌هایی مانند همدلی، مهربانی و تحمل دریافت می‌کند، می‌توانید سریع‌تر بهبود پیدا کنید. اینها یک پاسخ ایمنی اولیه را تحریک می کنند – سپس نیروهای شفابخش طبیعی بدن شما نیز می توانند وارد عمل شوند.

وقتی با یک دوست در موقعیتی هیجان‌انگیز یا سخت همدلی می‌کنید، بدن شما و آنها اکسی توسین و اندورفین ترشح می‌کنند که ایمنی را تقویت می‌کنند، اضطراب را تسکین می‌دهند و آرامش را به ارمغان می‌آورند. بنابراین، زمانی که به کسی به روش‌های کوچک یا بزرگ کمک می‌کنید، معمولاً احساس بهتری دارید. این به عنوان “بالا بودن یاور” شناخته می شود. در مقابل، نگه داشتن خشم و نفرت می‌تواند با افزایش هورمون‌های استرس، که با فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، بی‌خوابی، اضطراب و طیف وسیعی از مشکلات سلامتی جدی مرتبط است، ایمنی را سرکوب کند.

تحقیقات قانع کننده همچنین نشان داده است که مشاهده یک عمل همدلی می تواند پاسخ ایمنی شما را بهبود بخشد. پس از اینکه 132 دانشجو در دانشگاه هاروارد ویدئویی از مادر ترزا در حال مراقبت از کودکان رها شده و افرادی که از جذام رنج می بردند را تماشا کردند، آنتی بادی های موجود در بزاق آنها به طور قابل توجهی افزایش یافت که نشانه ای از افزایش ایمنی است. این یافته که به “اثر مادر ترزا” معروف است، قابل توجه است. این نشان می دهد که وقتی شاهد یک عمل همدلی هستید، می تواند مصونیت قوی تری در شما ایجاد کند. بنابراین، همدلی شما می تواند از سلامت دیگران حمایت کند و همدلی آنها می تواند از سلامت شما حمایت کند. این گواهی قدرتمند برای توانایی شفابخش همدلی است.

چارلز داروین در کتابش هبوط انسان (منتشر شده در سال 1871، بیش از یک دهه پس از او در مورد منشاء گونه)، می نویسد که بقای مهربان ترین ها، نه شایسته ترین ها، مهم ترین عنصر در تکامل انسان است. او همدلی را به یک ویژگی حیاتی بقا-محور ارتقا می دهد. داروین استدلال می کند که ما یک گونه عمیقاً اجتماعی و مراقب هستیم که به طور غریزی به دیگران در مضیقه کمک می کنیم. هبوط انسان اندکی قبل از مرگ داروین منتشر شد و کمتر خوانده شده ترین کتاب او بود. با این حال، چرخش علمی یا آگاهی در حال رشد او – هر چند که ما به درک زیرکانه داروین نگاه کنیم – به مزیت بیولوژیکی همدلی اشاره می کند که به طور بالقوه می تواند نوع بشر را حفظ کند.

بیولوژی شما یک متحد ارزشمند در کمک به تقویت پاسخ ایمنی شما است. درک نحوه استفاده از عملکردهای شگفت انگیز آن به شما امکان می دهد محیطی برای شکوفایی همدلی ایجاد کنید. گوش دادن آگاهانه به بدن خود راهی برای نشان دادن مهربانی نسبت به خود، دیگران و دنیای بزرگتر است.

همدلی در عمل: سیستم عصبی خود را آرام کنید تا پاسخ ایمنی خود را تقویت کنید

زمانی که احساس می‌کنید یا «بیش از حد» فکر می‌کنید، وقت آن است که مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. این تمرین را از کتاب من تمرین کنید نابغه همدلی تا سلامتی خود را به حداکثر برسانید و به محض اینکه احساس کردید که در حال ساخت است، غلبه بر آن کاهش می یابد. اگر در محل کارتان آنقدر شلوغ هستید که نمی توانید استراحت کنید، زمانی را برنامه ریزی کنید تا بعداً در خانه دوباره جمع شوید.

درب دفتر یا اتاق خواب خود را برای چند دقیقه ببندید. در یک موقعیت راحت قرار بگیرید و چند نفس عمیق آرام بکشید تا بدنتان آرام شود. در باطن بگو برای کمک به استراحت و تازه کردن خودم، می‌توانم عصب واگ آرام را از طریق مدیتیشن مکث کرده و فعال کنم.. به آرامی نفس خود را تا شش بشمارید، نفس خود را تا شش بشمارید و سپس بازدم را تا شش بشمارید. چرخه را سه بار تکرار کنید. این تنفس احیا کننده سیستم عصبی شما را آرام می کند. از یک مکان آرام تر، می توانید انتخاب های عاقلانه تری داشته باشید. استفاده از زیست شناسی به شما امکان می دهد میزان احساس همدلی را تعدیل کنید.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-genius-of-empathy/202401/supercharge-your-immune-response-with-empathy

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید