پادزهر برای تثبیت یک ورزشکار در داده های تجزیه و تحلیل _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

داده‌های عملکرد تولید شده توسط فناوری می‌تواند برای اجرای بهینه ورزشی بسیار سمی و مخرب باشد و به طور قابل‌توجهی به استرس عاطفی ناسالم و آسیب‌های فیزیکی مرتبط با ورزش کمک کند.

همانطور که در مورد قبلی بحث شد ورزش بین گوش قسمت تاریک تجزیه و تحلیل ورزشی را در روانشناسی امروز، بسیاری از ورزشکاران جوان وسواس زیادی به دستیابی به اعداد تولید شده توسط تجزیه و تحلیل خود دارند و با افزایش و کاهش تعداد آنها به یک ترن هوایی هیجانی دست می زنند، همانطور که چنین اندازه گیری های عملکردی انجام می شود.

عملکرد ورزشی هنگام تمرین یا رقابت بدون پرت کردن اعداد و ارقام به اندازه کافی چالش برانگیز و استرس زا است. همانطور که در پست قبلی لینک شده در بالا توضیح داده شده است، این غرور اضافی می تواند منجر به عملکرد عجولانه و غیرقابل تبدیل شود.

به جای آن چه باید کرد.

نحوه انجام کارها توسط ورزشکاران نخبه

مشاهده دقیق کارهایی که بازیکنان لیگ برتر بیسبال قبل از هر زمین انجام می دهند، بیشتر همه چیزهایی را که باید در مورد یک رویکرد مؤثر برای عملکرد موفقیت آمیز بدانید، آشکار می کند.

کوزه ها به آرامی خودشان را آماده و ترکیب می کنند. آنها ممکن است شانه های خود را بچرخانند، پاهای خود را به آرامی خم کنند و تا نوک انگشت شست، توپ را در دستان برهنه خود بمالند، و سایر مانورهایی از این دست. بیشتر آن‌ها یک نفس عمیق و قابل مشاهده می‌کشند و سپس با چشمانشان روی یک هدف کوچک، قبل از اینکه بدنشان با حرکت بهینه به صفحه اصلی شتاب بگیرد، وارد یک باد کردن آهسته و عمدی می‌شوند که کارایی قدرت و کنترل زمین را به حداکثر می‌رساند.

بازیکنان بیسبال به آرامی وارد محوطه جریمه می شوند و قبل از هر زمین به طور روشمند یک سری اقدامات عمدی و بدون عجله را انجام می دهند. آنها در حالی که خود را در جعبه خمیر قرار می دهند، یک یا دو نفس عمیق و ریتمیک با بازدم های کشیده می کشند. هنگامی که توپ در معرض دید قرار می‌گیرد، چشم‌ها روی آن متمرکز می‌شوند، زیرا منتظر یک زمین با سرعت 100 مایل در ساعت برای رسیدن به صفحه اصلی هستند، در همان زمان که برای یک پلک زدن لازم است – یک کار به اندازه‌ی کافی دشوار بدون توجه به تعداد.

منبع: گروهبان  جوزف آ. لی / ویکی‌مدیا کامانز، مالکیت عمومی

منبع: گروهبان جوزف آ. لی / ویکی‌مدیا کامانز، مالکیت عمومی

بسکتبالیست ها قبل از زدن یک شوت خطا کارهای مشابهی انجام می دهند. حرکت پاهای خود از جلو به عقب، چرخاندن شانه ها، تکان دادن دست ها و انگشتان، به آرامی چند بار دریبل زدن توپ، قبل از اینکه چشمان خود را روی یک هدف کوچک قرار دهند تا دقت ضربه خود را تیز کنند. آنها با بازدم آهسته نفس عمیقی می کشند و به صورت موزون و عمدی به توپ شلیک می کنند.

همه این چیزها معمولاً به عنوان “روال” نامیده می شوند، مانورهایی که با دقت برنامه ریزی شده و برای چندین هدف طراحی شده اند. تسکین اعصاب یکی از این اهداف است تا بتوان عملکرد را با ریتم صحیح اجرا کرد. همچنین، می تواند کمک کند که ورزشکار از ذهن خود خارج شود و وارد بازی شود.

تمرکز بر روی چیزهای درونی (افکار و احساسات) می تواند حواس را از کار در حال انجام منحرف کند و عملکرد مطلوب را مختل کند. شاید متوجه شده باشید که بسیاری از کارهایی که پرتاب کننده ها، ضربه زننده ها، بازیکنان بسکتبال و سایر ورزشکاران انجام می دهند به کارگیری حواس بینایی، لامسه و حس عمقی (حرکت بدن و ریتم) است. انجام تمام آن کارهای مربوط به حس به ورزشکاران کمک می کند تا از افکار، احساسات و احساسات درونی مختلف که می توانند اجرای مهارت های ورزشی را مختل کنند، جدا شوند.

سس مخفی اجرای موفق ورزشی

«هر تکرار مهم است» یک عبارت رایج در دنیای ورزش است. “تکرار” کوتاه شده برای تکرار، یک اجرای تک تمرین یا مهارت ورزشی است. در اینجا یک راه ساده است که من برای درک ماهیت اثربخشی تکرار برای تمرین وزنه یا مهارت ورزشی ایجاد کردم:

آرآهنگ-Eاعدام-پاصلاح

دریافت کنید؟ آرآهنگ، Eاعدام، پاصلاح؟ هرزه?

حفظ ریتم (تمپو)، اجرا و دقت مناسب، آرامش را تضمین می کند و کارایی هر کاری که ورزشکار انجام می دهد را بهبود می بخشد. در زبان آموزش پذیرش و تعهد (ACT)، یک روش رایج رویکرد برای متخصصان عملکرد ذهنی، چنین اثربخشی “کارپذیری” نامیده می شود.

هنگامی که کارایی REP از بین رفته است – بخشی عادی از تجربه ورزشی – ورزشکاران از روش های شخصی برای بازگرداندن آن استفاده می کنند. به همین دلیل است که یک پارچ بیسبال از تپه پایین می‌آید و برای بازگرداندن آن چند قدم برمی‌دارد. پس از امتیاز دادن، دروازه‌بان‌های هاکی جلوی تور حرکت می‌کنند، یخ را با اسکیت‌های خود می‌خراشند و از بطری آب که بیشترشان بالای تور نگه می‌دارند، یک نوشابه می‌نوشند.

منبع: ارتش ایالات متحده WCAP / Wikimedia Commons، دامنه عمومی

منبع: ارتش ایالات متحده WCAP / Wikimedia Commons، دامنه عمومی

همه از تنفس آهسته و عمیق همراه با بازدم طولانی استفاده می کنند. این چیزی است که ارتش ایالات متحده آموزش می دهد و آن را “تنفس عمدی” می نامد، جهت هایی که شامل دم دیافراگمی، الگوی ریتمیک و احساس هدف برای هر نفس است. انجام این کار باعث حفظ آرامش در شرایط استرس زا توسط سربازان می شود.

مانورهای فوق معمولاً به عنوان “رهاسازی” نامیده می شوند. ورزشکار تمرکز و سیستم عصبی خود را مجددا راه اندازی می کند تا REP های بهینه را بازیابی و تضمین کند. به همین دلیل است که من دوست دارم آنها را “راه اندازی مجدد” بنامم. اولین مرحله حیاتی فرآیند راه‌اندازی مجدد، آگاهی از تمرکز، ریتم و/یا کارایی از دست رفته است.

ریتم موثر مورد نیاز برای یک مهارت خاص در ورزش، اجرای مهارت خاص و هر فرد متفاوت است. ورزشکاران باید هنگام اجرای یک مهارت خاص، ریتمی را که برای آنها بهتر عمل می کند، کشف و درک کنند و کارهای لازم برای حفظ آن ریتم را انجام دهند تا از خونسردی، اجرا و دقت بهینه اطمینان حاصل کنند.

کارایی کلید است و آگاهی از اینکه چه چیزی برای یک ورزشکار بهتر عمل می کند برای موفقیت بهینه بسیار مهم است. مربیان همچنین باید از ریتم ایده آل هر ورزشکار آگاه باشند تا به ورزشکاران خود در شیار سمت راست خود کمک کنند. تقاضای «انرژی» یکسان برای همه، تفاوت‌های فردی را در نظر نمی‌گیرد و می‌تواند ریتم بهینه را مختل کند و در اجرای موفقیت‌آمیز و دقت یک REP اختلال ایجاد کند.

یادداشتی در مورد تجزیه و تحلیل

داده های عملکرد، از جمله تجزیه و تحلیل، در ورزش مهم است و زمانی که به درستی استفاده شود مفید است. زمان دویدن و شنا، سرعت بازی بیسبال (“velo”) و “سرعت چرخش” هنگام پرتاب فوتبال از اهمیت آشکاری برخوردار است.

با این حال، تمرکز بیش از حد و استفاده نادرست از آن داده ها، هنگام تمرین یا رقابت می تواند در عملکرد موفقیت آمیز اختلال ایجاد کند. ورزشکاران حواس پرت وقتی وسواس زیادی برای رسیدن به اعداد دارند، کارایی خود را از دست می دهند و اغلب ریتم بهینه را به خطر می اندازند یا اجرای REP های خود را به هم می ریزند.

اندازه‌گیری گاه به گاه زمان‌ها، «velo» و «سرعت چرخش» می‌تواند به طور سازنده‌ای در مورد پیشرفت و پیشرفت اطلاعاتی ایجاد کند، اما انجام این کار در هر تکرار (که بسیاری از مربیان و ورزشکاران انجام می‌دهند) می‌تواند حواس را پرت کند و با تغییر زمان، استرس ذهنی مخرب ایجاد کند. REP به REP. همچنین می تواند باعث فشار بیش از حد شود که می تواند منجر به آسیب فیزیکی شود.

ورزشکارانی که پس از هر بار تکرار داده ها را جمع آوری و مشاهده می کنند، مانند یک فرد رژیمی است که پس از هر وعده غذایی یا لقمه غذا، خود را وزن می کند. این دستور العملی برای حواس پرتی و فشار و اضطراب غیر ضروری است که مطمئناً مانع از موفقیت می شود.

خلاصه آن

تمرکز بیش از حد بر روی اعداد می تواند عملکرد مطلوب را مختل کند، تمرکز صحیح را از بین ببرد، استرس غیر ضروری ایجاد کند و باعث آسیب فیزیکی شود.

از تثبیت داده ها دست بردارید.

به حداکثر رساندن عملکرد مستلزم حفظ ریتم موثر، اجرا و دقت-REP ها است. خونسردی و ریتم مطلوب را با الگوبرداری از ورزشکاران نخبه بیاموزید و حفظ کنید. سیستم عصبی سوخت اضافی را برای حداکثر عملکرد فراهم می کند، اما همچنین می تواند انرژی بیش از حد تولید کند یا آن را با اضطراب منجمد کند که باعث ایجاد تنش و فشار اضافی می شود که در عملکرد مطلوب اختلال ایجاد می کند.

اعداد را فراموش کنید، REP های بهینه ایجاد کنید، آنها را حفظ کنید، از کارایی از دست رفته آگاه باشید و آن را بازگردانید.

بینگو! عملکرد بهینه

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/sport-between-the-ears/202405/the-antidote-for-an-athletes-fixation-on-analytics-data

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید