والدین، ثروت، مسابقه شانس دختران را برای ورزش کردن افزایش می دهد _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که احتمال اینکه یک دختر در ورزش دبیرستانی در ایالات متحده شرکت کند، چندان به انتخاب فردی بستگی ندارد. در عوض، تصمیمات اتخاذ شده توسط والدین، ثروت خانواده و جامعه، و پویایی نژاد اهمیت دارد.

با ترکیب مصاحبه با ورزشکاران نخبه کالج و تجزیه و تحلیل داده های بیش از 4000 دختر دبیرستانی، محققان دریافتند که وضعیت اجتماعی-اقتصادی – خانواده ها و مناطق مدرسه ای که در آن زندگی می کنند – به طور مداوم زیربنای عوامل دیگری است که فرصت های بازی را برای دختران تقویت می کند یا مانع از آن می شود. یک یا چند ورزش و به آن پایبند باشید.

پنجاه سال پس از تصویب عنوان نهم، فرصت برای دختران و زنان در ورزش همچنان در حال رشد است، اما با فرصتی که برای پسران و مردان ارائه می شود برابری نمی کند. اگرچه تعداد دخترانی که در دبیرستان ورزش می کنند از 300000 به بیش از 3 میلیون نفر رسیده است، اما بین نرخ مشارکت دختران و پسران حدود 10 درصد تفاوت وجود دارد.

محققان می گویند با این حال فرصت ها در میان دختران نیز برابر نیست، به این معنی که به ویژه دختران رنگین پوست، از خانواده های طبقه اجتماعی پایین تر، و تحصیل در مدارس در محله های کم درآمد به طور بالقوه از برخی از پاداش های اجتماعی، آموزشی و حرفه ای مرتبط با ورزش محروم هستند. مانند اینکه به عنوان یک فرد با استعداد، یک بازیکن تیم یا یک کار سخت دیده شود.

مهم است که بدانیم مشارکت ورزشی در مدرسه در خلأ ایجاد نمی‌شود و فقط به شایستگی، سخت‌کوشی، پشتکار و نظم مرتبط است، بلکه به شیوه‌های فرزندپروری و پویایی‌های وضعیت نژادی و اجتماعی-اقتصادی، از جمله تنظیمات و مفروضات انتخابی و انتخاب‌های مجزا مرتبط است. کریس کنستر، نویسنده ارشد، استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه ایالتی اوهایو، می‌گوید: تلاش‌هایی که می‌تواند مسیرهای متفاوتی را پیش ببرد. “عوامل اجتماعی مهم هستند و این کار را متفاوت انجام می دهند.”

این تحقیق به صورت آنلاین در 20 فوریه در مجله منتشر شد تمرکز جامعه شناختی.

برای این مطالعه، کنستر و همکارانش به دنبال تعیین این بودند که کدام دختران شانس انجام کدام ورزش‌ها را دارند و برای چه مدت، و تأثیر عوامل ساختاری مانند نژاد، طبقه و جنسیت بر این فرصت‌ها.

نویسنده اول، کریستن هکستروم، استادیار زبان، فرهنگ و جامعه در دانشگاه ایالتی اورگان، مصاحبه های گسترده ای با 47 ورزشکار دوومیدانی و قایقران که 28 نفر از آنها زن بودند، انجام داد تا عواملی را که آنها را قادر می ساخت تا به جایگاه نخبه خود در کالج دست یابند. .

مضامین واضح پدیدار شد. والدینی که دارای موقعیت اجتماعی-اقتصادی بالاتری بودند که در جوامع ثروتمند زندگی می‌کردند، قبل از شروع مهدکودک، نقش بسیار فعالی در تبدیل ورزش به بخشی تعیین‌کننده از زندگی فرزندان خود داشتند و دسترسی به بسیاری از ورزش‌های مختلف در دوران رشد، ادامه شرکت را برای این ورزشکاران جوان آسان‌تر کرد.

شبح برتری مرد به رغم انتظارات مبنی بر اینکه تفکیک جنسیتی زنان جوان را توانمند می کند و از آنها محافظت می کند، در محیط ورزشی نفوذ کرد. مناطق سفیدپوست و حومه شهر نسبت به جوامع کم درآمد و دارای تنوع نژادی ورزش بیشتری ارائه می دادند و دختران رنگین پوستی که در محله های ثروتمند بزرگ شده بودند هنوز احساس می کردند که به سمت ورزش های خاصی مانند دو و میدانی سوق داده می شوند یا مانند یک نشانه در تیم های خود با آنها رفتار می شود.

این عوامل ترکیبی طبقه، جنسیت و نژاد نشان می دهد که صرفاً شرکت در ورزش و سپس انتخاب آزادانه بهترین تناسب برای همه دختران در دسترس نیست.

هکستروم گفت: «ما این تصور را به چالش می کشیم که عملکرد ورزشی با انتخاب یک فرد هدایت می شود. ما مکانیسم هایی را شناسایی کرده ایم که از طریق آنها مسیریابی فرصت ها رخ می دهد.

تأثیر طبقه اجتماعی، نژاد و جنسیت بر فرصت‌های ورزشی برای دختران با تجزیه و تحلیل آماری داده‌های مطالعه طولی آموزشی بر روی 4271 دختر از 559 مدرسه ایالات متحده که از سال‌های 2002 تا 2004 در کلاس‌های 10 تا 12 حضور داشتند، اثبات شد. تجزیه و تحلیل همچنین شامل داده هایی در مورد اندازه مدرسه بود. اعداد و اطلاعات جمعیت شناختی دانش آموزانی که در ورزش شرکت کردند. ورزش های ارائه شده؛ و به عنوان شاخصی از وضعیت اجتماعی و اقتصادی مدرسه، درصد دانش آموزان واجد شرایط برای ناهار رایگان یا ارزان قیمت.

نتایج نشان داد که در سطح فردی، دختران سفیدپوست دبیرستانی بیشتر از دختران رنگین پوست به انجام هر ورزش مدرسه ای تمایل داشتند. در سطح مدرسه، حضور در مدرسه‌ای با نسبت بیشتری از دانش‌آموزان سفیدپوست ارتباط مثبتی با احتمال اینکه یک دختر یک ورزش مدرسه را انجام دهد و به طور مداوم آن را انجام دهد، مرتبط بود.

طبقه اجتماعی مدارس و خانواده ها عامل اساسی در بسیاری از این پویایی ها بود. برای مثال، صرف نظر از ترکیب نژادی بدن دانش‌آموزان یا اندازه مدرسه، افزایش 25 درصدی درصد دانش‌آموزان کم درآمد با کاهش 20 درصدی شانس مشارکت ورزشی دختران همراه بود.

وضعیت اجتماعی-اقتصادی خانواده بالاتر احتمال اینکه دختران در کلاس دهم بیشتر ورزش کنند و تا سال آخر بازی کنند افزایش می دهد و شانس دختری از خانواده ای با وضعیت اجتماعی-اقتصادی بالا برای شرکت در هر رشته ورزشی مدرسه 50 درصد بیشتر از شانس دختران است. از خانواده ای با وضعیت متوسط ​​اجتماعی-اقتصادی که وارد یک ورزش می شوند.

علاوه بر این، اندازه مدرسه کوچکتر با مشارکت بیشتر دختران در ورزش مرتبط بود، و تعداد بیشتری از ورزش های ارائه شده توسط یک مدرسه به طور مثبت با احتمال ورزش دختران مرتبط بود.

برخی از این یافته ها برای تیم آشنا هستند. جیمز تامپست، یکی از نویسندگان این مقاله، دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی در ایالت اوهایو، مطالعه‌ای را در سال 2021 رهبری کرد که نشان داد ورزشکاران دبیرستانی اگر از خانواده‌های با درآمد بالاتر باشند و در مدارس ثروتمندتر تحصیل کنند، احتمال بیشتری برای ورزش در کالج دارند. او خاطرنشان کرد که این مطالعه جدید نشان داد که ثروت خانواده به بچه‌ها این امکان را می‌دهد تا در جوانی شروع به انجام انواع ورزش‌های مختلف کنند و به آنها کمک می‌کند تا قدرت واقعی خود را پیدا کنند.

تامپست گفت: «ورزشکاران چند رشته ورزشی به احتمال زیاد به شرکت و تداوم در ورزش ادامه می دهند – این فقط یک موضوع تخصصی نیست. “افرادی که در همه چیز پرتاب می شوند، این شانس را دارند که به طور بالقوه در چیزی تخصص داشته باشند که آنها را به سطح بعدی برساند، مزایایی را که به دنبال آنها هستند، مانند ورود به مدرسه یا برنامه خاصی که می خواهند به آنها بدهد.”

کنستر گفت که نابرابری در دسترسی دختران به مزایای سلامتی و اجتماعی مرتبط با شرکت در ورزش به نیاز سرمایه گذاری برای در دسترس قرار دادن فرصت های ورزشی برای همه افراد در طول زندگی اشاره دارد.

وی گفت: باید در خصوص پاداش مشارکت ورزش مدارس در مؤسسات آموزشی و کاری نظارت دقیقی صورت گیرد. “راه حل پیشنهادی برای پرداختن به این موضوع رهایی از ورزش نیست، بلکه تشخیص چیزهای شگفت انگیزی است که از تجربیات ورزشی ناشی می شود – اما ما باید در ارائه ورزش های مثبت تر و کم هزینه تر مراقب و مراقب باشیم. فرصت ها.”

https://www.sciencedaily.com/releases/2024/02/240229124711.htm

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید