همکاری هوشمند چگونه کار می کند | روانشناسی امروز _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

موارد تجاری برای همکاری هوشمند فراوان است، اما همکاری خلاقانه واقعی در تجارت بسیار نادر است. دکتر هایدی گاردنر، همکار ممتاز دانشکده حقوق هاروارد، در مورد همکاری تحقیق کرده است، افراد باید در تخصص‌های مختلف و همچنین تفاوت‌های شخصی و فرهنگی برای آنها و کسب‌وکارشان با هم کار کنند تا سود حاصل از همکاری هوشمند را به دست آورند.

آنچه مورد نیاز است، هم مورد منطقی کسب و کار و هم مهارت های بین فردی برای کار موثر با افراد متفاوت از خودتان – و همچنین ساختارهای سازمانی است که از همکاری پشتیبانی می کند و به محصولات کار جمعی پاداش می دهد.

چیزی که در تحقیقات گاردنر مرا تحت تأثیر قرار داد این بود که موقعیت تجاری چقدر برای همکاری قوی است. او این مورد را به وضوح بیان کرد و با داده‌های محکمی از آن حمایت کرد – همکاری واقعی متقابل سیلو در شرکت‌های خدمات حرفه‌ای می‌تواند تعداد واحدهای تجاری را افزایش دهد که به مشتری خدمات می‌دهند، و زمانی که فردی ترک می‌کند، تیم‌های مشارکتی نرخ نگهداری مشتری را برای رنجرهای تنها سه برابر می‌کنند.

Lloyd_Shutterstock_1391360417

Lloyd_Shutterstock_1391360417

چه چیزی بیشتر سازمان ها را از بهره مندی از این مزایای همکاری باز می دارد؟

بسیاری از همکاران بالقوه با نیت بزرگ شروع به کار می کنند، و سپس قبل از اینکه آنها یا سازمانشان واقعاً اثرات مضاعف شکستن سیلوها را دریافت کنند، روی صخره های پویایی منفی گروه سقوط می کنند. گاردنر برخی از این موانع را شناسایی کرد – به عنوان مثال، سرزنش یا فرض سرزنش – که زمانی به وجود می آیند که افرادی که با آنها همکاری می کنید، متفاوت از خودتان نگاه، احساس، رفتار و فکر می کنند. این یک مثال خوب از رفتار درون گروهی و بیرون گروهی است، که در آن افراد درون گروهی مثبت دیده می شوند و افراد بیرونی با دید منفی.

این به عنوان تحریک با برخی از چیزهایی که دیگران را متفاوت می کند نشان می دهد. با این حال، آنهایی که در خارج از گروه هستند، اغلب دارای تفاوت ارزشمندی هستند که برای خلاقیت همکاری لازم است. مردم شروع به صحبت در مورد اینکه چگونه “آنها” (دیگران مختلف در تیم احتمالی) اولویت ها، حقایق، ایده ها، فرهنگ و ارزش های خود را اشتباه می دانند، یا اینکه چگونه “آنها” واقعا به درستی به “ما” گوش نمی دهند. کار در یک تک کشت می تواند جذاب باشد زیرا بودن در میان افرادی که مانند ما فکر و عمل می کنند آرامش بخش است.

همکاران بالقوه در سراسر سیلوها به چیزی بیش از یک مورد تجاری نیاز دارند تا از این موانع همکاری عبور کنند. بسیاری باید ابتدا ناامیدی های فوق را بیان کنند. هنگامی که آنها آن را از سینه خود خارج کردند، به حمایت نیاز دارند تا ارزش آن دیدگاه‌ها، اولویت‌ها و روش‌های متفاوت بودن را از سیلوهای دیگر باز کنند. و مطمئناً، آنها باید متقاعد شوند که آن “دیگران” نیز به همان اندازه متعادل به آنها گوش می دهند.

خبر خوب این است که می توان مهارت های سیستم های ارتباطی مورد نیاز برای همکاری در تیم های مختلف را آموخت. رهبران به این مهارت ها نیاز دارند تا کسب و کار خود را رشد دهند و از تنوع و سود مشارکتی که گاردنر به وضوح بیان می کند، بهره ببرند. من بخشی از یک شبکه جهانی هستم که به ایجاد هوش بیشتر در سیستم های ارتباطی بین رهبران و تیم های آنها اختصاص یافته است و کار می کند.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/recovering-man/202403/how-smart-collaboration-works

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید