مطالعه می گوید که یادگیری اجتماعی-عاطفی صریح می تواند نقش کلیدی در درس های PE داشته باشد _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که معلمان ممکن است انگیزه بیشتری برای کمک به دانش‌آموزان در تعامل با احساسات خود و ایجاد انعطاف‌پذیری در زمانی که این کار بخشی از درس است، به جای یک مداخله اضافی، داشته باشند.

به گفته محققان، استفاده از یادگیری اجتماعی-عاطفی برای حمایت از کودکان برای توسعه مهارت‌های ارتباطی، مدیریت استرس و پذیرش شکست به عنوان بخشی از آموزش روزمره بهترین کار را دارد – به جای زمانی که به طور ارگانیک با زندگی مدرسه و برنامه درسی مرتبط نباشد.

این مطالعه توسط النی دیمیترلو، جورج کوتسوریس و آلیسون پیرسون از دانشکده آموزش دانشگاه اکستر در ژورنال منتشر شده است. مراقبت شبانی در آموزش و پرورش.

دکتر دیمیترلو گفت: «نیاز به معرفی صریح آموزش عاطفی-اجتماعی در آموزش متوسطه وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که نوجوانان جوان از نتایج مثبت کوتاه مدت و بلندمدت مرتبط با نگرش مثبت نسبت به خود و دیگران، رفتار مثبت، رفاه و موفقیت تحصیلی برخوردارند».

دکتر کوتسوریس گفت: “معلمان احساس می کردند که برنامه درسی مبتنی بر یادگیری اجتماعی و عاطفی نه تنها در ابتدایی که برخی فکر می کنند مناسب تر است بلکه در مدارس راهنمایی نیز جایگاهی دارد. اینها مهارت هایی هستند که در یک پیوستار رشدی آموخته می شوند که دانش آموزان باید آن را پرورش دهند. قبل از اینکه در موقعیتی قرار بگیرید که مهارت های پیچیده تر را توسعه دهید، ابتدا برخی از مهارت های اساسی.

نوجوانان به احتمال زیاد چالش‌های عاطفی را تجربه می‌کنند، و حتی اگر به استراتژی‌های مؤثر برای تنظیم هیجانات خود در آموزش ابتدایی مجهز باشند، باید بتوانند در دبیرستان به این شکل از حمایت دسترسی داشته باشند.»

دانشگاهیان در طول ترم تابستانی سال 2022 به مدت دو ماه با یک مدرسه متوسطه معمولی در جنوب غربی انگلستان همکاری کردند. دو کارآموز معلم و یک معلم PE واجد شرایط، دنباله ای از چهار درس را طراحی، ارزیابی و برنامه ریزی کردند. تدریس در PE با استفاده از رویکرد مطالعه درس، که منشا آن ژاپن است.

به عنوان بخشی از این مطالعه، معلمان PE با دانش آموزان در طیف وسیعی از فعالیت ها کار کردند. در یک مورد، معلمان PE به دانش‌آموزان تیم‌سازی را آموزش می‌دادند و از آنها می‌خواستند که دو به دو با هم کار کنند تا از دیواری بالا بروند در حالی که یکی از آنها چشم‌بند بود. در شروع فعالیت، دانش آموزان باید در مورد استراتژی برای رسیدن به این هدف بحث و توافق می کردند. در پایان، آنها باید در مورد توانایی‌های خود فکر می‌کردند و درباره اینکه چه چیزی خوب و اشتباه بوده و چگونه می‌توانست کارها را متفاوت انجام دهد، بحث می‌کردند..

دو دیدگاه متمایز در میان معلمان شرکت کننده پدیدار شد. از یک سو، این دیدگاه وجود داشت که ساختار اصلی و محتوای موضوع باید بدون تغییر باقی بماند. معلمان باتجربه درگیر در این بحث، معرفی آموزش مبتنی بر عاطفه-اجتماعی در دروس PE را زیر سوال بردند و ابراز نگرانی کردند که ممکن است از یادگیری مهارت های رشد جسمانی کودکان جلوگیری کند.

با این حال، به نظر می رسید که کارآموزان معلم برای شناخت مزایایی که آموزش صریح مهارت های اجتماعی و عاطفی ممکن است برای دانش آموزان به ارمغان بیاورد، بازتر به نظر می رسید. این باور وجود داشت که دانش‌آموزانی که به‌ویژه از نظر عاطفی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است از چنین رویکردی سود بیشتری ببرند. این ممکن است منعکس کننده این باشد که چگونه احساسات و سلامت روان توسط نسل های جوان تر مورد بحث قرار می گیرد.

https://www.sciencedaily.com/releases/2024/03/240313135333.htm

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید