طلوع نارضایتی: باز کردن افت خلق و خوی صبحگاهی _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

خلاصه: کارورزان پزشکی بر اساس تجزیه و تحلیل داده های Fitbit از بیش از 2500 شرکت کننده، نزدیک به ساعت 5 صبح، با افزایش تا ساعت 5 بعدازظهر، کمترین خلق و خوی خود را تجربه می کنند. این تحقیق بر نادیر چرخه خلق و خوی طبیعی در ساعات اولیه، مستقل از محرومیت از خواب تاکید می کند، که رکود خلقی را تشدید می کند و نوسانات عاطفی روزانه را تشدید می کند.

این مطالعه از طریق نظارت مستمر ضربان قلب، قدم‌ها، خواب و خلق و خوی طی دو سال، شواهد تجربی از نحوه تأثیر ریتم‌های شبانه‌روزی و محرومیت از خواب بر خلق و خوی ارائه می‌دهد و بینش‌هایی را در مورد مدیریت رفاه در حرفه‌های پر استرس ارائه می‌دهد.

حقایق کلیدی:

  1. خلق و خو به طور طبیعی چرخه می‌کند، با پایین‌ترین نقطه در حوالی ساعت 5 صبح و حداکثر تا ساعت 5 بعد از ظهر، که نشان‌دهنده تأثیر ریتم شبانه‌روزی بر بهزیستی عاطفی است.
  2. کم خوابی شدت نوسانات خلقی را تشدید می کند، سطح خلق و خو را بیشتر کاهش می دهد و تنوع خلق و خو را در طول روز افزایش می دهد.
  3. این مطالعه از جمع‌آوری داده‌های مستمر طی دو سال، از جمله ضربان قلب، قدم‌ها، خواب و نمرات خلق و خوی روزانه از بیش از 2500 کارورز پزشکی استفاده کرد که آن را به یک تحقیق مهم در مورد تأثیر استرس کار و الگوهای خواب بر خلق و خوی تبدیل کرد.

منبع: دانشگاه میشیگان

برای بسیاری از مردم همیشه قبل از طلوع صبح تاریک‌ترین هواست، و اکنون، یک مطالعه دانشگاه میشیگان و سلامت Dartmouth به علم بیدار شدن در سمت اشتباه تخت پرداخته‌اند.

این مطالعه که از داده‌های Fitbit بیش از 2500 پزشک آموزش‌دهنده (کارورز) در طول دو سال استفاده می‌کند، نشان داد که چرخه‌های خلقی خود گزارش‌شده کارورزان نزدیک به ساعت 5 صبح به پایین‌ترین نقطه و در حدود ساعت 5 بعد از ظهر به بالاترین نقطه خود می‌رسند. کمبود خواب باعث ایجاد این خلق و خو می‌شود. نوسانات شدیدتر، منجر به خلق بدتر و تغییرات بزرگتر در خلق و خوی در طول روز می شود.

خلق و خوی به طور طبیعی با پایین ترین نقطه در صبح و بالاترین نقطه در هنگام غروب، مستقل از کم خوابی چرخه می کند. بنجامین شاپیرو، نویسنده ارشد این مطالعه و روانپزشک در Dartmouth Health، گفت: محرومیت از خواب یک فرآیند جداگانه است که باعث کاهش بیشتر خلق و خو می شود.

این زنی را نشان می دهد که به نور صبح نگاه می کند.
اما محققان نشان دادند که ابزارهای غیرتهاجمی مانند Fitbits یا دیگر ساعت‌های هوشمند می‌توانند در ردیابی اختلالات خلقی و ریتم‌های شبانه‌روزی مفید باشند. اعتبار: اخبار علوم اعصاب

بنابراین، فردی که تمام شب ساعت 5 صبح بیدار است، باید خلق و خوی کمتری نسبت به زمانی داشته باشد که فقط ساعت 5 صبح از خواب بیدار شده بود، اما در یک روز معمولی خلق و خوی او در ساعت 5 صبح همچنان پایین تر از حالت عصر است.

این مطالعه که در مجله منتشر شده است سلامت دیجیتال PLOS، داده های 2602 کارورز پزشکی را در یک دوره دو ساله تجزیه و تحلیل کرد. محققان ضربان قلب مداوم، تعداد قدم ها، داده های خواب و نمرات خلق و خوی روزانه کارورزان را اندازه گیری کردند. محققان همچنین زمان شبانه روزی و زمان بیداری را از اندازه گیری ضربان قلب و اندازه گیری حرکتی پوشیدنی دقیقه به دقیقه تخمین زدند.

دنی فورگر، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد ریاضیات و پزشکی محاسباتی و بیوانفورماتیک در دانشگاه UM می‌گوید: «ما متوجه شدیم که خلق و خو از ریتمی پیروی می‌کند که به ساعت داخلی بدن متصل است، و تأثیر ساعت با بیدار ماندن بیشتر می‌شود. دانشکده پزشکی.

“این مطالعه بر نقش مهم ساعت بدن ما در خلق و خوی ما تاکید می کند و فناوری پوشیدنی را به عنوان یک راه هیجان انگیز جدید برای کشف این عوامل در مسائل مربوط به سلامت روان معرفی می کند.”

کارورزان پزشکی، بخشی از مطالعه سلامت کارورز، یک مطالعه چند مرکزی در سراسر ایالات متحده که شامل پزشکان سال اول می‌شود، یک ارزیابی روزانه را نیز تکمیل کردند. کارآموزان می توانستند ارزیابی را در هر نقطه از روز تکمیل کنند و ارزیابی شامل یک سوال واحد بود: حال و هوای امروز شما چگونه بود؟

سپس محققان امتیازات خلقی شرکت‌کنندگان را بر اساس فاز شبانه‌روزی و زمان بیداری آنها ترسیم کردند. آنها دریافتند که خلق و خو در ساعت 5 بعد از ظهر به اوج خود می رسد و در ساعت 5 صبح به پایین ترین حد خود می رسد.

رشته روانپزشکی می داند که خواب و ریتم شبانه روزی نقش مهمی در سلامت روان دارند. با این حال، این یافته ها تنها در نمونه های کوچک و در محیط های آزمایشگاهی مصنوعی نشان داده شده است. “این مطالعه این یافته ها را به زندگی روزمره در میان تعداد زیادی از شرکت کنندگان تعمیم می دهد.”

محققان می گویند مطالعه آنها فقط به یک مدل کلی خلقی در کارورزان پزشکی توجه کرده است و تغییرات فردی خلق و خو پیچیده تر است و به عواملی مانند پویایی اجتماعی، برنامه ها و خلق و خوی بستگی دارد.

همچنین حداقل افرادی وجود داشتند که بیش از 18 ساعت در طول روز بیدار می ماندند. در نهایت، محققان از مقیاس‌های ارزیابی هیجانی معتبر مانند مقیاس استرس اضطراب افسردگی یا ابزارهای غربالگری بالینی استفاده نکردند.

اما محققان نشان دادند که ابزارهای غیرتهاجمی مانند Fitbits یا دیگر ساعت‌های هوشمند می‌توانند در ردیابی اختلالات خلقی و ریتم‌های شبانه‌روزی مفید باشند.

شاپیرو گفت: «به‌جای نیاز به خون‌گیری تهاجمی یا پایش دما، می‌توانیم داده‌های مشابهی را از یک Fitbit روزانه به دست آوریم. “این در را برای پزشکان سلامت روان باز می کند تا از معیارهای ریتم شبانه روزی در عمل بالینی روزمره استفاده کنند.”

درباره این خبر تحقیق خلق و خو و خواب

نویسنده: مورگان شربرن
منبع: دانشگاه میشیگان
مخاطب: مورگان شربرن – دانشگاه میشیگان
تصویر: این تصویر به Neuroscience News اعتبار داده شده است

تحقیق اصلی: دسترسی آزاد.
کشف تأثیر متقابل ریتم شبانه روزی و محرومیت از خواب بر خلق و خو: یک مطالعه دنیای واقعی بر روی پزشکان سال اولنوشته بنجامین شاپیرو و همکاران. سلامت دیجیتال PLOS


خلاصه

کشف تأثیر متقابل ریتم شبانه روزی و محرومیت از خواب بر خلق و خو: یک مطالعه دنیای واقعی بر روی پزشکان سال اول

تأثیر متقابل بین ریتم های شبانه روزی، زمان بیداری و خلق و خوی در دنیای واقعی به خوبی درک نشده است. افرادی که در مشاغل پر استرس با برنامه های نامنظم یا شیفت های شبانه مشغول هستند، به ویژه در برابر افسردگی و سایر اختلالات خلقی آسیب پذیر هستند.

پیشرفت در فناوری پوشیدنی فرصتی برای مطالعه این فعل و انفعالات در خارج از یک محیط آزمایشگاهی کنترل شده فراهم کرده است. در اینجا، ما تأثیرات ریتم شبانه روزی و زمان بیداری را بر خلق و خوی پزشکان سال اول با استفاده از ابزارهای پوشیدنی بررسی می کنیم.

ضربان قلب مداوم، شمارش گام ها، داده های خواب و نمرات خلق و خوی روزانه از 2602 کارورز پزشکی در 168311 روز داده Fitbit جمع آوری شد. زمان شبانه روزی و زمان بیداری از اندازه‌گیری‌های ضربان قلب پوشیدنی و حرکت دقیقه به دقیقه استخراج شد.

مدلسازی مختلط خطی رابطه بین خلق و خو، ریتم شبانه روزی و زمان بیداری را تعیین کرد. در این گروه، خلق و خوی با زمان سنجی شبانه روزی تعدیل شد (001/0p<).

علاوه بر این، نشان می‌دهیم که افزایش زمان بیداری هم خلق و خوی را بدتر می‌کند (001/0p<) و هم ریتم شبانه‌روزی خلق را به‌طور غیرخطی تقویت می‌کند. این یافته‌ها نقش ریتم‌های شبانه‌روزی و محرومیت از خواب را در خلق و خوی اساسی نشان می‌دهند و نشان می‌دهند که چگونه می‌توان این عوامل را در تنظیمات دنیای واقعی با استفاده از Fitbits مطالعه کرد.

آنها بر فرصت امیدوارکننده ای برای استفاده از ابزارهای پوشیدنی در بکارگیری کرونوتراپی برای بیماری های روانی تاکید می کنند.

https://neurosciencenews.com/morning-mood-25754/

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید