طرز فکر رشد معلمان مهمتر از گرمی به نظر می رسد _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دانش‌آموزان تمایل دارند معلمان دوستانه را دوست داشته باشند، اما کسانی را دوست دارند که معتقدند می‌توانند حتی بیشتر پیشرفت کنند.

دانش‌آموزان در یک مطالعه هنوز به مربیانی که سردمداران توصیف شده‌اند، اما دارای ذهنیت رشد نیز بودند، پاسخ مثبت دادند، به این معنی که احساس می‌کردند توانایی دانش‌آموزان در یک موضوع می‌تواند با سخت‌کوشی و امتحان کردن استراتژی‌های مختلف بهبود یابد. عکس این قضیه نیز صادق بود: تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان به معلمی گرم و خندان واکنش منفی نشان دادند که یک طرز فکر ثابت را بیان کردند، که این اعتقاد بر این است که توانایی‌های ذاتی را نمی‌توان تغییر داد، مثلاً فردی که به طور طبیعی در ریاضیات خوب است.

ماکیتا وایت، نویسنده اصلی، دکترای روانشناسی دانشگاه ایالتی واشنگتن، گفت: «فقط خوب بودن کافی نیست. نامزد “اگر معلمان بتوانند رفتار خود را به گرمی تغییر دهند، تاثیر خوبی دارد، اما انتقال یک ذهنیت رشد بسیار بهتر از یک ذهنیت ثابت به دانش آموزان است.”

تحقیقات قبلی اشاره کرده است که دانش آموزان تمایل دارند معلمانی را که دارای طرز فکر رشد هستند، دوستانه و خونگرم ببینند، بنابراین این مطالعه اثبات مفهومی که در مجله منتشر شده است. علم انگیزه، برای ارزیابی آن عوامل به طور جداگانه طراحی شده است.

شرکت‌کنندگان در مطالعه همچنان به مربی‌ای که هم دوستانه و هم دارای طرز فکر رشد توصیف شده بود، بهترین پاسخ را دادند. با این حال، یک مربی “سرد” با طرز فکر رشد هنوز پاسخ مثبت بیشتری نسبت به یک مربی “گرم” با ذهنیت ثابت مشاهده می کند.

الیزابت کانینگ، محقق روانشناسی WSU گفت: این نشان می دهد که معلمان ممکن است ذهنیت خود را مهمتر از رفتار خود بدانند.

کانینگ، نویسنده ارشد این مقاله گفت: “در یک سطح بسیار ساده، صمیمی بودن خوب است، اما پیام‌های ذهنی که شما به دانش‌آموزان ارسال می‌کنید واقعا مهم هستند. آنها می‌توانند حتی قدرتمندتر از صرفاً دوستانه بودن یا استقبال از دانش‌آموزان باشند.”

برای این مطالعه، محققان به 332 دانشجوی کالج یکی از چهار تصویری را ارائه کردند که یک استاد آمار را با رفتارها و طرز فکرهای متفاوت توصیف می‌کرد. سپس دانش‌آموزان به مجموعه‌ای از سؤالات در مورد نظرشان در مورد استاد و کلاسی که تدریس می‌کنند، از جمله سطح راحتی آنها در گذراندن دوره و اینکه فکر می‌کردند چقدر خوب عمل می‌کنند، پاسخ دادند.

در سناریوهای ذهنیت رشد، استاد اظهار داشت که “هر دانش آموزی می تواند مطالب را بیاموزد” اگر سخت کار کند، از اشتباهات درس بگیرد و در صورت نیاز به دنبال کمک باشد. در طرح‌های ذهنیت ثابت، استاد گفت که برخی از دانش‌آموزان “یک موهبت طبیعی در آمار” دارند، در حالی که سایر دانش‌آموزان اگر “فرد آمار” نباشند ممکن است با مشکل مواجه شوند.

چه مربیان به عنوان “بسیار خونگرم و دوستانه” توصیف شده باشند و چه خیره شده و دانشجویان را عصبی می کنند، سناریوهایی که اساتید ذهنیت رشد را بیان می کردند، پاسخ مثبت تری از سوی دانشجویان داشت. آنها گزارش دادند که احساس تعلق بیشتری به کلاس دارند، احساسات “محور” کمتری دارند و شانس بهتری برای موفقیت در این دوره دارند.

ذهنیت رشد اغلب به عنوان یک مزیت در رابطه با آموزش مطرح می شود. با این حال، بیشتر تحقیقات قبلی بر روی باورهای انگیزشی دانش آموزان با توجه اخیر به ذهنیت مربیان متمرکز شده است. علاوه بر این مطالعه، آزمایشگاه کانینگ کارهایی را انجام داده است که نشان می‌دهد مربیانی با ذهنیت رشد می‌توانند شکاف‌های عملکردی را برای گروه‌های سنتی محروم کاهش دهند. به عنوان مثال، در یک مطالعه مشخص شد که مربیانی با ذهنیت ثابت عملکرد زنان را در دوره‌های STEM تضعیف می‌کنند و در مطالعه‌ای دیگر شکاف پیشرفت نژادی بیشتری نسبت به دوره‌هایی ایجاد می‌کنند که توسط افراد دارای ذهنیت رشد تدریس می‌شوند.

او گفت: «وقتی فقط بر ذهنیت دانش‌آموزان تمرکز می‌کنید، می‌تواند منجر به سرزنش دانش‌آموز شود، بنابراین اگر آنها عملکرد خوبی ندارند، می‌توانید به خودتان بگویید که ذهنیت درستی ندارند. “با نگاهی به اینکه چگونه ذهنیت مربیان و فرهنگ بر دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد، ممکن است بخشی از مسئولیت خود دانش‌آموزان را از بین ببرد. در عوض، ما می‌توانیم بیشتر بر این تمرکز کنیم که چگونه می‌توانیم محیط را انگیزه‌بخش و مساعد کنیم تا همه بتوانند موفق شوند. در آن کلاس.”

https://www.sciencedaily.com/releases/2024/02/240221160458.htm

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید