شکل های اندازه خانه رشد زبان کودک _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

خلاصه: محققان تأثیر اندازه خانوار و نسبت بزرگسال به کودک را بر رشد زبانی کودکان روشن کردند و باورهای مرسوم در مورد پویایی خانواده را به چالش کشیدند. این تیم دریافت که در حالی که تراکم خانواده بالاتر بر نمرات واژگان تأثیر منفی می‌گذارد، تعداد بیشتری از بزرگسالان نسبت به کودکان در خانه می‌توانند مهارت‌های زبانی را به ویژه در خانواده‌های اسپانیایی تبار افزایش دهند.

این تحقیق بر نیاز به درک عمیق‌تر از اینکه چگونه ترکیب‌های مختلف خانواده بر رشد کودک تأثیر می‌گذارد تأکید می‌کند، و نشان می‌دهد که حضور بزرگسالان اضافی، مانند پدربزرگ و مادربزرگ، ممکن است حمایت بیشتری از آنچه قبلاً شناخته شده بود، ارائه دهد. هدف این مطالعه با تمرکز بر سناریوهای متنوع خانواده، گسترش دامنه روان‌شناسی رشد است تا طیف وسیع‌تری از زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی-اقتصادی را در بر گیرد.

حقایق کلیدی:

  1. تأثیر مثبت حضور بزرگسالان: افزایش نسبت بزرگسالان به کودک در خانواده ها با نمرات واژگان بالاتر در کودکان مرتبط است، که به نقش مفید بیشتر بزرگسالان در کمک به رشد زبان اشاره دارد.
  2. تنوع فرهنگی: این مطالعه تفاوت‌های فرهنگی قابل توجهی را برجسته می‌کند، به‌ویژه به تأثیرات مثبت قوی‌تر نسبت‌های بزرگسال به کودک بر رشد واژگان در خانواده‌های اسپانیایی تبار اشاره می‌کند.
  3. بازتعریف هرج و مرج خانگی: معیارهای ذهنی هرج و مرج خانگی به عنوان یک عامل مهم در درک پویایی خانواده آشکار شد، با نسبت‌های بالاتر بزرگسال به کودک که با سطوح پایین‌تر هرج و مرج مرتبط است، که محیط پایدارتری را برای یادگیری نشان می‌دهد.

منبع: UT دالاس

محققان دانشگاه تگزاس در دانشکده علوم رفتاری و مغز دالاس (BBS) در حال بررسی دقیق‌تر این هستند که چگونه رشد زبان کودکان تحت تأثیر تعداد افراد خانواده آنها قرار می‌گیرد.

استادیار دکتر مندی مگوایر، مدیر مرکز کودکان و خانواده ها (CCF) و دکتر جکی نلسون و همکارانشان تأثیر نسبت بزرگسال به کودک در هر محل سکونت و همچنین تعداد کل ساکنان را ارزیابی کردند. ، در مطالعه ای که در 30 اکتبر به صورت آنلاین منتشر شد، در مورد رشد زبان کودکان روانشناسی رشد.

این یک کودک را نشان می دهد که با بلوک ها بازی می کند.
به طور کلی، محققان بر این باورند که اندازه خانوار به عنوان یک پیش‌بینی‌کننده منفی رشد زبان در کودکان باید مورد بازنگری قرار گیرد. اعتبار: اخبار علوم اعصاب

جمعیت شناسی آمریکا در 40 سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است و تعداد بیشتری از کودکان در خانه هایی با خانواده های بزرگ زندگی می کنند. نشان داده شده است که تراکم بیشتر خانه – نسبت افراد به اتاق خواب در خانه – تأثیر منفی بر رشد زبان کودکان دارد. این نتایج بر اساس خانواده هایی است که بیش از دو بزرگسال ندارند.

مگوایر، نویسنده ارشد این مطالعه و دانشیار گفتار، زبان و شنوایی و همچنین یکی از اعضای وابسته مرکز Callier برای اختلالات ارتباطی، و همکارانش متعجب بودند که آیا بزرگسالان اضافی در خانواده منجر به تأثیر مثبت بر فراگیری زبان می شوند یا خیر.

مگوایر گفت: «در بسیاری از فرهنگ‌ها، وجود پدربزرگ و مادربزرگ در خانه برای حمایت از رشد کودک یک هنجار است.

امروزه به دلیل ملاحظات نژادی و قومیتی و همچنین وضعیت اجتماعی و اقتصادی، تغییرات در آرایش خانواده بسیار رایج تر است.

به گفته مگوایر، مطالعه جدید نشان داد که داشتن افراد بزرگسال بیشتر در خانواده مفید است، اما دقیقاً چرا و تحت چه شرایطی نیاز به کاوش بیشتری دارد.

او گفت: «این مطالعه نقطه جهشی برای پرسیدن این سؤالات اضافی بود. پویایی خانواده بسیار پیچیده است، و این در تنوع در این مطالعه اول منعکس شده است.

این مطالعه شامل 275 کودک 8 تا 15 ساله بود. تیم تحقیقاتی روابط بین تراکم خانوار و نسبت بزرگسالان به کودک را با نمرات واژگان کودکان و همچنین سطح تحصیلات مادران و معیار ذهنی آشفتگی خانه را اندازه‌گیری کرد.

آنها تأیید کردند که تراکم بالاتر خانواده به نمرات واژگان پایین‌تر مربوط می‌شود، اما آنها همچنین تعیین کردند که نسبت بزرگسال به کودک با نمرات بالاتر واژگان کودک و نمرات پایین‌تر آشفتگی خانواده مرتبط است. این الگو به ویژه در خانواده‌های اسپانیایی که حدود نیمی از نمونه را تشکیل می‌دادند، آشکار بود.

نلسون، که همچنین وابسته به CCF است، گفت: «ما در کل نمونه ارتباط مثبتی بین نسبت بزرگسال به کودک و واژگان کودک دیدیم.

با این حال، وقتی این موضوع را بر اساس گروه های قومی بررسی می کنیم، یک اثر مثبت قوی در میان خانواده های اسپانیایی می بینیم.

نلسون توضیح داد که هرج و مرج خانگی – که به طور ذهنی توسط مراقبان خانواده گزارش می شود – معیار ارزشمندی برای درک افراد از محیط و سطح استرس خود است.

او گفت: «همین محیط ممکن است برای من آشفته باشد و برای شما آشفته نباشد.

جمع‌آوری این اطلاعات از طریق ادراک خود افراد – به جای رتبه‌بندی عینی افراد خارجی – می‌تواند از نظر فرهنگی حساس‌تر باشد، زیرا افراد با فرهنگ‌های مختلف ممکن است با سطوح مختلف سر و صدا در خانه راحت‌تر باشند.

مگوایر بر روش‌هایی تأکید کرد که این مطالعه تلاش می‌کند تا این حوزه را فراتر از یکنواختی جمعیت‌شناختی پیش ببرد.

او گفت: «روان‌شناسی رشد به‌طور سنتی خانواده‌های سفیدپوست طبقه متوسط ​​را مطالعه می‌کند که معمولاً دو بزرگسال و دو کودک هستند.

«شماره خانه به طور مستقیم به تعداد کودکان در آن خانه ها ساده شده است. درکی از فرهنگ های دیگر و دیگر سناریوهای خانگی وجود ندارد.»

مگوایر گفت که نقش پدربزرگ و مادربزرگ در یک خانواده نیز مهم است که بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

«در برخی موارد، پدربزرگ و مادربزرگ می‌توانند وابسته دیگری باشند که منابع را از بین می‌برد. در برخی دیگر، پدربزرگ و مادربزرگ ممکن است در مراقبت و آموزش کودک سهیم باشند – شاید حتی اگر والدین هر دو کار کنند، اکثر مراقبت ها را ارائه می دهند.

«شما ممکن است نتایج بسیار متفاوتی از آن دو موقعیت ببینید. بنابراین، باید بفهمیم: چه کسی در خانه است و چرا؟ آیا آنها هرج و مرج را کاهش می دهند یا توجه کودکان را از بین می برند؟ چه جنبه های اجتماعی-اقتصادی دخیل است؟»

به طور کلی، محققان بر این باورند که اندازه خانوار به عنوان یک پیش‌بینی‌کننده منفی رشد زبان در کودکان باید مورد بازنگری قرار گیرد.

مگوایر گفت: «تعداد خانوارهای چند نسلی در 20 سال گذشته چهار برابر شده است. “محیط یک کودک آمریکایی تکامل یافته است و دریچه بزرگی از تحقیقاتی را که ما باید انجام دهیم باز می کند. ما یک جزء واقعا مهم و پویا از زندگی خانوادگی را نادیده گرفته ایم.»

Sonali Poudel MS’20، PhD’21، که اکنون یک دانشمند محقق در UT Austin است، نویسنده متناظر مقاله بود. همکاران دیگر دانشگاه UT دالاس شامل محمدحسین بهبودی، دانشجوی کارشناسی ارشد شناخت کاربردی و علوم اعصاب بود. Kathleen Denicola-Prechtl MS’14، دانشجوی دکتری علوم گفتار، زبان و شنوایی. استفانی کاسترو BS’21، مدیر سابق آزمایشگاه مگوایر که اکنون دانشجوی دکترا در UT Austin است. و دکتر کارلوس بنیتز-باررا، محقق سابق UTD، که اکنون استادیار علوم و اختلالات ارتباطات در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون است.

منابع مالی: این کار با کمک مالی بنیاد ملی علوم (1551770) تامین شد.

درباره این اخبار تحقیق توسعه زبان

نویسنده: استفان فونتنو
منبع: UT دالاس
مخاطب: استفان فونتنوت – یو تی دالاس
تصویر: این تصویر به Neuroscience News اعتبار داده شده است

تحقیق اصلی: دسترسی بسته
بازنگری در اندازه خانواده و محیط زبانی کودکانتوسط مندی مگوایر و همکاران. روانشناسی رشد


خلاصه

بازنگری در اندازه خانواده و محیط زبانی کودکان

تعداد کودکان ایالات متحده که در خانواده هایی با خانواده های بزرگ زندگی می کنند در 4 دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. این تغییر جمعیتی نیازمند ارزیابی مجدد تأثیر اندازه خانوار بر رشد کودکان است.

تراکم خانوار (HHD) که به عنوان نسبت افراد به اتاق خواب در خانه اندازه گیری می شود، نشان داده شده است که ارتباط منفی با زبان کودکان دارد.

در اینجا، ما پیشنهاد می‌کنیم که در حالی که HHD بیشتر ممکن است منجر به توانایی‌های زبانی ضعیف‌تر شود، بزرگسالان بیشتر در رابطه با تعداد کودکان در خانه ممکن است تأثیر مثبتی بر زبان کودکان داشته باشند.

برای آزمایش این فرضیه، ما روابط بین HHD و نسبت بزرگسالان به کودک را با نمرات واژگان کودکان، و همچنین اینکه آیا تحصیلات مادر و هرج و مرج خانگی برای این ارتباط به حساب می‌آیند، مطالعه کردیم.

شرکت کنندگان شامل خانواده هایی از طیفی از پیشینه های اجتماعی-اقتصادی و قومی بودند (ن = 275; مسن = 10.85; 51 درصد زن؛ 51% اسپانیایی تبار؛ محدوده درآمد سالانه کمتر از 10000 دلار تا بیش از 100000 دلار). به طور کلی، HHD بالاتر با نمرات پایین تر واژگان کودک مرتبط بود.

برعکس، نسبت بزرگسال به کودک بیشتر به واژگان بالاتر کودک و هرج و مرج کمتر خانواده مرتبط بود. این الگوها عمدتاً توسط تأثیرات در خانواده های اسپانیایی هدایت می شدند.

نتایج ما نشان می‌دهد که ارزیابی مجدد اندازه خانوار مورد نیاز است، زیرا بزرگسالان بیشتری در خانه می‌توانند از رشد زبانی کودکان در خانواده‌های بزرگ‌تر محافظت کنند، تأثیری که ممکن است بسته به فرهنگ متفاوت باشد.

https://neurosciencenews.com/language-development-household-25718/#comment-77579

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید