سه حقیقت درباره تجربه رهبری سازمانی _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

بسیاری از متخصصان، شیوه های آموزش سنتی مهارت های رهبری سازمانی را می پسندند. این در حالی است که بسیاری از این آموزش ها با تجربه رهبری سازمانی بین معنایی دارند. غلبه بر شکاف بین توسعه رهبری سنتی مبتنی بر نظریه ها و مدل ها و تجربه رهبری واقع بینانه مهم است. در روش های سنتی، ارائه دهندگان به دنبال مطرح کردن راه حل های بیشتر و برخی موارد دیگر هستند.
در این روش رهبران به جای شبیه سازی یک محیط سازمانی روزمره، خود را در سرزمین های بسیار ناآشنا می بینند که در دنیای واقعی کمکی به آنها نمی کند.
آموزش رهبری سازمانی فقط در مورد نظریه ها و مدل ها نیست، بلکه بیشتر از آن در استفاده از آنها در سناریوهای دنیای واقعی است که مهارت های شما را به چالش می کشد و آنها را آزمایش می کند. سناریوهای دنیای واقعی می توانند به شما کمک کنند تفکر انتقادی، حل مسئله، ارتباط و همکاری با آن را که برای رهبری سازمانی نیاز دارند، توسعه دهند. در این نوشتار، شیوه استفاده از سناریوهای دنیای واقعی، در آموزش سازمانی و مدیریتی که می تواند همراه داشته باشد را بررسی کرد.

سه حقیقت درباره تجربه رهبری سازمانی

اول اینکه مهم است، زیرا رهبران می شوند، به دنیا نمی آیند. ارزشمندترین تجربه افراد خارج از کشور را از منطقه امن خود می‌دانند، مهارت‌های آنها را گسترش می‌دهند و می‌توانند به چالش می‌کشند. هیچ کس نمی خواهد تمام دوران حرفه ای خود را در حالت عدم قطعیت و عدم آسایش دائمی سپری کند، اما مهم ترین پیشرفت رهبری سازمانی معمولا با مقدار زیادی ناراحتی و ناامنی همراه است. ایجاد تغییرات بسیار آسان است و نیاز به تلاش زیاد دارد.
دوم، تجربه رهبری سازمانی است و همه تجربیات یکسان. چگونه افراد مختلف تجربه های رهبری متفاوتی دارند. کیفیت، کمیت و تنوع تجربی مهم است. به یاد داشته باشید که برای تجربه رهبری سازمانی فراتر از آن چیزی است که در رزومه وجود دارد. تجربیات خانوادگی، تجربیات داوطلبانه، سختی ها و زندگی شخصی و غیرکاری نیز می توانند توانایی های رهبری سازمانی را تقویت کنند.
و سوم، تجربه، گذشته، حال و آینده است. تجربه رهبری سازمانی گیاهی نیست. می توان از تجربیات گذشته استفاده کرد، به آنها فکر کرد و بینش های کشف کرد. گذشته می تواند کمک کند، تجربیات مربوط به زمان حال را مرور کنید و تجربیات فعلی، ممکن است افراد را ترغیب کند تا تجربیات گذشته را برای درس های جدید دوباره بررسی کنند. تجربیات آینده هم که برای شما اتفاق نمی افتد و می توانید آنها را شکل دهید و آگاهانه به دنبال فرصت هایی برای رشد به عنوان یک رهبر سازمانی باشید.

سناریوهای دنیای واقعی چیست؟

سناریوهای دنیای واقعی، موقعیت های واقعی و مرتبطی هستند که چالش ها و فرصت هایی هستند که رهبران در محیط کاری خود با آن شبیه سازی می شوند. این سناریوها می توانند بر اساس موارد واقعی، فرضی یا داستان های تخیلی باشند. همچنین می‌افزاید که از پیچیدگی، عدم قطعیت و ریسک را شامل می‌شود. هدف استفاده از سناریوهای دنیای واقعی در آموزش رهبری سازمانی، ایجاد یک تجربه جذاب و جذاب است که به فرد امکان می دهد دانش و مهارت های خود را در یک محیط امن و حمایتی تمرین کند و به کار برد.

چگونه سناریوهای دنیای واقعی را طراحی کنیم؟

چند مرحله برای طراحی سناریوهای کارساز در دنیای واقعی برای آموزش رهبری سازمانی وجود دارد.
ابتدا باید اهداف و نتایج خود را شناسایی کنید. چه چیزی را می توانید از این سناریو یاد بگیرید و به دست آورید؟ چه مهارت ها و شایستگی هایی را می توان توسعه داد یا ارتقا داد؟
دوم، باید سنوی مناسبی را انتخاب کنید که با معیار و نتایج شما مطابقت داشته باشید. می توانید از سناریوهای موجود در صنعت، سازمان یا نقش خود استفاده کنید یا می توانید سناریوهای خود را بر اساس نیازها و علایق خود ایجاد کنید. همچنین می توانید از منابع آنلاین، کتاب ها یا رسانه ها برای گرفتن الهام از سناریوها استفاده کنید.
سوم، محتوا و منابع سناریو را آماده کنید. ممکن است لازم باشد شرح مختصری از سناریو بنویسید، اطلاعات و داده های مربوطه را ارائه دهید، شخصیت ها و نقش ها را بسازید و قوانین و مرزهای سناریو را تنظیم کنید.
چهارم، باید تصمیم بگیرید که چگونه سناریو را اجرا کنید. می توانید از قالب ها و روش های مختلف مانند نقش آفرینی، شبیه سازی، مطالعه موردی یا بازی استفاده کنید.
همچنین می توانید از ابزارها و پلتفرم های مشابه پلتفرم های آنلاین، مجازی یا حضور در جلسات استفاده کنید. بهتر است مزایا و معایب هر گزینه را در نظر بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب کنید که با سبکی، انتخاب و منابع شما مطابقت داشته باشد.

چگونه در سناریوهای دنیای واقعی شرکت کنیم؟

برای استفاده از یک سناریوی واقعی برای آموزش رهبری سازمانیمهم است که آماده، کنجکاو، خلاق، مشارکتی و فردی باشید که در مسائل تامل می کند و باز می کند. قبل از شروع سناریو، اهداف و نتایج را مرور کنید، سناریو را بخوانید و با نقش ها و قوانین آشنا شوید. در طول سناریو، موقعیت را بررسی کنید، سؤال بپرسید، به دنبال اطلاعات باشید، مفروضات را به چالش بکشید، و به دنبال دیدگاه ها یا راه حل های جایگزین باشید. از تخیل خود برای ایجاد ایده یا استراتژی برای سناریو استفاده کنید و از سبک ها یا تکنیک های مختلف رهبری سازمانی استفاده کنید. پس از آن، عملکرد خود را ارزیابی کنید، نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص دهید، از اشتباهات و موفقیت ها در درس بگیرید، از دیگران بازخورد و نتایج خود را مستند کنید.
اگر به سناریوهای واقعی برای آموزش رهبری سازمانی هستید، گزینه های زیادی دنبال می شوند. می توانید از تجربه، مشاهده یا کنجکاوی خود برای ایجاد یا یافتن سناریوهای مورد استفاده استفاده کنید. علاوه بر این، منابع آنلاین مانند وب سایت ها، وبلاگ ها، پادکست ها و ویدئوها سناریوهایی را برای آموزش رهبری سازمانی ارائه می دهند. به عنوان مثال، سناریوهای رهبری (Leadership Scenarios) یک پادکست است که شامل مصاحبه با رهبرانی است که داستان ها و بینش های خود را در مورد نحوه مدیریت سناریوهای مختلف در حرفه خود به اشتراک می گذارند.

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید