زمان ارتقا؟ 7 سوال برای ارزیابی وضعیت شما _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

Bich Tran/pexels

منبع: Bich Tran/pexels

شاید قبلاً به تصمیمات سال نو خود رسیده اید یا فقط کمی در زندگی خود احساس بی قراری می کنید. یا شاید شما احساس “خوبی” دارید، اما خوب است، اگر صادق باشید، کمی خسته کننده و در خلبان خودکار. در هر کجا که هستید، ممکن است زمان ارتقاء نرم افزار سبک زندگی فرا رسیده باشد. همانطور که می‌خواهید با اجازه ندادن رایانه‌تان بدون نصب آخرین به‌روزرسانی، از مشکلات جلوگیری کنید، نمی‌خواهید زندگی خود را با عادت‌های قدیمی، منسوخ و غیرقابل انعطاف ادامه دهید.

در اینجا هفت سوال برای کمک به ارتقاء نرم افزار ذهنی و سبک زندگی شما وجود دارد:

شماره 1: به طور کلی، خلق و خوی شما چگونه است؟

یک روز متوسط ​​را انتخاب کنید. از مواردی که هر دو بچه مریض شده اند یا زمانی که لاستیک شما در بین ایالتی پنچر شده است بگذرید. یک روز بی نظیر و بدون درام را انتخاب کنید. اگر آن روز زندگی شما بود، آن روز را بارها و بارها با تغییرات جزئی زندگی کنید، آیا زندگی به اندازه کافی خوب بود؟ آن را در مقیاس 1-10 نمره دهید، با یک نفر به شدت افسرده و ده عالی.

در تجربه من، اگر در هفت یا هشت هستید، این کاملا طبیعی و خوب است. اگر پایین تر باشد، سوال این است که چرا: مشکلات حل نشده؟ بحران اخیر؟ افسردگی یا اضطراب مزمن درجه پایین؟ اگر چنین است، وقت آن رسیده است که به منبع بپردازید.

شماره 2: چه چیزی کم است؟

آیا چیزی وجود دارد که امتیاز کلی شما را نیم امتیاز افزایش دهد؟ آیا چیزی در زندگی شما کم است یا چیزی که پشیمان هستید که بخشی از زندگی تان نیستید؟ شاید کمی تنها هستید یا احساس می کنید هدف ندارید. یا به دلیل مشغله زیاد یا مراقبت بیش از حد برای خودتان وقت ندارید. یا از نظر ارتباط فیزیکی یا حتی صمیمیت کلامی کوتاهی دارید.

تنها چیزی که کیفیت کلی زندگی شما را بهبود می بخشد چیست؟

شماره 3: یک روز یا هفته ایده آل چگونه به نظر می رسد؟

خوب، بیایید آن را کمی بیشتر کنیم. همه موارد مقدماتی را کنار بگذارید – پول کافی نیست، مسئولیت های بچه، غیرعملی است. اگر بخواهید از صفر شروع کنید، آن 10 را زندگی کنید—چه شکلی خواهد بود؟

در حالی که این تمرین ذهنی ممکن است غیرعملی به نظر برسد، صفرهای ایده آل خود را در مورد آنچه اکنون برای شما مهم است، آنچه که بیشتر آرزو و نیاز دارید تصور کنید. آن را دور نزنید، مهم نیست که چقدر غیرقابل انجام به نظر می رسد. چالش این است که بفهمید چگونه می توانید بخشی از هر آنچه را که وجود دارد به زندگی خود بیاورید.

شماره 4: آیا مشکلات حل نشده باقی مانده ای وجود دارد که باید در نهایت به آنها استراحت دهید؟

همه‌ی ما چیزی داریم: پشیمانی طولانی‌مدت – اینکه چطور هرگز به والدینتان نگفتید که چقدر از آنها قدردانی می‌کنید یا هرگز با همسر سابق خود در مورد اینکه چرا او ناگهان رابطه را قطع کرد و از آن فرار کرد، نگفتید. یا مشکلاتی در زندگی کنونی شما که زیر فرش کشیده می‌شوند- مشروب‌نوشیدن شریک زندگی‌تان، تلاش فرزندتان برای دوست‌یابی، احساس ناامیدی شما از پیام‌های متناقض دائمی سرپرستتان، درگیری طولانی‌مدت شما با خواهرتان. مطمئناً، شما هنوز در زندگی خود به جلو حرکت می کنید، اما اغلب این مشکلات می توانند زیرمجموعه ای باشند که همیشه وجود دارد و شما را به پایین می کشاند.

زمان رها کردن، آزاد شدن است؟ آیا زمان آن رسیده است که اقدام قاطعانه انجام دهیم و آن را به پایان برسانیم؟

شماره 5: آیا اهداف شما تغییر کرده است؟

داشتن اهداف یک جهت، چشم اندازی از آینده و حس کنترل را فراهم می کند. گاهی اوقات، اهداف طولانی مدت می توانند به «بایدها» تبدیل شوند، که همیشه در لیست کارهای شما هستند، احساس گناه را برمی انگیزند، اما ممکن است دیگر با آنچه که هستید مناسب نباشند. همانطور که ما به طور طبیعی در طول زمان تغییر می کنیم، چشم اندازها و اهداف ما برای آینده نیز تغییر می کنند.

زمان به‌روزرسانی: مواردی را که دیگر به شما علاقه‌ای ندارند را رها کنید و موارد جدیدی را که به شما علاقه‌مند هستند بگنجانید. شاید لازم باشد در مورد برخی از اهداف شخصی مانند تناسب اندام یا ظاهر یا حرفه خود صادقانه و واقع بینانه تر رفتار کنید زیرا علایق شما از کار دور شده است. یا نیاز به ارتقا دارید زیرا شرایط زندگی شما تغییر کرده است – شما به تازگی طلاق گرفته اید یا فرزندانتان خانه را ترک می کنند و شما به سمت بازنشستگی می روید.

حالا چه اهدافی مهم هستند؟

شماره 6: دو چیز که بیشتر می خواهید تغییر دهید.

از بین این همه بازتاب و پاسخ، چه چیزی بیشتر از همه برجسته است؟ دو چیز، نه 20 مورد، که می خواهید در سال آینده به طور مشخص به آن متعهد شوید چیست؟ این ممکن است در مورد یک هدف باشد – از نظر بدنی آمادگی بیشتری داشته باشید یا نه، مهارت های مدیریت ADHD خود را یاد بگیرید یا به دنبال شغل جدید باشید. یا ممکن است در مورد این فرآیند باشد – زمان بیشتری را به عنوان یک زوج بگذرانید، زمان بیشتری را برای خود اختصاص دهید، زمانی که چیزی شما را آزار می دهد بیشتر صحبت کنید به جای ادامه دادن.

مانند آن تصمیمات سال نو که شاید چند هفته پیش از بین رفت، نکته کلیدی واقع بینانه بودن، برداشتن گام های کودکی است که موفقیت را تضمین می کند، و روشن بودن انگیزه خود – که توسط شما هدایت می شود و نه دیگران – و هدفتان. به‌جای راهپیمایی اجباری و دندان‌فشرده «باید» به چالش یا آزمایش فکر کنید.

شماره 7: زمان بررسی واقعیت نهایی است.

اگر شما و زندگیتان به همین شکلی که الان هست بدون هیچ تغییری ادامه دهید، پنج یا ده سال بعد کجا خواهید بود؟ آیا این یک زندگی به اندازه کافی خوب خواهد بود؟ آیا پر از کسالت، پشیمانی، انتقاد از خود، یا رضایت یا حتی غرور خواهید شد؟

آماده ارتقا هستید؟

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/fixing-families/202401/time-to-upgrade-7-questions-to-assess-the-state-of-you

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید