دیدگاه معلمان در مورد تغییر زمان شروع مدرسه _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

منبع: Moondance/Pixabay

منبع: Moondance/Pixabay

از یک فید خبری گوگل، برای چندین سال، گزارش‌هایی را در رسانه‌های محلی درباره مذاکرات مناطق مدرسه درباره زمان شروع دنبال می‌کنم. آنچه در ظاهر به نظر می رسد یک تصمیم ساده با یک منطق قانع کننده باشد، بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می شد.

بر این اساس، مدارس در ایجاد تغییرات ناگهانی احتیاط کرده و مدت‌ها و در برخی موارد به سه سال نیز این موضوع را بررسی کرده‌اند. در آن دوره، هیئت مدیره مدارس و ناظرانی که سیاست‌گذاری می‌کنند، از دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و سایر مدیران مدارس، رانندگان اتوبوس و سرپرستان آنها، و والدین کودکان در هر سنی درخواست داده‌اند. در برخی موارد، آنها از کسانی که خارج از مناطق مدرسه هستند، مانند مجریان برنامه های مهدکودک و افرادی که به الگوهای ترافیکی قبل و بعد از مدرسه توجه دارند، اطلاعات دریافت کرده اند.

در مراحل اولیه این حرکت که اکنون بیش از یک دهه از عمر آن می گذرد، متخصصان خواب در نقش مشاوره نظرات و شواهد کارشناسی ارائه کردند، سپس کنار رفتند. در برخی از جلسات حرفه ای که من در آن شرکت کرده ام، متخصصان خواب اخیرا نقش خود را با برگزاری جلساتی در مورد چگونگی کمک به مناطق در اجرای تغییرات و مقابله با هرگونه مقاومت در برابر تغییرات ایجاد شده، گسترش داده اند.

در حال حاضر ده‌ها مطالعه انجام شده است که به دنبال تعیین اینکه آیا زمان‌های شروع بعدی برای دانش‌آموزان مفید است یا خیر، انجام شده است، و نتایج مثبت بسیاری یافت شده است. من در پست‌های قبلی درباره این مزایا صحبت کرده‌ام، اما همچنین اشاره کردم که مطالعات تأثیرات روی دانش‌آموزان ابتدایی که زمان شروع آنها به زودتر تغییر کرده است، کمتر بوده است. تغییر زمان شروع ابتدایی زودتر برای تطبیق با شروع‌های دیرتر برای دانش‌آموزان مسن‌تر، با عوارضی همراه بوده است که کانون اصلی مقاومت‌هایی است که هیئت‌های مدرسه با آن‌ها مواجه شده‌اند.

تا حدودی تعجب آور است که مطالعات سیستماتیک کمی در مورد چگونگی تأثیرپذیری معلمان از تغییرات انجام شده است. به عنوان مثال، در مطالعه ای بر روی معلمان یک منطقه مدرسه، معلمان دبیرستان و راهنمایی گزارش کردند که آنها بیشتر می خوابند و خواب آلودگی کمتری در طول روز داشتند، در حالی که معلمان ابتدایی هیچ تغییری در کل زمان خواب نداشتند اما گزارش دادند که زودتر به رختخواب رفته و زودتر از خواب بیدار شده اند. . با شروع روز مدرسه آنها یک ساعت زودتر، آنها همچنین گزارش دادند که برای شروع روز مدرسه آمادگی کمتری داشتند. در مطالعه دیگری، یکی از معدود افرادی که از معلمان در مورد ترجیحات آنها برای زمان شروع سوال پرسیده بود، 51 درصد از معلمان در 17 دبیرستان سوئیس زمان شروع مدرسه را تایید کردند. در آن تحقیق از معلمان ابتدایی نظرسنجی نشد.

نظرسنجی غیررسمی از 1700 معلم در هفته آموزش نشان داد که نظرات در مورد تغییرات در زمان شروع متفاوت بود. برخی از مربیان نظرات مساعدی را گزارش کردند، اما برخی دیگر نسبت به اینکه تغییر زمان شروع به نتایج مثبتی منجر شده است، تردید داشتند. یکی از نظرات مکرر این بود که دانش آموزان دبیرستانی فقط دیرتر بیدار می مانند. معلمان همچنین اظهار داشتند که به دلیل کمبود اتوبوس و راننده، دانش آموزان ابتدایی ساعت 7:10 صبح برای شروع ساعت 7:30 صبح به محل می رسند. چند مربی شکایت داشتند که تمرینات برای دانش‌آموزان بزرگ‌تر در بعدازظهر بسیار دیر برگزار می‌شود، و برخی اشاره کردند که دانش‌آموزانی که مشاغل بعد از مدرسه یا مسئولیت مراقبت از خواهر و برادر کوچک‌تر بعد از مدرسه داشتند، تحت تأثیر منفی قرار گرفتند. در نهایت، بسیاری از معلمان خاطرنشان کردند که زمانی که روز مدرسه آنها شروع شده و در اواخر روز به پایان می رسد، در گرفتن وقت پزشک با مشکل مواجه شده اند.

کمبود معلم در سراسر کشور توجه به اثرات این تغییرات را بر معلمان بسیار مهم می کند. بسیاری کمبود معلم را به عوامل متعددی در سال‌های اخیر مرتبط می‌دانند. همه‌گیری COVID-19 نیازمند یادگیری آموزش از راه دور و خطر ابتلا به بیماری برای آموزش حضوری بود. ایمنی در مدرسه به یک نگرانی قانع کننده تبدیل شده است. اخیراً معلمان در مورد اینکه آیا آنها صلاحیت انتخاب موضوعات و کتاب های کلاس درس را دارند به چالش کشیده شده اند. بسیاری از معلمان احساس می کنند که بیش از حد کار می کنند، حقوق کمتری دریافت می کنند و به آنها بی احترامی می شود. افراد کمتری وارد حرفه معلمی می شوند و کسانی که این کار را انجام می دهند در بسیاری از موارد زودتر از موعد این رشته را ترک می کنند.

سیاستگذاران در مدارس باید با دقت به سخنان معلمان خود گوش دهند. تغییر زمان شروع بعید است که باعث شود معلمان بیشتری وارد این حرفه شوند یا بمانند، اما برای برخی از معلمان که برخی از پیامدهای منفی را می بینند و احساس می کنند کمترین تأثیر را در تصمیم گیری ها داشته اند، ممکن است تنها یک دلیل دیگر برای ترک حرفه باشد.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/child-sleep-from-zzzs-to-as/202402/teachers-views-on-changing-school-start-times

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید