درس گرفتن از ضرر | روانشناسی امروز _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

منبع: alvarez/iStock

منبع: alvarez/iStock

رجینا کینگ، بازیگر اخیراً در طی مصاحبه‌ای در مورد از دست دادن پسر کینگ، ایان الکساندر جونیور، به دلیل خودکشی در سال 2022 در سن 26 سالگی، به رابین رابرتز گفت: «من درک می‌کنم که غم و اندوه عشقی است که باعث شده است. جایی برای رفتن نیست.”

آن کلمات متفکرانه به زیبایی دشواری کنار آمدن با از دست دادن را نشان می داد. این مصاحبه به طور گسترده مشاهده و به اشتراک گذاشته شد، تا حدی به این دلیل که این اولین باری بود که ستاره محبوب یک مصاحبه تلویزیونی در مورد از دست دادن پسرش انجام می داد. همچنین به دلیل خرد عمیقی که کینگ در مورد عبور از غم بدون از دست دادن ارتباط خود با پسرش ابراز کرد، قابل توجه بود. در مراسم اسکار در ماه مارس، او با پوشیدن لباسی به رنگ مورد علاقه او، نارنجی، از ایان تقدیر کرد. او در این مصاحبه از اصطلاح “Ian-spirations” برای اشاره به لحظاتی استفاده کرد که هنوز حضور او را احساس می کند.

در روز مادر، خانواده‌ها گرد هم می‌آیند تا مادرسالاری خود را جشن بگیرند یا با مادران و مادرانی که دور زندگی می‌کنند تماس بگیرند. برای بسیاری، این یک زمان جشن خواهد بود. اما دیگران به خاطر از دست دادن والدین عزیز غمگین خواهند شد. و دیگران، مانند کینگ، که مادر هستند، به یاد کودکی خواهند افتاد که خیلی زود مرد. اگر متوجه شدید که با احساس از دست دادن دست و پنجه نرم می کنید، خوب است که مکث کنید و این را تصدیق کنید، زیرا همچنین در نظر می گیرید که چگونه غم و اندوه را پشت سر بگذارید و زندگی خود را بدون فراموش کردن خاطرات عزیزتان پیش ببرید.

سیاه پوستان به شکست عادت کرده اند. اجداد ما از جوامع خود در آفریقا جدا شدند و زخم های عمیقی ایجاد کردند که نسل ها را تحت تأثیر قرار داده است.

سیاه پوستان به شکست عادت کرده اند. اجداد ما از جوامع خود در آفریقا جدا شدند و زخم های عمیقی ایجاد کردند که نسل ها را تحت تأثیر قرار داده است. در دوران برده داری، خانواده های ما اغلب از هم پاشیده می شدند و دیگر هرگز یکدیگر را نمی دیدیم. اخیراً، در طول مهاجرت بزرگ، آمریکایی های آفریقایی تبار خانواده خود را در جیم کرو جنوبی ترک کردند تا به دنبال زندگی بهتر اما نامطمئن در شمال و غرب باشند.

امروزه، ما هنوز اغلب با از دست دادن عزیزان یا اعضای جامعه در اثر خشونت پلیس یا اسلحه مواجه هستیم. زنان سیاه پوست بیشتر در معرض خطر مرگ و میر مادران و نوزادان هستند و حتی لذت بارداری را برای ما و خانواده‌هایمان تجربه‌ای مبهم می‌کند. در طول همه‌گیری کووید، که خانواده‌های ما را تحت تأثیر قرار داد، ما از دست دادن عزیزان، مشاغل، خانه‌ها و امنیت رنج بردیم.

این تاریخچه از دست دادن ما را در معرض آسیب های نسلی و تنهایی، افسردگی و غم و اندوهی قرار داده است. برای برخی از ما، میراث از دست دادن می‌تواند به صورت پرسه زدن مداوم، مشکل در حفظ ریشه‌ها، یا احساس تناسب با دیگران نشان داده شود. که بیشتر احساس از دست دادن ما را عمیق تر می کند.

با این حال، به عنوان یک مردم، ما نیز زنده مانده ایم و انعطاف پذیری قابل توجهی از خود نشان داده ایم. با وجود باخت، ما همچنان به دنبال راهی برای خروج از هیچ راهی هستیم. المر پی. مارتین و جوآن میچل مارتین، کارشناسان مددکاری اجتماعی، چارچوبی را برای سیاه پوستان در مواجهه با فقدان ایجاد کردند که سه مفهوم را توصیف می کند: ناله (درد سیاه و اندوه). عزاداری (تلاش جمعی برای غلبه بر اندوه)؛ و صبح (یک شروع جدید).

در زیر، من بر مرحله “صبح” یا احساس امید و ایمانی که ما را به حرکت نگه می دارد تمرکز خواهم کرد. این به یک اصل آفریقا محور است که در دوران کوانزا – کوجیچاگولیا، یا خودمختاری – تجلیل شد، گره خورده است. روش های زیر را در نظر بگیرید تا به شما در گذر از اندوه کمک کند.

حرکت از طریق ضرر

قدردانی را تمرین کنید. تحقیقات نشان می دهد که قدردانی می تواند به ما کمک کند تا احساسات مثبت بیشتری را تجربه کنیم، با ناملایمات کنار بیاییم و حتی سلامت و روابط خود را بهبود ببخشیم. یک راه ساده برای تبدیل آن به یک روال این است که عادت کنید هر روز وقتی از خواب بیدار می شوید یا قبل از رفتن به رختخواب، سه چیز را یادداشت کنید که بابت آنها سپاسگزار هستید. تمرین نوشتن در مورد چیزی که برای آن سپاسگزار هستید می تواند به شما کمک کند تا لحظات مثبت را تامل کنید و آن را تقویت کنید.

با دیگران ارتباط برقرار کنید. برای جلوگیری از انزوا و تنهایی که ممکن است با از دست دادن همراه باشد، یک گروه حمایتی پیدا کنید که بتواند به شما در پردازش احساساتتان کمک کند. اگر به یک جامعه مذهبی تعلق دارید، ممکن است چنین گروهی داشته باشد. یک سازمان غیرانتفاعی به نام GriefShare منبعی برای افرادی است که در غم و اندوه به دنبال حمایت هستند. Psychology Today فهرستی را ارائه می‌کند که شامل گروه‌های پشتیبانی می‌شود که بر اساس موقعیت جغرافیایی و مسائل، از جمله غم و اندوه فیلتر شده‌اند. اگر درمانگر دارید، بپرسید که آیا می توانند شما را به یک گروه سوگواری ارجاع دهند.

حرکت را در آغوش بگیرید. خواه رقص، پیاده روی یا کلاس یوگا، هر روز به حرکت دادن بدن خود توجه کنید. رفتن به یک قرار پیاده روی با یک دوست دختر، شریک زندگی یا گروه می تواند برای ذهن، بدن و روح شما معجزه کند. فعالیت بدنی می تواند با افزایش انرژی و هورمون های احساس خوب به کاهش افسردگی و غم کمک کند. زمانی را برای حرکت مانند یک قرار برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که آن را به طور منظم انجام می دهید.

در عزاداری بصیرت بجویید. روانشناس ویلیام وردن چارچوبی برای سوگواری ایجاد کرد که شامل چهار وظیفه است: پذیرش واقعیت از دست دادن. تجربه درد و اندوه؛ سازگاری با محیط بدون عزیزتان؛ و در حالی که زندگی جدیدی را آغاز می کنید، یک ارتباط پایدار پیدا کنید. سفر رجینا کینگ نمونه‌ای از چهارمین وظیفه است، زیرا او زندگی خود را بدون پسرش در آغوش می‌گیرد، اما لحظات و خاطرات را به عنوان منبع شادی و قدرت حفظ می‌کند.

مفهوم دیگری که باید در نظر گرفته شود «ضرر مبهم» است. ابداع شده توسط Pauline Boss، نویسنده افسانه بسته شدن: از دست دادن مبهم در زمان همه گیری و تغییر، این اصطلاح به ضرری اشاره دارد که حل نشده است و ممکن است شخصی، جمعی یا جهانی باشد. این نوع از دست دادن می تواند ناشی از سقط جنین، رفتارهای انگ انگ مانند خودکشی یا مصرف مواد مخدر، یا از دست دادن رابطه با یکی از عزیزان به دلیل شرایطی مانند آلزایمر باشد. که در یک مصاحبهباس توضیح می دهد که مرگ اجتناب ناپذیر است اما یادگیری کنار آمدن با از دست دادن می تواند به انعطاف پذیری منجر شود.

از دست دادن را به درس تبدیل کنید روزنامه‌نگار سابق کیمبرلی سیلز آلرز با توسعه اپلیکیشنی به نام Irth به نرخ بالای مرگ و میر مادران در میان زنان سیاه‌پوست پاسخ داد که «تولد» بدون «b» برای سوگیری است. این بررسی های مراقبت های دوران بارداری، زایمان، پس از زایمان و کودکان را از دیگر زنان سیاه پوست و قهوه ای ارائه می دهد. Seals Allers پس از بی احترامی در اولین بارداری و تولد خود، پلتفرم دیجیتال را تأسیس کرد. Seals Allers در مورد نیاز Irth می گوید: «مطالعات بی شماری به شیوع نژادپرستی و سوگیری در مراقبت از ارائه دهندگان اشاره می کند. با این حال، افراد سیاه‌پوست و قهوه‌ای که به طور نامتناسبی در حین و پس از زایمان در سیستم پزشکی بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند، راهی ندارند که بدانند شخصی مانند آنها چگونه یک پزشک یا ارائه‌دهنده را تجربه کرده است. ما سزاوار یک پلت فرم عمومی برای به اشتراک گذاشتن با دیگران هستیم که در آن مراقبت های خوبی دریافت می کنیم.”

منبع دیگر مستند است پس لرزه، که تجربه دو خانواده را روایت می کند که مادران نسبتاً جوانی را از دست داده اند که به دلیل عوارض بارداری فوت کرده اند. این فیلم قدرتمند جنبش عدالت تولد را روشن می کند و اقدام را تشویق می کند.

با تمرین این روش‌های گذر از دست دادن، می‌توانید روش‌های مختلف یادگیری، شفا و زندگی را تجربه کنید، همانطور که وقتی مادرم را در سال 2014 از دست دادم به اشتراک گذاشتم.

برای پیدا کردن یک درمانگر، لطفا به راهنمای درمان روانشناسی امروز.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-color-of-wellness/202405/learning-from-loss

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید