بینش جدید در مورد یادگیری زبان در دوران کودکی _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

خلاصه: یک مطالعه جدید به بررسی نحوه یادگیری زبان توسط نوزادان و کودکان نوپا می پردازد. این تحقیق با تجزیه و تحلیل صداهای ضبط شده در طول روز از 1001 کودک با زمینه های مختلف، عقاید از پیش ساخته شده در مورد رشد زبان، به ویژه در خانواده های کم درآمد را به چالش می کشد.

یافته‌ها نشان می‌دهد که درک زودهنگام حدود ۶ تا ۷ ماهگی شروع می‌شود و پیشرفت‌های قابل‌توجهی در درک زبان در اولین سالگرد تولد کودک اتفاق می‌افتد. هدف این کار گسترش دامنه تحقیقات توسعه زبان به منظور دربرگرفتن جمعیت‌های متنوع‌تر و درک مکانیسم‌های فراگیری زبان در کودکان، از جمله افرادی که ناشنوا یا نابینا هستند، است.

حقایق کلیدی:

  1. تحقیقات برگلسون این فرض را رد می کند که وضعیت اجتماعی-اقتصادی به طور قابل توجهی بر رشد زبانی کودک تأثیر می گذارد.
  2. درک زبان اولیه در نوزادان از سن 6 ماهگی شروع می شود و در حدود اولین تولد پیشرفت قابل توجهی دارد.
  3. این مطالعه از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل صداهای ضبط شده از 1001 کودک در 12 کشور و 43 زبان استفاده می کند و مجموعه داده متنوع و جامعی را ارائه می دهد.

منبع: هاروارد

بزرگ شدن در میان چرخشی از زبان های روسی، عبری و انگلیسی، اشتیاق الیکا برگلسون به توسعه زبان را تغذیه کرد.

والدین او در دهه 1970 از اتحاد جماهیر شوروی به اسرائیل مهاجرت کرده بودند، جایی که خانواده خود را تشکیل دادند. برگلسون و کوچکترین خواهر و برادرش در دهه 1980 پس از اقامت خانواده در کلمبوس، اوهایو به دنیا آمدند. حتی در آن زمان، او متوجه تفاوت‌های نسلی در گرامر، لهجه‌ها و واژگان شد که باعث شد از او بپرسد که چگونه بچه‌ها از بزرگسالان پیشی گرفته‌اند.

چه چیزی در اکتساب زبان وجود دارد که باعث می‌شود ذهن‌های جوان‌تر – که معمولاً در همه چیز مهارت کمتری دارند – در این فرآیند خاص بهتر شوند؟ او به یاد آورد تعجب کرد.

این یک کودک و یک کتاب را نشان می دهد.
گویی کودکان در حدود یک سالگی از درک سختی مکانیزم زبان به یک شریک ارتباطی واقعی تبدیل می شوند. اعتبار: اخبار علوم اعصاب

امروز، دانشیار تازه منصوب شده روانشناسی به مطالعه نحوه یادگیری زبان نوزادان و کودکان نوپا از دنیای اطراف خود می پردازد. روانشناس رشد به طور خاص تلاش می کند تا نظریه های مختلفی را که شروع و در نهایت تسلط بر درک و تولید زبان را توضیح می دهند، تجزیه و تحلیل کند.

آخرین مقاله برگلسون که ماه گذشته در نشریه منتشر شد مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم، رویکردی جهانی برای توسعه و آزمایش چنین نظریه‌هایی اتخاذ می‌کند که نتایج آن انتقادات رایج از والدین و مراقبان کم‌درآمد را رد می‌کند.

او گفت: «نتایج ما برخی از خرد دریافت‌شده را مورد تردید قرار می‌دهد، قطعاً در فضای سیاست‌گذاری آمریکا، که خانواده‌ها در شرایط اجتماعی-اقتصادی خاص، ورودی زبانی کم و بیش «خوب» را به فرزندان خود ارائه می‌کنند.

به عنوان یک دانشمند زبان، برگلسون سابقه ایجاد چنین بینش های اسطوره شکن را دارد. اولین آزمایش‌های او بر روی یادگیری کلمات اولیه که 15 سال پیش انجام شد، زمانی که او دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه پنسیلوانیا بود، نشان داد که درک در سنین بسیار پایین‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد آغاز می‌شود. او گفت: “حدود 6 یا 7 ماهگی، نوزادان شروع به درک برخی از اسم های واقعا رایج می کنند.”

برگلسون توضیح داد که دانشمندان مدت‌هاست که انبوه تولید کلمه را که در حدود 18 ماهگی اتفاق می‌افتد، تایید کرده‌اند. در مطالعات بعدی، او و همکارانش بهبود کیفی مشابهی را در درک زبان در نزدیکی اولین سالگرد تولد کودک، تقریباً در زمانی که اولین کلمات صادقانه می‌رسند، پیدا کردند. گویی کودکان در حدود یک سالگی از درک سختی مکانیزم زبان به یک شریک ارتباطی واقعی تبدیل می شوند.

آیا این می تواند به این دلیل باشد که والدین بیشتر یا متفاوت با نوزادان بزرگتر صحبت می کنند؟ برگلسون این نظریه را به عنوان یک پست دکترا و استاد پژوهشی در دانشگاه روچستر بررسی کرد، جایی که او ایجاد یک مجموعه داده طبیعی بزرگ را رهبری کرد که نوزادان 6 تا 18 ماهه را با ضبط های صوتی و تصویری، ردیابی چشم و موارد دیگر ردیابی می کرد.

او نتیجه گرفت: «به نظر نمی‌رسد تفاوت اساسی در نحوه تعامل والدین یا مراقبان با کودکان 6 ماهه در مقایسه با 12 ماهه وجود داشته باشد.

با کمک مالی موسسه ملی بهداشت، آزمایشگاه جدید هاروارد برگلسون اخیراً پروژه‌ای را آغاز کرده است که برای آزمایش آنچه او «مدل‌های یادگیرنده بهتر» یادگیری زبان می‌نامد، طراحی شده است. این نظریه‌ها نقطه عطف درک را به توانایی‌های اجتماعی، شناختی یا زبانی کودک در حال رشد نسبت می‌دهند، نه صرفاً انباشت اطلاعات بیشتر از سوی مراقبین.

اما دقیقاً چه مهارت هایی وجود دارد که از یادگیری کلمات پشتیبانی می کند؟ برگلسون و همکارانش قصد دارند شاخص‌های درک مطلب را که زودتر از خود صحبت کردن ظاهر می‌شوند، آزمایش کنند، مانند اشاره یا نگاه کردن به سمت یک شی ذکر شده. این تحقیق پتانسیل بلندمدت بهبود مداخلات اولیه را برای کودکانی که با اکتساب زبان مشکل دارند را در اختیار دارد.

برگلسون هدف اضافی افزایش تعداد کودکانی را دارد که دانشمندان زبان مطالعه می کنند. او گفت: «یک تغییر واقعاً مهم در این زمینه اخیراً یک محاسبه جدی‌تر با این واقعیت است که ما تمایل داریم آمریکایی‌های سفیدپوست و طبقه متوسط ​​را مطالعه کنیم.

مقاله PNAS اخیر او که با همکار ارشد الخاندرینا کریستیا در École Normale Supérieure فرانسه، دانشگاه PSL نوشته شده است، بر اساس نمونه بزرگی از کودکان 2 تا 48 ماهه است. ضبط‌های صوتی یک روزه، صحبت‌های 1001 کودک از 12 کشور و 43 زبان را به تصویر کشید. حمایت مالی برای این کار توسط بنیاد ملی علوم، مؤسسه ملی بهداشت، و بنیاد ملی علوم انسانی و غیره ارائه شد.

تجزیه و تحلیل ضبط شده با کمک یادگیری ماشین تکمیل شد. برگلسون آن را یک رویکرد “درشت دانه” برای مطالعه این موضوع نامید. او گفت: “این تخمین الگوریتم از میزان گفتاری است که کودک می شنود یا تولید می کند.” “اما من فکر می کنم این یک رویکرد مکمل برای کاری است که در غیر این صورت بسیار، بسیار وقت گیر و نمونه کار محدود است.”

نتایج نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌کننده‌های اصلی رشد زبان در سطح جهانی، سن، عوامل بالینی مانند نارس بودن یا نارساخوانی و میزان گفتار کودکان از دنیای اطرافشان است. برخلاف تحقیقات قبلی، هیچ تاثیری در رابطه با جنسیت، چندزبانگی، یا اجتماعی-اقتصادی یافت نشد.

برگلسون که شخصاً غرق در غوغاهای زودرس کودک است و دومین فرزند خود را به دنیا آورده است، می‌گوید: «در سال‌های اخیر بحث‌ها و بحث‌های زیادی در مورد اینکه چگونه وضعیت اجتماعی-اقتصادی با ورودی زبان و خروجی زبان ارتباط دارد یا نه، وجود داشته است. بچه پارسال

ما به روش‌های بسیار، بسیار، بسیار متفاوتی نگاه کردیم… به هیچ وجه مدرکی پیدا نکردیم که مادرانی با تحصیلات بیشتر بچه‌هایی داشته باشند که در این ده‌ها هزار ساعت ضبط از زندگی روزمره، سخنان بیشتری تولید کنند.»

با کمک مالی از بنیاد ملی علوم، برگلسون همچنین تحقیقات جدیدی را در مورد رشد زبان در کودکان ناشنوا یا نابینا دنبال می کند. او خاطرنشان کرد که مورد نابینایی به ویژه جالب است.

او گفت: «مهارت های زبانی بزرگسالان نابینا تا حد زیادی از افراد بینا قابل تشخیص نیست. «اما بسیاری از نظریه‌های ما در مورد یادگیری زبان اولیه به دیدن کودکان برای اشاره به چیزهای دنیا متکی است. بنابراین یک راز وجود دارد – چگونه این اتفاق می افتد؟ و این به ما چه می گوید که چگونه زبان برای همه رشد می کند؟

درباره این اخبار تحقیق توسعه عصبی و یادگیری زبان

نویسنده: کریستی دی اسمیت
منبع: هاروارد
مخاطب: کریستی دی اسمیت – هاروارد
تصویر: این تصویر به Neuroscience News اعتبار داده شده است

تحقیق اصلی: دسترسی بسته
ورودی و تولید زبان روزمره در 1001 کودک از شش قاره” توسط الیکا برگلسون و همکاران. PNAS


خلاصه

ورودی و تولید زبان روزمره در 1001 کودک از شش قاره

زبان یک توانایی جهانی انسان است که به آسانی توسط کودکان خردسال به دست می‌آید که در غیر این صورت با بسیاری از اصول اولیه بقا دست و پنجه نرم می‌کنند. با این حال، توانایی زبان در بین افراد متغیر است. مشاهدات طبیعی و تجربی نشان می دهد که مهارت های زبانی کودکان با عواملی مانند وضعیت اجتماعی-اقتصادی و جنسیت کودکان متفاوت است. اما واقعاً کدام عوامل بر استفاده روزمره از زبان کودکان تأثیر می گذارد؟

در اینجا، ما از فناوری گفتار در یک رویکرد داده‌های بزرگ استفاده می‌کنیم تا از مجموعه داده‌های بین‌فرهنگی و متنوعی بی‌نظیر گزارش دهیم: بیش از 2500 ضبط صوت با طول روز و کودک محور از 1001 کودک 2 تا 48 ماهه از 12 کشور. شامل شش قاره در سراسر شهری، کشاورز-علوفه-گیر، و زمینه های کشاورزی معیشتی. همانطور که انتظار می‌رفت، خطرات و تشخیص‌های بالینی مرتبط با سن و زبان، میزان گفتار (و صدای گفتارمانند) کودکان را پیش‌بینی می‌کردند.

به طور انتقادی، صحبت بزرگسالان در محیط های کودکان نیز همین طور بود: کودکانی که صحبت های بیشتری از بزرگسالان شنیدند، گفتار بیشتری تولید کردند. برخلاف نتیجه‌گیری‌های قبلی مبتنی بر روش‌های نمونه‌گیری محدودتر و مجموعه‌ای متفاوت از پروکسی‌های زبانی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی (که به عنوان آموزش مادر عملیاتی شد) به طور قابل‌توجهی با تولیدات کودکان در 4 سال اول زندگی مرتبط نبود، و جنسیت یا چندزبانگی هم ارتباط معنی‌داری نداشت.

این یافته‌های حاصل از داده‌های طبیعت‌گرایانه در مقیاس بزرگ، درک ما را از این که کدام عوامل پیش‌بینی‌کننده قوی تغییرپذیری در رفتارهای گفتاری یادگیرندگان جوان در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های روزمره هستند، افزایش می‌دهد.

https://neurosciencenews.com/language-learning-babies-25503/#comment-74682

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید