بررسی بر نارضایتی ها بر تفسیرات روزمره ما تاثیر می گذارد. _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

بررسی بر نارضایتی ها بر تفسیرات روزمره ما تاثیر می گذارد.

همه ما آسیب پذیر هستیم، اما در مقابل فوق العاده قوی هستیم. بررسی بر نارضایتی ها بر تفسیرات روزمره ما تاثیر می گذارد. اگر به این فکر کنیم که چگونه به ما ظلم شود، غرق در گذشته و غم و اندوه می شود. واقعاً این است که همه ما آسیب می بینیم، اما در مقابل فوق العاده قوی هستیم.

داستان هایی که درباره خودمان می گویم، ذهنیت ما را شکل می دهد. اگر به نحوی ظلمی که به ما فکر کرد، درگیر زخم های خود می شویم و در گذشته گیر کرده و غرق در گلایه ها می شویم. تمرکز بر شکنندگی ما برای غلبه بر ناملایمات را تحت الشعاع قرار می دهد. ساختن هویت از اتفاقات بدی که برای ما می‌افتد، می‌توان به این نتیجه رسید که فرد قربانی خطاب کند و در گردابی از روی زخم‌های گذشته و نشخوار فکری بگیریم.

کسانی که ذهنیت قربانی دارند دارند:

  • دائماً به دنبال قربانی بودن خود هستند. آنها نیاز به همیشگی دارند که از دیگران به رسمیت شناخته می شوند.
    حس نخبه اخلاقی دارند. آنها خود را دارای رفتاری بی عیب و ضعیف و از نظر اخلاقی برتر از دیگران می دانند.
    همدلی با درد و رنج دیگران. چنان درگیر قربانی شدن خود می شوند که فرصتی برای کمک به دیگران را نادیده می گیرند.
    خانواده در مورد قربانی شدن در گذشته، نشخوار فکری می‌کنند. آنها آنقدر درگیر علل و پیامدهای ظلم شده اند که علاقه زیادی به راه حل ندارند. علاوه بر این، نشخوار فکری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بحث بر نارضایتی ها بر تفسیرات روزمره موضوع می شود. کسانی که ذهنیت قربانی را بیشتر در موقعیت های مبهم آزار و اذیت قرار می گیرند. به عنوان مثال، اگر یک همکار سلام نکند یا دوستی پیامی را پاسخ دهد، احساس ناراحتی می‌کند و به جای در نظر گرفتن درخواست دیگری برای عدم پاسخگویی، آن را توهین یا بی احترامی تلقی می‌کنند. همچنین احتمال وجود دارد که فکر کنند رفتار آزاردهنده عمدی بوده است. دلایلی که در یک مقاله تحقیقاتی در مورد این موضوع خلاصه می‌شود، «افرادی که بیشتر به قربانی می‌شوند، شدیدتر و برای مدت طولانی‌تری نسبت به افرادی که بیشتر از آن‌ها هستند، قربانی می‌شوند.»
اگر فردی در جستجوی توهین باشد، مطمئناً آن را پیدا خواهد کرد. یک نظر گذرا، یک عبارت رمزآلود یا حتی تعریف و تمجید با نیت خوب ممکن است به اشتباه تعبیر شود.
بسیاری از عوامل ممکن است در ایجاد ذهنیت قربانی نقش داشته باشند، از جمله سبک دلبستگی مضطرب و تجربه قربانی شدن واقعی. اما ایجاد ذهنیت قربانی می‌تواند بدون آسیب‌های گذشته ایجاد شود و چنین باورهایی را می‌توان آموخت. آموزش‌های اجتماعی و یادآور خطی، مدام نارضایتی‌ها می‌توانند به این کمک کنند. به عنوان مثال: یادآوری زمانی که به افراد ظلم شده است، باعث تحریک ذهنیت قربانی از رفتار حق طلبانه و خودخواهانه می شود.
زمانی که شما فاقد حس کنترل هستید، افسردگی و درماندگی آموخته شده می توانید بر شما غلبه کند. واقعاً این است که همه ما آسیب می بینیم، اما در مقابل فوق العاده قوی هستیم. تحقیقات نشان می‌دهد به جای اینکه خودمان را از دریچه شکنندگی ببینیم، بهتر است که خود را به عنوان قهرمانی در سفر زندگی ببینیم. یک مطالعه منتشر شده نشان می دهد که وقتی افراد زندگی خود را به عنوان ماجراجویی قهرمانانه می بینند، کمتری را گزارش می دهند و بهتر با ناملایمات کنار می آیند.
در تحقیقی، پژوهشگران از شرکت کنندگان خواستند تا داستان خود زندگی را به عنوان سفر قهرمانانه بازگو کنند. به گفته آنها هر یک از آنها هفت کلیدی سفر قهرمانانه را می شناسند و سپس آنها را در روایتی منسجم به هم می بافند.

پس از آن، شرکت های بهزیستی بیشتر و بیشتر در زندگی خود گزارش کردند. همچنین در مورد آنها با ناملایمات منعطف و تاب آور قرار گرفتند و را چالش دانستند.

برای تبدیل شدن به قهرمان داستان خود، 7 سوال زیر را در نظر بگیرید:

  • چه عواملی ساختار شما را می‌سازد؟ به هویت، شخصیت و ارزش های اصلی خود فکر کنید. (داستان قهرمان)
    چه تغییری در محیط یا تجربه جدید باعث می‌شود که امروز تبدیل شوید؟ (مکان تغییر)
    برای رسیدن به چه هدفی تلاش می کنم که مشخص شود چه چیزی امروز شده است؟ (جستجو)
    چه چالش‌ها یا مشکلاتی (مانند دشمن، رقیب یا رویداد منفی) برای سر راه سفر شما قرار دارد؟ (چالش)
    چه کسی شما را در سفرتان حمایت یا کمک کرد؟ (متحدان)
    چگونه شخصاً در سفر خود رشد کردید تا به آنچه امروز تبدیل شوید؟ (دگرگونی)
    سفر شما از چه میراثی به جا گذاشته شده است؟ (میراث)

بازبینی دوباره با ایجاد احساس قهرمانانه، افراد قادر می‌سازند تا خود را به عنوان بخشی از سفر به سمت تحول و پیروزی در نظر بگیرند. مثالی که لو اورسا بیان می‌کند، دیدی به وسعت دید عقاب، همه چیز را در چشم اندازه قرار می‌دهد.
توجه داشته باشید، لازم نیست زن یا مردی شگفت انگیز باشید تا به داستان زندگی خود اینگونه فکر کنید. هرکسی می تواند از قالب بندی مجدد روایت خود از طریق دریچه ای از قدرت و تحول بهره مند شود. چه کسی می دانم؟ شاید شما بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید با ویژگی های یک فرد شگفت انگیز اشتراکی دارید.
در پایان: با توجه به نقاط قوت در جای شکنندگی، می توان بهتری را در ایجاد بیماری بهتر کرد. قهرمان داستان خود باشید و اجازه دهید عاملیت ابرقدرت شما باشد.

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید