این خودخواه است، این هوکی است، و من قدرتم را از دست خواهم داد _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

من خیلی چیزها را دیر پذیرفته ام. دو سال طول کشید تا یک آیفون تهیه کنم، بسیار متقاعد کننده بود که ایرپادها را بپوشم (که من هنوز با وجود عصبانیت پسرم آن را “غلاف گوش” می نامم)، و حتی بیشتر طول کشید تا کول کمک “شفقت به خود” را بنوشم. که حدس می‌زنم آن را نوشیده‌ام، زیرا کتابی در مورد نحوه تمرین همدردی با خود روزانه نوشته‌ام!).

چرا چنین بی میلی؟ من به سه چیز در مورد شفقت به خود اعتقاد داشتم که من را از خود دور کرد. اما، مانند آیفون ها و غلاف های گوش (ببخشید، پسر)، من از آن زمان یاد گرفتم، آنها واقعاً فقط هستند نیمه حقیقت ها.

1. شفقت به خود خودخواهی است.

ما فکر می‌کنیم که مهربانی با خود، خودآزاری و تمرکز بر خود است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که وقتی شما شفقت به خود را تمرین می کنید، احتمال بیشتری دارد

اگر شما یک والدین هستید، احتمالاً این را از نزدیک می دانید. وقتی مراقبت از خود را تمرین می کنید، کمتر احتمال دارد که استرس به فرزندانتان سرازیر شود. اما در دلسوزی به خود یک حقیقت نیمه واقعی وجود دارد که شما را خودخواه می کند:

به عبارت دیگر، اگر نگران این هستید که شفقت به خود شما را خودخواه می کند، بیشتر بر این تمرکز کنید که چگونه دلسوزی به خودتان کمک می کند تا به دیگران خدمت کنید. یک تمرین مبتنی بر بدن که دوست دارم با این مفهوم انجام دهم، یک تمرین تنفسی ساده است:

  • با نفس کشیدن، مراقبت و درک می کنم.
  • با نفس کشیدن، مراقبت و درک را به بیرون می فرستم.

2. شما قدرت خود را از دست خواهید داد.

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد شفقت به خود در واقع به شما کمک می کند عملکرد بهتری داشته باشید، نه بدتر.

شفقت به خود به شما کمک می کند در مسیر عاقلانه ترین ارزش ها و اهداف خود بمانید. نیمه حقیقت؟ هنگامی که شما شفقت به خود را تمرین می کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که قدرت خود را کمی از دست بدهید… به روش های خوب.

همانطور که یاد می گیرید بیشتر به بدن خود گوش دهید و از سرزنش خود برای اشتباهات خودداری می کنید، به طور طبیعی ممکن است بخواهید از فشار دادن خود به روش هایی که مضر هستند دست بکشید. وقتی نوبت به دویدن هر روز، بازگرداندن به موقع هر ایمیل، و درست کردن شام مناسب برای خانواده ام می رسد (سلام، راهروی یخ زده Trader Joe!) من توانایی خود را از دست داده ام و این چیز خوبی است.

وقتی مشتریان من در حال مبارزه با این هستند که آیا باید خودشان را به چیزی تحت فشار بگذارند یا نه، از آنها می خواهم که چه کاری انجام دهند راهب بودایی سابق استفان باتچلور به من پیشنهاد کرد: سوال را در شکم خود بیاندازید. اگر با انتقاد از خود یا قوانین سفت و سخت مبارزه می کنید، احتمالاً شکم شما پاسخ دلسوزانه تری نسبت به سر شما خواهد داشت!

3. شفقت به خود بسیار مهم است.

گفتن چیزهای خوب به خود، و گاهی اوقات کاملاً گیج کننده می تواند احساس ناراحتی کند. من به ندرت به مشتریان توصیه می کنم که با “کار خوب” یا “راهی که باید رفت!” جملاتی که برخی از مربیان انگیزشی پیشنهاد می کنند. شفقت به خود یعنی ارتباط با خود به گونه ای که دلگرم کننده، گرم، واقع بینانه و درست برای شما باشد. اگر به نظرتان این تمرین ها مهم است، نیازی نیست فهرستی از مانتراهای محبت آمیز را بخوانید یا دست خود را روی قلب خود بگذارید. گاهی دلسوزی به خود به همین سادگی است که به بخشی از شما که ترسیده است توجه کنید و کمی طولانی تر با آن باشید.

نیمه حقیقت؟ هنگامی که شما شفقت به خود را تمرین می کنید، ممکن است شروع به اتخاذ برخی ابتذال ها در مورد خود کنید. اما، هی، آنها به دلیل خوبی ساده لوح هستند، درست است؟

با خود مهربان باش

به خودت استراحت بده

شما این را دارید

برای اطلاعات بیشتر در مورد شفقت به خود و نحوه وارد کردن آن به زندگی روزمره خود، بررسی کنید مجله روزانه دلسوزی به خود توسط دایانا هیل، از اول مارس!

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/from-striving-to-thriving/202402/its-selfish-its-hokey-and-ill-lose-my-edge

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید