ارتباط بین دیابت و مناطق مرده اقیانوس _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

“عکس گرفته شده توسط Zoe Weil”

بر کسی پوشیده نیست که دیابت نوع 2 در بین کودکان در ایالات متحده در حال افزایش است. همچنین بر کسی پوشیده نیست که منطقه مرده ای در خلیج مکزیک وجود دارد که در آن اقیانوس بی جان شده است. با این حال، این که این دو مشکل به ظاهر نامرتبط دلایل بسیاری دارند، به خوبی شناخته نشده است، اما باید باشد.

اینها مشکلات بزرگی است. دیابت نوع 2 پیامدهای درازمدت سلامتی برای کودکان دارد و از نظر جسمی و عاطفی بر زندگی آنها تأثیر منفی می گذارد و بین سال های 2002 تا 2015، حدود 4.8 درصد در سال افزایش یافته است (و در طول همه گیری بسیار بیشتر). و مناطق مرده اقیانوس ها همان چیزی است که به نظر می رسد: مکان هایی که جانوران دریایی مرده اند، با تأثیرات گسترده بر اکوسیستم های اقیانوس.

چگونه دیابت نوع 2 در چند دهه گذشته در بین کودکان ایالات متحده شیوع پیدا کرد و به طور نامتناسبی بر کودکانی که در فقر زندگی می کردند تأثیر گذاشت؟

به طور خلاصه، کشاورزی صنعتی، لایحه مزرعه، لابی‌گران شرکت‌ها و یارانه‌های مالیات‌دهندگان، غذاهایی را که بیشترین سهم را در ابتلا به دیابت نوع 2 دارند – کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، فست فود، گوشت‌های فرآوری‌شده و قرمز، نوشیدنی‌های شیرین، و غذاهای ناسالم – ارزان کرده‌اند. برون سازی هزینه های واقعی، در حالی که میوه ها و سبزیجات تازه گران هستند زیرا یارانه ای ندارند. بسیاری از کافه تریاهای مدارس دولتی نیز به محل تخلیه غذاهای غیر سالم تبدیل شده اند و کودکان را به رژیم های غذایی که ممکن است مضر باشد عادت می دهند. این مشکلات سیستم غذایی را با یک سیستم تبلیغاتی و قانونی که اجازه تبلیغات برای غذاهای ناسالم را که کودکان و خانواده‌هایشان را هدف قرار می‌دهد، مجاز می‌سازد، یک سیستم آموزشی که زمان تناسب اندام و بازی در فضای باز را کاهش داده است، و یک سیستم رسانه‌ای با گزینه‌های فریبنده که منجر به عدم تحرک می‌شود، همراه باشید. و شما دستورالعملی برای افزایش بروز دیابت نوع 2 در بین کودکان دارید.

چه چیزی باعث ایجاد منطقه مرده در خلیج مکزیک شده است؟

منطقه مرده توسط “مواد مغذی” – به ویژه نیتروژن و فسفر – ایجاد می شود که از ایالت های کشاورزی میانه غرب به رودخانه می سی سی پی می ریزد. هنگامی که آن آب وارد اقیانوس می شود، باعث شکوفه های جلبکی می شود که باعث کاهش اکسیژن می شود. دریای هیپوکسیک حاصل منجر به کاهش و گاهاً غیبت کامل جانوران دریایی، به ویژه ماهی ها می شود.

این همه نیتروژن و فسفر از کجا می آید؟ عمدتاً از رواناب کودهای مورد استفاده برای کشت محصولاتی مانند سویا و ذرت استفاده می شود که اکثریت آنها برای تولید گوشت به دام ها داده می شود. از آنجایی که برای تولید یک پوند گوشت نیاز به چندین پوند از محصولات خوراکی است، محصولات بسیار بیشتری با استفاده از کود بسیار بیشتر نسبت به زمانی که گیاهان را مستقیماً می‌خوریم، رشد می‌کنند. و از آنجایی که فست فود بسیار محبوب است، بسیاری از این کودها از تولید همبرگر و ناگت مرغ حمایت می کنند. در مورد غذای ناسالم، روغن ها و شربت ذرت با فروکتوز بالا که توسط بخشی از این مزارع بزرگ تولید می شود، به صنعت غذای ناسالم نیز دامن می زند.

به عبارت دیگر، سیستم‌های کشاورزی که باعث ایجاد منطقه مرده در خلیج مکزیک می‌شوند، همان سیستم‌هایی هستند که به افزایش نرخ دیابت نوع 2 در کودکان کمک می‌کنند. آیا منطقی است که کودکان را بیمار کنیم و اقیانوس ها را به خاطر سود عده ای معدود و لذت های کوتاه مدت غذای خوش طعم اما ناسالم بکشیم؟ و اگر منطقی نیست، چگونه می توانیم از یک طرز فکر راه حل برای حل این مشکلات به هم پیوسته که از همان علل ناشی می شوند استفاده کنیم؟

رویکرد راه حلی برای حل مشکلات

برای حل مشکلات پیچیده و سیستمیک، نه تنها باید ریشه و علل سیستمیک آنها را درک کنیم. ما همچنین باید به دنبال نقاط اهرمی باشیم که پیاده‌سازی یک راه‌حل می‌تواند اثرات مثبت گسترده‌ای داشته باشد. راه حل ها برای اینکه به عنوان راه حل واقعی تعریف شوند، باید مشکل را در سطح ریشه ای یا سیستمی حل کنند و همچنین بیشترین سود و کمترین آسیب را برای مردم، حیوانات و محیط زیست داشته باشند.

در فرآیند حل، ما:

  1. شناسایی کنید مشکل.
  2. تحقیق کردن علل و اثرات آن
  3. نوآوری کنید راه حل های راه حل پس از انتخاب یک نقطه اهرم قدرتمند.
  4. پیاده سازی عملی ترین راه حلی که ما ایجاد کرده ایم.

این یک فرآیند سریع نیست، به خصوص زمانی که صحبت از مشکلات پیچیده بهم پیوسته مانند افزایش دیابت نوع 2 و منطقه مرده اقیانوسی باشد. اما به منظور نشان دادن آنچه می‌توانیم برای حل این مشکلات خاردار و گسترده انجام دهیم، ایده‌هایی را ارائه می‌دهم. پس از اینکه تحقیقات دقیقی انجام دادیم، با کارشناسان و ذینفعان صحبت کردیم و به درک کافی روشن از علل و تأثیرات رسیدیم، به دنبال نقاط اهرمی که در بالا ذکر شد می‌گردیم. ممکن است آنها را در موارد زیر پیدا کنیم:

  • نظام های سیاسی، کشاورزی، حقوقی و اقتصادی هزینه‌های واقعی غذاهای ناسالم را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که کم‌سالم‌ترین مواد غذایی نیز کم‌هزینه‌ترین خرید را داشته باشند. اینها همچنین همان سیستم‌هایی هستند که به شیوه‌های کشاورزی یارانه می‌دهند که اجازه می‌دهد رواناب‌های آلاینده وارد آبراه‌ها شود و به صنعت کشاورزی اجازه می‌دهد تا تأثیرات منفی این شیوه‌ها را بیرونی کند.
  • سیستم های حقوقی و تبلیغاتی که تبلیغ و اجازه تبلیغ غذاها و نوشیدنی های ناسالم را برای کودکان و خانواده هایشان می دهد.
  • سیستم های اقتصادی، دولتی، اجتماعی و برنامه ریزی شهری که برخی از محله ها را به بیابان های غذایی تبدیل کرده است که در آن غذای سالم و مقرون به صرفه تر به دست می آید.
  • برنامه ملی ناهار مدرسهکه در عین اینکه نقشی حیاتی در ارائه غذای رایگان و کم هزینه به کودکان در مدرسه دارد، با سیستم های کشاورزی، سیاسی و اقتصادی مروج محصولات کشاورزی عجین شده است. این باعث شده است که بسیاری از مدارس به مخزن غذاهای پرچرب و فرآوری شده تبدیل شوند و کودکان را از سنین پایین به عادات غذایی نادرست عادت دهند.

مطالب ضروری محیط زیست

چه راه‌حل‌هایی می‌توانیم در این نقاط اهرمی مختلف ابداع کنیم که ممکن است به حل افزایش دیابت نوع 2 در کودکان و منطقه مرده در خلیج مکزیک کمک کند؟ ما ممکن است کار کنیم تا:

  • توصیه و حمایت از قانونی که یارانه‌ها برای غذاهای ناسالم را متوقف می‌کند و همزمان در تلاش برای تصویب قانونی است که به میوه‌ها و سبزیجات تازه یارانه می‌دهد تا به طور گسترده در دسترس باشند.
  • توصیه و حمایت از قوانین تنظیم کننده تبلیغات غذاهای ناسالم برای کودکان و تصویب قوانینی برای جلوگیری از اعمال کشاورزی که منجر به رواناب های آلوده می شود.
  • برنامه ناهار مدرسه را بازنگری کنید تا فقط غذاهای سالم برای دانش آموزان سرو شود و اطمینان حاصل کنید که این غذاها رایگان یا با هزینه کم برای همه نیازمندان هستند.
  • غذاهای ناسالم، فست فود، آب نبات و کیک، نوشابه، نوشیدنی های شیرین، و گوشت قرمز و فرآوری شده را در مدارس، بیمارستان های کودکان، مراکز اجتماعی و سایر مکان هایی که کودکان دسترسی دارند حذف کنید.
  • برنامه‌های ورزشی و تناسب اندام روزانه در دسترس و سرگرم‌کننده را در مدارس بگنجانید که بچه‌هایی را که ممکن است در ورزش‌های تیمی رقابتی برتر نباشند یا دارای معلولیت هستند، حذف نکنند.

هر جا که متوجه مشکل شدید از این فرآیند استفاده کنید. از کوچک شروع کنید: به عبارت دیگر، نه با مشکلات بزرگی که در این پست وجود دارد! حتی ممکن است از فرآیند حل برای حل یک مشکل بسیار ساده در خانواده خود استفاده کنید. مشکل را با دقت شناسایی کنید. علل آن را عمیقاً بررسی کنید و با همه ذینفعانی که می توانید صحبت کنید. به دنبال جایی باشید که اهرمی برای مداخله دارید. راه حل ها را توسعه دهید. برای اجرای آنها همکاری کنید. راه حل باشید

برای آموزش فرآیند حل با استفاده از مثال منطقه مرده و افزایش دیابت نوع 2، یک واحد راه حل پیدا کنید اینجا.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/becoming-a-solutionary/202401/whats-the-connection-between-diabetes-and-ocean-dead-zones

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید