آیا هشت ساعت خواب برای سلامتی لازم است؟ _اخبار روانشناسی جزیره ذهن

محققان خواب سال ها می دانستند که مردم ژاپن به طور قابل توجهی کمتر از مردم ایالات متحده، کانادا و اکثر کشورهای اروپایی می خوابند. در یک مطالعه که الگوهای خواب را با اپلیکیشن گوشی هوشمند ثبت کرد، شرکت‌کنندگان ژاپنی به طور متوسط ​​25 دقیقه کمتر از آمریکایی‌ها و 40 دقیقه کمتر از شرکت‌کنندگان هلندی می‌خوابیدند (Walch, Cochran, & Forger, 2016). در مطالعه دیگری، نوزادان و کودکان نوپا ژاپنی یک ساعت کمتر از همتایان غربی خود می خوابیدند (Mindell et al., 2010).

مطالعات همچنین نشان داده است افرادی که کمتر از هشت ساعت توصیه شده در شب می خوابند، عموماً از نظر جسمی و روحی سالم تر هستند. با توجه به این واقعیت بیولوژیکی ظاهری، باید انتظار داشته باشیم که ژاپنی هایی که شش تا هفت ساعت در شب می خوابند نسبت به همتایان خود در آمریکای شمالی سلامت کمتری داشته باشند.

اما آنها نیستند. به عنوان یک گروه، ژاپنی ها به طور قابل توجهی طولانی تر از آمریکایی های شمالی زندگی می کنند. آنها همچنین دارای میزان قابل توجهی کمتر چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی هستند (Cheung et al., 2021).

پارادوکس خواب و سلامتی

چگونه می توانیم این پارادوکس را توضیح دهیم؟ در مطالعه پس از مطالعه، هشت ساعت خوابیدن با سلامتی بهتر مرتبط است. با این حال آمریکایی‌هایی که هشت ساعت می‌خوابند، به‌طور متوسط، کمتر نسبت به ژاپنی هایی که 6 تا 7 ساعت در شب می خوابند، سالم هستند. چه خبر است؟

بیایید با چیزهای بدیهی شروع کنیم. آمریکایی ها بیشتر گوشت قرمز، محصولات لبنی و تنقلات پر کربوهیدرات می خورند، در حالی که ژاپنی ها ماهی، میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند. علاوه بر این، اندازه سهم در ایالات متحده بزرگتر از ژاپن است. این عادات غذایی شکل‌گرفته از نظر فرهنگی، برخی از تفاوت‌ها را در سلامت کلی توضیح می‌دهند، اما کل تفاوت را توضیح نمی‌دهند. احتمالا چیز دیگری در حال وقوع است.

در ایالات متحده، این باور عمومی وجود دارد که خواب هشت ساعت در شب مهم است. زمانی که در کالج بودم، برنامه دقیقی برای خواب ایجاد کردم – حداقل هفت ساعت در شب – حتی زمانی که مجبور بودم برای یک امتحان مقاله بنویسم یا مطالعه کنم. من یک بار هم یک شب نکشیدم.

وضعیت در ژاپن بسیار متفاوت است (Cheung et al., 2021). در فرهنگ ژاپنی، یک دیدگاه رایج این است که خواب یک تجمل است، نه یک ضرورت. دانش آموزان دبیرستانی ژاپنی که برای امتحانات سخت ورودی دانشگاه آماده می شوند اغلب می گویند:یونتو، گوراکو“، که به معنی “شما با چهار عبور می کنید [hours of sleep] اما با پنج شکست.» آموزه های کنفوسیوس بیان می کند که خواب کمتر برای عملکرد موثر ضروری است. در ژاپن، خواب را می توان – و باید – قربانی دستیابی به موفقیت کرد.

آیا دانش آموزان ژاپنی در واقع کمتر می خوابند؟

چند سال پیش، تیمی از محققان کانادایی و ژاپنی به سرپرستی بنجامین چونگ در دانشگاه بریتیش کلمبیا، نگرش‌های فرهنگی نسبت به خواب و رابطه آن‌ها با مدت زمان خواب را بررسی کردند (Cheung et al., 2021). آنها 295 دانشجو را از دانشگاه های کانادا و ژاپن جذب کردند – 131 کانادایی اروپایی، 67 کانادایی آسیایی و 97 ژاپنی. اکثر شرکت کنندگان در این مطالعه بین 17 تا 27 سال سن داشتند.

شرکت کنندگان ساعت مخصوصی را به دست داشتند که تعداد ساعات خواب آنها را در روز ثبت می کرد. آنها همچنین به سؤالاتی در مورد میزان ایده آل خواب در فرهنگ خود، درک آنها از رابطه بین خواب و سلامتی و سلامت شخصی خود پاسخ دادند.

نتایج مطالعه بدون ابهام بود. به طور متوسط، دانش آموزان ژاپنی حدود 6 ساعت در روز می خوابیدند که به طور قابل توجهی کمتر از دانش آموزان کانادایی که حدود 7 ساعت در روز می خوابیدند. دانش آموزان ژاپنی همچنین علائم کمتری از بیماری مانند سردرد، معده درد و تنگی نفس را گزارش کردند. خلاصه دانش آموزان ژاپنی گروهی خوابیدند کمتر اما تا حدودی بودند سالم نسبت به کانادایی ها

تفاوت های فرهنگی در باورها در مورد خواب

بنجامین چونگ و تیمش همچنین تفاوت های فرهنگی در باورهای مربوط به خواب را کشف کردند. به طور خاص، دانش آموزان ژاپنی گفتند که میزان خواب ایده آل در فرهنگ آنها چیزی کمتر از هفت ساعت است. آنها همچنین گفتند یک وجود دارد ضعیف رابطه مثبت بین میزان خواب و سلامت جسمانی

دانش آموزان کانادایی گفتند که میزان خواب ایده آل در فرهنگ آنها حدود هشت ساعت است. از نظر آنها، الف قوی بین میزان خواب و سلامت جسمانی رابطه مثبت وجود دارد.

Cheung و تیمش هوشمندانه مطالعه خود را طراحی کردند تا احتمال اینکه تفاوت های مشاهده شده به دلیل تفاوت های بیولوژیکی یا ژنتیکی بین کانادایی ها و ژاپنی ها باشد را رد کنند. شاید به خاطر داشته باشید که یکی از سه نمونه آنها شامل دانشجویان آسیایی کانادایی بود. این دانش آموزان از نظر زیستی با ژاپنی ها و از نظر فرهنگی با کانادایی های اروپایی قابل مقایسه بودند.

دانشجویان آسیایی کانادایی بسیار شبیه همتایان اروپایی کانادایی خود پاسخ دادند. به عنوان یک گروه، آنها تقریباً همان تعداد ساعت در روز (هفت) می خوابیدند و اعتقادات مشابهی در مورد ارتباط بین میزان خواب و سلامت جسمانی داشتند.

خب دقیقا چی است رابطه طول مدت خواب و سلامتی؟ به نظر می رسد این رابطه با اعتقادات و پیشینه فرهنگی فرد تعدیل می شود. اگر به این باور رسیده‌اید که یک فرد برای سالم ماندن به هشت ساعت در شب نیاز دارد، احتمالاً باید هشت ساعت در شب داشته باشید. اما اگر به این باور رسیده‌اید که شش یا هفت ساعت کافی است و مدت زمان خواب به شدت با سلامت جسمانی مرتبط نیست، پس به هر حال بیشتر کار کنید و کمتر بخوابید.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/culture-conscious/202401/are-eight-hours-of-sleep-necessary-for-good-health

ممکنه براتون جالب باشه که...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید